Mitä mä syön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Niin, ettei olis nälkää (koskaan), mutta että kalorit jäisi n 1500, niin että viikossa lähtis 0,5-1 kg ja ruoka olis tervellinen ja monipuolinen?
olisiko tä hyvä:
aamu: smoothi,jossa on 250 g rahkaa, 1dl pakaste marjoja, puolikas avokadoa tai vähän manteleita, tarvettaesss vähän makeutusainetta
Lounas: salaatti/keitettyä vihanneksia ja broiskua/lohta/tonnikalaa/katkarapuja/kinkkua/kananmunaa
Välipala: rajuustoa 200-250, 1 tl mantelilastuja, ehkä vihanneksia tai marjoja?
Illallinen: samantyyppinen ku lounas, SAAKO SIIHEN LAITTAA JOSKUS VÄHÄN RIISIÄ/TÄYSJYVÄPASTAA?

Onnistunko tällä pudottamaan kiloja? Onko parannusehdotuksia mun listaan?

Marjat ovat puhdasta sokeria joten kaikki marjat pois. Nälkä on laihduttajan paras ystävä joten kaikki annoskoot puolet pienemmäksi.
Marjat pois? Sulla taitaa ravitsemustieteen perusteet olla täysin hakusessa. Marjoissa on todella vähän kaloreita ja valtavasti suojaravintoaineita ja myös kuitua.

Myös nälän kärsiminen on haitaksi laihduttajalle. Elimistö menee säästöliekille ja nälän kerryttäminen johtaa jossain vaiheessa takaisin lihomiseen ja repsahduksiin.

Eikö sun nykyinen ruokavalio toimi enää? Siis etkös sä ole ennenkin kirjoittanut tänne laihduttamisesta? Muistaakseni olit kuitenkin jo laihtunut ihan kivasti.

Vaikuttaa ihan hyvältä. Toki niitä hiilareitakin tarvii. ja tosiaan jos vetää liian tiukaks niin repsahtaa helpommin. Rivakka kävleylenkki lisäks pöivittäin niin tuloksia alkaa syntyä

Ennen vanhaan laihduttajat söivät joka päivä kasvissosekeittoa, mutta nykyään se ei tietenkään käy, koska kasviksissa on hiilareita.

Kasvissosekeiton etu on se, että se on niin pahaa, ettei energian liikasaantia pääse tapahtumaan.

Jep, minä se olen, ja kyllä olen saanut jo mukavasti kiloja pois,mutta....
Pahin viholiseni on mun ikioma koti. Ennen olin tosi paljon työmatkoilla, ja siellä oli va helppo mennä kauppaan ostamaan sitä rahkaa/raejuustoa. Nyt olen vielä kaksi viikkoa muksujen ka kesälomalla "kotona". Lipsun todella helposti, enin ihan pikkusen, mutta sitten ihan ku lumivyöry se muuttu isoksi lumipalloksi. Liikun toki edelleen ja syönkin melko ok, mutta ajoittaiset "hiilari/rasvapommit" evät todellakaan edistä laihdutusta. Siksi ajattelin kirjoittaa A4:n jääkaapin päälle mun ruoat (se mitä laitoin ylempänä), siinä on hyvä, että marjoilla ja protskuilla saa vaihtelua, muuten kaikki on aika selvä mitä ja milloin pitäisi syödä. Tämä on ollut vuosijen varrella ongelmasta suurin, selkärangan puuttuminen, jos sallin itselleni edes pienen helpotuksen/poikeuksen niin homma karkaa käsistä....

[QUOTE="kiiras";30110627]Jätä ne rahkat ja raejuustot pois, tilalle kananmunia. Syö enemmän rasvaa, se pitää hyvin nälkää.[/QUOTE]

Rasvan saisin manteleista, lohesta, keltuaisesta ja avocadosta, eikö se riitä? Ja siis mun puolesta rahkassa ei oo mitään vika, kunhan sen "maustaa" jollain, eikä 2krt päivässä ole mielestäni edes paljon, varsinkin kun rahkaa ja raejuustoa voi vaihdella..

[QUOTE="zxc";30110634]Rasvan saisin manteleista, lohesta, keltuaisesta ja avocadosta, eikö se riitä? Ja siis mun puolesta rahkassa ei oo mitään vika, kunhan sen "maustaa" jollain, eikä 2krt päivässä ole mielestäni edes paljon, varsinkin kun rahkaa ja raejuustoa voi vaihdella..[/QUOTE]

No, jos haluat, että pysyt kylläisenä, niin sitä rasvaa on saatava enemmän. Jos nyt välttämättä sitä rahkaa haluat syödä, niin lantraa se kermalla.

[QUOTE="Tiny";30110760]Kuitua lisää. Vaikka leseitä tai sit puuro aamulla...kauraleseitä, pellavansiemenrouhetta. Vettä
2-3 litraa[/QUOTE]

Avaisitko vähän, että mihin tota kuitua tarvitaan? Ja pellavansiemenrouhetta niin p...a lentää :)

[QUOTE="tyyty";30110783]Avaisitko vähän, että mihin tota kuitua tarvitaan? Ja pellavansiemenrouhetta niin p...a lentää :)[/QUOTE]

Kuitu lisää kylläisyyden tunnetta mutta koska se ei sula elimistössä ei siitä tule energiaa.

Yhteistyössä