mitä lyhyesti ajattelet tehystä ja mahdollisesta irtisanoutumisesta ellei sopuun päästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PulttiBois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PulttiBois

Aktiivinen jäsen
14.10.2005
2 620
1
36
itsellä vaan päällimmäisenä sympatiat pian synnyttämään joutuville tai niille jotka saavat pähkäillä onko ketään auttamassa isonpaikan tullen.

kun tällä hetkellä pahalta jo tuntuu hormoonimyrskyssä se että mun ultraääni vietäisiin :whistle: :o
puhumattakaan lapsista jne.

ei tälläistä voi tapahtua kyllä, ihan uskomatonta.
vaikka itsekin hoitaja olen niin silti.. :/

anteeksi jos asiasta jo monta aloitusta, tää on vaan sairasta kyllä.
toisaalta ymmärrän ja silti en mitenkään.

Mä oon sitä mieltä, että ovat ansainneet palkankorotuksensa, mutta nyt on vähän liian rajut keinot käytössä :/ Liian suurta korotusta vaativat... Mutta ehdottomasti pitäisi palkkaa nostaa...

Mun mummulla on todettu vasta rintasyöpä, leikkaus on ensi viikolla, eilen luin, ettei syöpäpotilaille anneta sädehoitoa |O Että koskettaa ja läheltä :(

Pulttis, laitoin sulle yv:tä =)

Onko n. 500 euroa 2.5-vuodessa paljon?? Kansanedustajat nostivat itsensä "palkkakuopasta" 500 euron KUUKAUSIKOROTUKSELLA kerralla, ei useamman vuoden ajalla!! Mikä on sitte oikeudenmukaista ja mikä ei!!

Minusta ovat kohtuuttomia :/ , sitä rahaa ei riitä kaikille ja lisähenkilökuntakin ois tarpeellista. Siis korotus ois kyllä tarpeen, mutta nyt vaativat minusta kerralla liikaa.
Eniten pelkään kuitenkin niitä seuraamuksia, että mitäs kun kohta kaikki ovat alkamassa joukkoirtisanoutumaan asioidensa eteenpäin ajamiseksi.

mä olen sen verta sikamainen et toivon et nää jotka irtisanoutuu ei saiskaan kaikki työpaikkojaan takaisin,niin tuskin käy mutta saisivat ainakin opetuksen mitä on olla ilman rahaa oikeasti.Enkä ole palkankorotuksia vastaan mutta jokseenkin on aika suuret vaatimukset kerralla toteutettaviksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Prinsessojen äiti:
mä olen sen verta sikamainen et toivon et nää jotka irtisanoutuu ei saiskaan kaikki työpaikkojaan takaisin,niin tuskin käy mutta saisivat ainakin opetuksen mitä on olla ilman rahaa oikeasti.Enkä ole palkankorotuksia vastaan mutta jokseenkin on aika suuret vaatimukset kerralla toteutettaviksi.

Täysi peesi |O

Mä en oikein ole seurannu juttua, mutta en tajua sitä, että aina on vaahdottu henkilökuntapulasta ja nyt vaaditaan sellaista palkankorotusta, ettei toivoakaan henkilökunnan lisäämisestä!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä en oikein ole seurannu juttua, mutta en tajua sitä, että aina on vaahdottu henkilökuntapulasta ja nyt vaaditaan sellaista palkankorotusta, ettei toivoakaan henkilökunnan lisäämisestä!

Kun ei tällä hetkellä ole mistä repiä niitä työntekijöitä, tuntuva palakankorotus taatusti toisi lisää väkeä työmarkkinoille...

tässä mitataan hoitsujen puheet, ovatko sanojensa mittaisia. päättäjät/kuntahan se tyhmä on ollut kun on pistäny vuositolkulla ei:tä pöytään. ei varmaan kukaan näin isoa kakkua olisi vaatimassa jos olisi annetu joskus jo vähäsen..

harmittaa jos lapsen silmälääkärissä käyntia joutuu taas lykkäämään. onneksi ei ole kovin akuuttia. muuten ei taida vaikuttaa, jos ei tuolle korvakierteiselle joudu jotain taas tekemään..

Toivon täydestä sydämestäni, että sopuun päästään. Itsellä la. vasta joulukuun lopussa, mutta huolettaa jos tämä raskaus ei menekään oppikirjojen mukaan... :'( Ovat kyllä palkankorotuksensa ansainneet, toivottavasti irtisanomiset eivät toteudu!!! Joku sopuratkaisu on löydyttävä. Salonius saapi rasvata ovensa saranat, taitaa siinä uksessa käydä melkoinen trafiikki... Yritän luottaa siihen, että kaikki kääntyy parhain päin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kun ei tällä hetkellä ole mistä repiä niitä työntekijöitä, tuntuva palakankorotus taatusti toisi lisää väkeä työmarkkinoille...

Mutta ei aukeis paikkoja, kun kellään ei ole millä maksaa.
Ei se riitä, että on alalle koulutettuja ihmisiä,niille pitää olla myös työpaikkoja.

Täysi peesi |O
Samaa mieltä

Kyllä jokaisella on oikeus irtisanoutua esimerkiksi jos palkka on niin surkea.
Vika on jossain muualla jos niin moni haluaa tehdä näin nyt. VIimeisen 10
vuoden aikana on maassemme vallinnut hoitajapula, vanhusten hoito on ollut kyseenalaista jo pitkään nyt vaikutukset vain näkyisivät laajemmilla alueilla. Suututtaahan se teitä koska saatatte itse viimein
tuntea nahoissanne sen mitä vaikka vanhukset ovat tunteneet kauan. Makaat kusisessa vaipassa päivän vuodeosastolla ja 4 kertaa päivässä
käy joku hoitaja kääntymässä. Mitä herranenkeleitä hoitajien pitäisi leikkiä, menkääitse hoitajaksi kouluttautumaan ja täyttäkää tämä työvoimapula joka nytkin vallitsee ja hoito on surkeatasoista tälläpalkalla. Miksi
muiden pitäisi jos ette tekään? Sillähän se palvelu korjautuu jos te syyllistäjät menette tämän aukon paikkaamaan.
Nostakoon palkkoja, kyllä korkeakoulun käyneet ihmiset ansaitsevat enemmän. Kaupan kassalla kun saa samanlaista
palkkaa lukion käynyt kuin mitä ammattikorkeakoulun käynyt sairaanhoitaja jonka työ on raskasta ja mikä tärkeintä: arvokasta.

sillhän se siraanhoitajapula ratkeaakin sitten ja palvelutaso..tuskinpa moni on takaisin hakemassakaan, minä ainakin kouluttaudun uudelleen ja vaihdan alaa.
Katsotaan kuin pitkään riittää tyhmiä jotka viitsivät tehdä huonolla palkalla samaa.

Mutta ei aukeis paikkoja, kun kellään ei ole millä maksaa.
Ei se riitä, että on alalle koulutettuja ihmisiä,niille pitää olla myös työpaikkoja.

Niimpä... Eikös valtion kassa ole 1,5 miljardia ylijäämäinen? Ja pajonkos niiden valmiiksi isokenkäisten (kansanedustajat ite etunenässä, lääkärit jne...) palkat nousevatkaan harva se vuosi? Mistä ne rahat taiotaan?

Miten te voitte sanoa että tämä korotus tulee yhtäkkiä ja kerralla kun siitä on jauhettu jo vuosia? Jos on 15vuotta aikaa nostaa palkkaa niin minusta se ei ole silloin kerralla vaadittu vaan päättäjät ovat ajaneet tilanteen siihen että se (kun ja jos) maksetaan kerralla. Ihan oikein TEHY tekee. Kauan on pyydetty ja varoiteltu, mutta kukaan ei ole korvaansa lotkauttanut.

Ei muuta kuin että harmillista että menee näin pitkälle.
ymmärrän kyllä että korotuksia halutaan ja pakko ottaa järeät keinot.
Mutta toisaalta, kamalaa että ihmishenkien kustannuksella, sillä mistä tietää millaiseen kaaokseen tuo saattaa johtaa synnytysten, syöpäpotilaiden, leikkausjonojen ym kohdalla jos jatkuu pitkäänkin tuo tilanne.

Ei heru yhtään sympatioita enää sairaanhoitajille. Rajansa kaikilla vaateilla ja tuo sairaiden kusatannuksella leikittely menee yli. Tutustukaapa lakiin terveydenhuollon ammattilaisista : http://www.teo.fi/Lait/559.1994.html

Terveydenhuollon ammattihenkilön on AINA annettava apua kiireellisen hoidon tarpeessa oleville. Näin lukee laissa ammattietiikan kohdalla. Että tämmöiset joukkoirtisanoutumiset voidaan helposti tulkita laittomiksi, valtiovalta ottakoon myös kovat aseet käyttöön.

Yhteistyössä