Mitä luulette, onko yleistäkin että miehet pakenee töidensä pariin kun lapset on pieniä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Työkaveri tässä ihan tunnusti, että tekee mielellään ylitöitä niin saa "lomaa" pienistä vaativista lapsistaan ja kärttyisestä vaimostaan. Kotona kuulemma tuntuu siltä että on tiellä ja pitäisi tehdä jotain eikä oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Töissä on helpompaa ja vaimokin hyväksyy sen että mies käy tienaamassa ylimääräistä rahaa.

kaitpa tuo on.. saattaa se perhe-elämä ahdistaa kun vaimoke on muuttunut, lapset vaativat huomiota jne.
se on suht helppo pakokeino, ja ikävän usein se on naisen itsensä aiheuttama.. eli kun on 100% äiti, miehelleen vain nalkuttaa tai jättää huomiotta niin mies voi tuntea olonsa mukavammaksi jopa töissä tehden 15-20 tuntista päivää..

Jaa-a, mulla taas kokemus, että on juuri toisinpäin. Meillä mies ei tee pisaraakaan ylitöitä kun niin kiire kotiin lasten luo. Yrittäjä kun on niin joskus toki ylityöt voisi olla toivottavia...

Meillä mies jää ylitöihin jos työnantaja pyytää, mutta ei aina silloinkaan ja ne kerrat on todella harvassa jolloin tarvitsee jäädä.

Eli ei, meillä mies ei pakene kotioloja mihinkään. Tykkää kovasti olla lastensa ja vaimonsa kanssa, vaikka tykkää hän työstäänkin.

Minun mies kiirehtii kotiin nopeammin. Kieltäytyi ylityömahdollisuudesta, vaikka siitä olisi lisää rahaa tullut. Nyt odotellaan perheenlisäystä ja mies suunnitteli jo hakisiko isyysloman lisäksi jotain vapaata töistä esim. virkavapaata 3kk tms. ainoa mitä tuossa vapaassa miettii on riittääkö rahat.

No minun mies on johtajatasolla eikä siksi saa ylitöistä yhtään ylimääräistä rahaa, joten sillä ei ainakaan voi perustella... :D Ei, kyllä se tulee kotiin heti kun pääsee, potee huonoa omaatuntoa kun töissä usein menee pakosta pitkään.

Yhteistyössä