Mitä luulette: pystyykö seinälle nostettua laminaattilattiaa maalaamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kysymys saattaa toki kuulostaa hivenen omituiselta :D. Mä vaan näin yhdessä sisustuslehdessä tänään hirmu hauskan idean ja tekis mieli toteuttaa. Siinä oli tehty yhdelle seinälle laminaatista pinta, toisin sanoen vedetty lattia seinään :D.

Nyt yritän olla kaukaa viisas ja miettiä että jos siihen kyllästyy jossain vaiheessa, niin voisikohan sen pintaa muuttaa myöhemmin maalaamalla. Siis esim. vetäistä valkoisella maalilla tuo lattiakuvio piiloon.

Mitäs luulette tai vielä parempi: tietääkö joku?

Eli jos tuohon ratkaisuun päätyy, niin pitää kuitenkin käsitellä alla oleva seinä niin että tarvittaessa laminaatin voi ottaa pois. No, ehkä se nyt olis ollut joka tapauksessa niin järkevämpää tehdä. Tarkoitan siis seinäpinnan tasoittamista ja maalaamista ennen laminaatin laittamista.

Pysyneeköhän laminaatissa maali? Meillä on esiteinin huoneessa laminaattilattia, kävin kädellä kokeilemassa, jotenkin tuntuu, ettei maali siinä mahda pysyä...

Saako udella minkä väristä laminaattia laittaisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Pysyneeköhän laminaatissa maali? Meillä on esiteinin huoneessa laminaattilattia, kävin kädellä kokeilemassa, jotenkin tuntuu, ettei maali siinä mahda pysyä...

Saako udella minkä väristä laminaattia laittaisitte?

Ei siinä pysy ainakaan ihan tavallinen maali. Tartuntapohjattuna vois ehkä paremmin pysyä. Saumakohtien kestävyys eri asia, ne voi päästää kostetutta sisälle.

Toki tuollaisia sisustuslevyjäkin voisi harkita. Ihastuin vaan kovasti tuohon kyseiseen laminaatti-ideaan. Tiedättekö sitä kirjoituslaminaattia? Siis sitä mikä näyttää vähän vanhoilta lankuilta ja on vanhaa kirjoitusta pitkin "lankkua". Äh, vaikea selittää, mutta muistan että joku on joskus tännekin linkittänyt kuvan omasta lattiastaan siinä laminaatissa.

Oli meinaan hurjan hyvännäköinen seinällä tuo :).

***paitsi että nyt aloin miettimään että voishan siitä tehdä suosiolla ihan vaan ison taulun tai jotain...***

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Jos noissa pinnoitetuissa lastulevy lipastoissa pysyy niin miksei siinäkin, vaatiin vaan kunnon tartuntapohja maalin

Pysyykö niissä?

Ei ilman kahden kerroksen Otexia ja kahta maalikerrosta vähintään ja silloinkin ei kovaa käyttöä kestä. Mut pysyy jos yhdellä sanalla pitää vastata.

Parquet_Parador_Trendtime_2_Wine_&_Fruit_Tablilla.jpg

Muistan sen laminaatin.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Asiasta pihviin: ookko vähentäny radikaalisti palstailua, kun sua näkee täällä nykyään harvoin?

Juu, olen :). Tosin nyt olen tällä viikolla ollut täällä huomattavasti enemmän kuin pitkiin aikoihin. Mutta yleisesti ottaen jo useamman kuukauden olen käynyt täällä vaan satunnaisesti, enkä läheskään joka päivä.

Ei vaan hitsi vie ehdi tällä hetkellä palstailla/nettailla samalla tavalla kuin aiemmin :D. Niin ja oli/on mulla välillä vähän kyllästymistäkin koko mitäs nyttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Ihan ku muistaisin jostain lukeneeni, että nykyisin on melamiinikalusteissakin pysyvä maali. Luulis sen pysyvän seinällä olevassa laminaatissakin.

Niin ja onhan tietty seinässä vähän eri kulutus kuin lattiassa :) Hmm... vielä pitää myydä tää idea miehelle :D

Yhteistyössä