Mitä mä teen tälle unettomuudelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitix2

Vieras
Kerran viikossa on näköjään yks uneton yö. :( En saa vaan unenpäästä kiinni... sitä kun alkaa miettimään kaikkee tyhjänpäivästä niin sepä siitä unesta sitten.
Viime yönä valvoin n.klo 5.30 ja nukkumaan muka menin n.22.30... Pyörin ensin 4 tuntia sängyssä ja sit oli pakko nousta kattoon töllöö kun ei uni tullu. En tiiä pitääkö tässä lähtee hakee nukahtamislääkkeitä vai mitä tekis? :(

muuta nukkumispaikkaa niinä öinä kun uni ei tule, auttaa minulla ja ukolla. jos ei uni tule omassa sängyssä peitto kainaloon ja olkkarin sohvalle, ja jo uni maittaa. toinen konsti, tiedän, että joku kohta hyökkää kimppuun, mutta ota särkylääke, vaikka burana niin se rentouttaa ja uni tulee, vaikka ei siis olis kipujakaan.

Mää valvoin vielä, ku miehellä soi kello varttia vaille 6 aamulla. :whistle: Mulla on samoin, välillä valvon ilman syytä. Kuutamo on paha juttu mulle. Silloin valvon 3 yötä. Korvatulpat helpottaa mun uniongelmaa huomattavasti. Tasainen humina ja täysi hiljaisuus auttaa. Ei kuulostele ja herää joka ääneen.

On kyllä sitten tosi hauskaa päivällä olla kun ei oo nukkunu, ei mitään saa aikaseksi... :/ Taitaa tässä koneella tää päivä mennä kun lapset kattoo lastenohjelmia...

älä mene sänkyyn ennenkö olet puoli nukuksissa. Kattele telkkaria tai tee vaikka kotihommia siihen asti. Uni tutkijat ovat sanoneet että sängyssä ei saisi olla kun max 30min. unta odottamassa ja jos ei uni tule niin ylös...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On kyllä sitten tosi hauskaa päivällä olla kun ei oo nukkunu, ei mitään saa aikaseksi... :/ Taitaa tässä koneella tää päivä mennä kun lapset kattoo lastenohjelmia...

Mää en ole normaalia väsyneenpi silti. Silmiä särkee vain. Koitahan jaksaa.

Nyt suljet koneen ja lähdet ulos. Sun pitää tehdä jotain, että se väsy tulee illalla. Koneella jaksaa valvoa vaikka väkisin, joten sitä kannattaa välttää iltaa kohden. TV:kin kannattaa sammuttaa ja lukea mielummin jotain ennen nukkumaan menoa. Luontaistuotteena myydään jotain mikä auttaa nukkumiseen, en muista nimeä, mutta käy kysymässä.

Mulla toi ongelma on joka iltaista :( Eikä auta vaikka menee vasta puolenyön jälkeen sänkyyn, siltikin saattaa mennä pari tuntia ennenkuin uni tulee. Mä uskon että oon toisaalta niin väsynyt etten saa unta. Tai sitten en vaan tarvitse nykyään enään kuin 5-6 tuntia unta. Ja toisaalta, mulla ainakin stressi vaikuttaa, nytkin stressaan silleen alitajuisesti että huomaan että nukun huonosti ja oon pinna kireellä...

Oon kans itse miettinyt noita luontaistuotteita, mutta mitään tuollaisiahan ei kai suositella jos imettää? Eli ne ei ole ainakaan ratkaisu mun ongelmaan... :/

Joo niinkai tässä on tehtävä, ulos vaan jos kävis oikeen pitkällä lenkillä lasten kanssa. :) Niin eiköhän sitä piristy. Toivottavasti ei vaan ala TAAS satamaan. Pitää käydä tässä joku päivä kysäseen apteeksta niitä nukahtamislääkkeitä. Kiitos teille jälleen kerran vinkeistä :)
Tsemppiä muillekin tästä ongelmasta kärsiville! Eiköhän se taas tästä iloksi muutu!

nukahtamislääkkeenä tarvittaessa Stella. Puolikas riittää ihan hyvin. Käy rohkeasti vaan pyytämässä, apteekista ilman reseptiä saadut on aikas yhtä tyhjän kanssa, ja kalliita. Eli rahasi heität hukkaan, 20kpl paketti tuota stellaa kun maksaa 2.30e.

Alkuperäinen kirjoittaja hjk:
nukahtamislääkkeenä tarvittaessa Stella. Puolikas riittää ihan hyvin. Käy rohkeasti vaan pyytämässä, apteekista ilman reseptiä saadut on aikas yhtä tyhjän kanssa, ja kalliita. Eli rahasi heität hukkaan, 20kpl paketti tuota stellaa kun maksaa 2.30e.

Niin siis tuo stella on reseptillä, kirjoitin vaan vähän hassusti :)

Yhteistyössä