Mitä luulette, hakeeko mun lapsi vain huomiota tällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
vai mikä hiivatti on :( Siis sairastaa lastenreumaa, tänään juuri oltiin sairaalassa ja lääkäri tutki eikä löytänyt aktiiveja tulehduksia, vaan silti taas kotona lapsi valittaa tuota kipua vähän siellä sun täällä, toisinaan jaksaa riehuakin :snotty: Ja nyt illalla poika (4vee) tuli mulle sanomaan, että pistetäänkö käteen huomenna, vastasin että ei, johon poika sanoi että haluaa että pistetään, kun on kipuja.. mä kysyin että sinne nukutukseenko haluaa niin vastasi että niin, sinne juuri. Hetken päästä pyysi särkylääkettä jota annoin, noin 10 minuuttia lääkkeen annosta pyysi lisää lääkettä kun ei kipu helpota (juu siis tiedän että 10 minuutissa lääke ei autakaan, vaan juuri sitä että kuinka paljon tuosta kivusta sanoo..)

Ja mulle on niin monesti näistä kivuista lääkärit sanoneet, että sitä saa tämänikäisen kanssa olla hieman salapoliisina näiden kipujen kanssa ;) (eli just sitä, että lapset käyttää hyväkseen "kipua", eli yrittää "kivun" varjolla saada jotain haluamaansa tms.) Toisaalta en tiedä mitä uskoa, luulis että lääkäri tutkiessaan kyllä tietää, onko se reumaan liittyvää vai ei ja mitään muutakaan tuo nyt ei mun järkeeni voi olla.

Noo anna lapselle vaikka sokerivettä tms lisä "lääkkeenä" josko kipu sitten helpottaisi. Kipu on kyllä niin henkilökohtainen asia ettei sitä toinen voi arvioida, eikä siihen ole kunnon mittareitakaan. Jaksuja, kuulostaa kyllä pahalta jos toinen oikein toivoo että pistetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Noo anna lapselle vaikka sokerivettä tms lisä "lääkkeenä" josko kipu sitten helpottaisi. Kipu on kyllä niin henkilökohtainen asia ettei sitä toinen voi arvioida, eikä siihen ole kunnon mittareitakaan. Jaksuja, kuulostaa kyllä pahalta jos toinen oikein toivoo että pistetään.

No sepäs se juuri, kun ei voi kukaan oikein sanoa mitään tuon kipuihin, onko niitä vai ei ja mistä ne johtuu. Mutta mua ahdistaa vaan niiin paljon, että mitään ei tehdä kun ei ole nestettä nivelissä, eli lapsen pitäisi tuon kivun kanssa tässä sitten elellä (no särkylääkettäkin saa, josta seuraa vatsavaivoja..). Aika voimaton sitä on, jos edes erikoislääkäri ei ota kipuun sen enempää kantaa, kuin että ei tiedä mistä tämä johtuu tai toinen lääkäri tokaisee naureskellen että tälläsiä nää lapset on, vähän salapoliisi saa olla.. :/

Yhteistyössä