Mitä mä teen, ku toi vauva ei syö vaikka mitä tekis?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36
En tiedä tekeekö niitä hampaita vai ei, mut nyt vetäs sitte syömälakon... Tai siis pakkasen-kohmeeta mangopilttiä syö, mut ei muuta. Ei edes puuroa, mikä yleensä on herkkua. Monta päivää on jo vaatinu viihdyttämistä, et on suostunu, mut nyt ei enää aukee suu. Huutaa vaa, ja jos lusikan vie lähelle raivostuu tai sulkee suun kokonaan....

*Korvat ja kurkku tarkastettiin maanantaina, niissä ei mitään.

*Ruokaa tarjottu sekä kylmänä, että lämpimänä.

*Lusikoita ja istuimia vaihdeltu.

*Kaikki lorut, laulut ja äänet kokeiltu.

*Peilistä näytetty "kivaa vauvaa" samalla ku syötetty, leluja esitelty.

Mikään ei toimi enää... MITÄ NYT?

Pakko sen olis syödä, ku maito ei oo kuukausiin enää sille riittäny. Eikä kunnolla suostu edes rinnalle eikä pullollekkaan. :(

Oletko kokeillut sormiruokaa?Meillä toi tehoo aina.Anna keitettyä perunaa pieninä paloina tai vaikka ruispastaa.Kasvikset keität pehmeiksi ja annat itse lappaa suuhun.Kokeile kaikkea mahdollista antaa syödä itse.
Puuroakin voi vauva syödä itse,niin että annat puuron jähmettyä lautaselle ja leikkaat siitä sitte paloja. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Oletko kokeillut sormiruokaa?Meillä toi tehoo aina.Anna keitettyä perunaa pieninä paloina tai vaikka ruispastaa.Kasvikset keität pehmeiksi ja annat itse lappaa suuhun.Kokeile kaikkea mahdollista antaa syödä itse.
Puuroakin voi vauva syödä itse,niin että annat puuron jähmettyä lautaselle ja leikkaat siitä sitte paloja. :)

Eikö se tukehdu niihin? Ku ei siis oo vielä yhtään hammasta... :ashamed:

jos ei syö niin ei syö. ei lapsi ruoan ääressä nälkään kuole.

meillä molemmat on tykänneet sormiruoista, vaikka eivät olisikaan ite vielä niitä osanneet napsia suuhun. eli vähän isompia, pehmeitä paloja ruokaa maistuu paremmin kuin sileä mössö.

ja molemmat on pitäneet syömälakkoja välillä, välillä taas meinaavat syödä tapetitkin seinästä.

Meillä oli tossa iässä samaa, makeat meni vähän paremmin, "suolanen" ei juur ollenkaan. Tissiä söi, mutt melko vähän sitäkin.Ja kun kerran oli nälkä, niin huusi ja kiukkusi koko ajan. Hammas se oli jota teki, pitkään ja hartaasti. Kun se lopulta puhkesi, alkoi syödä kauheita määriä.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:

Ei tukehdu,kun annat pehmeitä ja pieniä paloja. :) Vauvat on taitavia syömään pelkillä ikenillä.Nyrkkisääntönä voit pitää sitä,että annat niin pehmeitä paloja,että saisit itse litistettyä ruuan kielen ja kitalaen väliin.

Ootko kokeillut näkkäriä tai maissinaksuja. Vois helpottaa jos sais välilä raaputtaa kutiavaa ientä. Hampaaton ei näkkäristä paloja irti saa, otat näkkärin pois kun alkaa syljestä pehmetä.

Ei tukehdu,kun annat pehmeitä ja pieniä paloja. :) Vauvat on taitavia syömään pelkillä ikenillä.Nyrkkisääntönä voit pitää sitä,että annat niin pehmeitä paloja,että saisit itse litistettyä ruuan kielen ja kitalaen väliin.

Okei. Kiitos. Pitää kokeilla. :) Tuun illalla tänne sit kiroilemaan, jos meni mönkään ja ne palaset on nenässä ja korvissa. ;) :whistle:

Okei. Kiitos. Pitää kokeilla. :) Tuun illalla tänne sit kiroilemaan, jos meni mönkään ja ne palaset on nenässä ja korvissa. ;) :whistle:

Toki ne voi aluksi olla juurikin kaikkialla muualla kuin suussa,mutta äkkiä kaveri tajuaa sormiruuan pointin. :D Voithan siinä sivussa yrittää lappaa samalla lusikala ruokaa suuhun,kun poitsu ihmettelee omaa sapuskaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Ootko kokeillut näkkäriä tai maissinaksuja. Vois helpottaa jos sais välilä raaputtaa kutiavaa ientä. Hampaaton ei näkkäristä paloja irti saa, otat näkkärin pois kun alkaa syljestä pehmetä.

Näkkäriä?? :o Testiin mennee.

Katsot vaan että kun se sitä oikein imee ja mussuttaa, niin leivän pehmittyä siitä irtoaa isoja paloja. Mä pelästyin kerran sellasta irronnutta suuhun joutunutta palaa sen verran, et leipä jäi. Nyt annan tavallista pehmeää haukata, mut ikää jo lähes vuosi ja 6 hammasta.

Yhteistyössä