V
vieras
Vieras
Veli tekee remontin, lupasiko myös ostaa tarvikkeet? Ja jos ostaisi miehen osuuden talosta niin hänhän omistaisi silloin puolet talosta, ei veli pysty noin vain sulle lahjoittamaan puolikasta omakotitaloa!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja täh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jännä juttu että nyt lyhennetään miehen kanssa 1000 euroa kuussa, josta minä pistän puolet eli 500 ja maksan vielä meidän ruokamenot sun muut, että olen kyllä saanut rahat riittämään ja vanhempainvapaan jälkeen kun menen töihin ja teen enempi tunteja kuin nyt, niin sitä rahaakin tulee enempi.
Tuo takaaja tasan tulee takaamaan, se on periaateessa valmis vaikka ostamaan miehen osuuden tästä talosta, jos ei muuten onnistu.
Pystytkö omista tuloistasi maksamaan tuon 1000e/kk lyhennyksiä? Ja päälle vielä kaikki muut omat ja lasten menot. Ja jo maksetusta asuntolainasta se pois muuttava miehesi haluaa varmasti oman osuutensa eli puolet.
Ongelma ei varmaan ole se etteikö joku pankki lainaa myöntäisi, kun kerran saat takaajan. Mutta se lainan takaisin maksaminen tämänhetkisistä tuloistasi voi tuottaa ongelmia.
No en minä tuota 1000 euroa maksaisikaan vaan, laina muuttuisi sinänsä uudeksi ja maksaisin sitä kauemmin, jotain 600 euroa pystyisin varmana maksamaan kuussa korkoineen. Miehelle mun ei pidä mitään maksaa, se vaan lähtee.
Mutta eihän tuokaan ole oikein, että nyljet veljeltäsi rahaa remontteihin ja miehesi jää tyhjän päälle?
entä jos nuo miehet päätyvät jonnekin köyhien asuntolaan ja masentuvat?
kai hekin rahaa tarvitsevat.
sinun suunnitelmat toisten hyväksikäyttämisestä kuulostavat röyhkeiltä ja ahneilta.
Mene nyt edes töihin ja kunnollisiin ja heti jos talosta haaveilet. laita lapsi hoitoon. äitiysloma kestää 4 kk. sen jälkeen alkaa vanhempainvapaa. ehkä miehesi hoitaa tai laita päiväkotiin.
En minä veljeltä mitään ole nyhtämässä, se kuule ihan itse haluaa sen tehdä ja itse se tuota remonttia mulle ehdotti. Toisten on näköjään vaikea kuvitella että joillakin on niin tiivis perhe, että ne auttaa toisiaan vaikka mikä olisi. Kuten sanoin, niin tällä talolla on tunnearvoa minulle, mutta myös mun perheelle, kun on ollut suvun hallussa koko iän, että sen puoleen halutaan säilyttää tämä ja siksi saisin veljeltäni apua.
Ja mies itse ei mitään halua, onko sekin vaikea ymmärtää.
kyllä on vaikea ymmärtää, sellaista, joka aikoo elää täysin muiden kustannuksela. maksattaa veljellään itselleen talon.
koska jokainen laskutaitoinen tajuaa, että jos et aio kunnolla töitä tehdä (et ole nytkään kunnolla töissä vaan osa-aikasellaisessa) niin tarvitset 2 kertaa enemmän rahaa kuin mitä sinulla tulee olemaan tuloja. Aiot ilmeisesti olla koko ajan käsi ojossa veljele, perheellesi, miehellesi jne.
Jos ja kun nämä takiasi päätyvät joskus masentuneiksi tai kodittomiksi niin toivottavasti tunnet edes pienen piston sydämessäsi, kun käytätä hyväksi liian kilttejä ihmisiä. tuskin tunnet mitään.
Mene vaikka 3 työpaikkaan, ja kokopäivätöihin, mutta älä maksata talojasi muilla. ihan sama vaikka olisi suvun talo.
veljeesi varmaa mieluummin ostaa sen itselleen kuin sinulle.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:On tässä taas miestä viety kölin alta. Eli taas yksi mies joutuu lähtemään tyhjin käsin, ilman lapsiaan...
Kas kun ei vielä joudu maksamaan ap:lle, että pääsee talostaan eroon...
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:Ja vähän outoa, että jos lainaa on ollut vaikka joku 120 000 ? (kun kerran sitä on jo lyhennetty) , eli se alkuperäinen lainasumma on kuitenkin käytetty taloon. Nyt sitten kun talon arvo ei muka enää olekaan noin paljon, niin eikös miehen pitäisi saada siitä erotuksesta osa itselleen?