Mitä mä nyt sit teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUA

Vieras
Tytöllä on nyt 39.7 astetta kuumetta. Aamulla kaikki oli hyvin ei mitään oireita. Aamupäivällä alko nokka vuotamaan ja siitä hetken päästä oli 37.8. No en huolestunut ollenkaan ja tunti myöhemmin tyttö oli niin heikon näköinen että mittasin uusdestaan ja sillon s oli sit jo 39.9. Panadoli ei laskenu kuumetta ku 38:n asteeseen :( olisko mun vaan kannattanu viedä tyttö lääkäriin vai meneekö tää ohi?

Ei muuten mitään mutta kun se tuli tosiaan ihan puskista :(
Anteeks jos on sekavaa mutta huoli on kamala-

Ettei olis influenssaa? Nyt on sitä aikaa ja siihen kuuluu mm. äkillinen korkea kuume, kovat lihassäryt, valonarkuus silmissä, päänsärky ja heikko yleisvointi. Pidä huoli runsaasta nesteytyksestä ja anna kuumelääkettä maksimiannos, kuume nimittäin ei paranna ketään vaan ainoastaan huonontaa yleisvointia. Jos silti lapsi erittäin heikkona, et saa kontaktia jne., vie lääkäriin saman tien.

Meillä ihan sama juttu, et panadol suppo ei laske kuumetta. Ollaan kokeiltu burana suppoa ja se laskee paremmin, kannattaa kokeilla!!!

No jos lapsi juo hyvin, niin ei mun mielstä tarvi vielä viedä, riippuu tietenki, et minkä ikänen lapsi on kyseessä!!

niin eli stressiä jos huomenna vielä samanlainen kuume?
Ajattelin yöllä tytön ainakin kerran herättää ja mitata kuumeen ja tarvittaessa antaa lisää panadolia? Kaks olen tänään nyt antanu eikö niitä kolme ainaki saa antaa?

Alkuperäinen kirjoittaja HAS2006:
Meillä ihan sama juttu, et panadol suppo ei laske kuumetta. Ollaan kokeiltu burana suppoa ja se laskee paremmin, kannattaa kokeilla!!!

No jos lapsi juo hyvin, niin ei mun mielstä tarvi vielä viedä, riippuu tietenki, et minkä ikänen lapsi on kyseessä!!

Tänään, 20:25
Ap (vierailija)
1v7kk :/

Ei lääkäreillä ole mitään poppakonstia tollasen tautiin. Lasen yleistilan tarkkailu on tärkeää, ei niinkään kuumeen mittaaminen. Jos lapsi syö juo ja pissaa, niin ei ole hätää. :)

Ok no mä voin kai sitten olla rauhassa ja jos huonompaan menee paljon niin sitten vien sen... Kuinka korkealle sen kuumeen voi ns.päästää ennen ku on vietävä lääkäriin?

tottakai pitää kuumetta seurata. 40 tai yli niin lääkäriin.(elimistö silloin kovilla ja sisäelimet vaarassa) jos 41 tai yli niin soitto lääkäriin ja viileeseen suihkuun et elimet ei tuhoudu.
muistaa sen et vähissä vaatteissa pitää ja jos peiton haluaa niin lakana!!

Yhteistyössä