Mitä leluja 2-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jihuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jihuu"

Vieras
Millaisia leluja teidän 2-vuotiailla on? Millä leikkivät eniten? Jotain kehittävää pitäis keksiä, kun kotosalla ollaan ja 2-vuotiaalla käy aika välillä tylsäksi kun imetän pienempää ja paljon aikaa kuluu siihen.

Vesivärit, muovailuvaha?

Hamahelmet (maxi-kokoiset), duplot, brio building system-rakennussarja, tarrat, traktori peräkärryineen, ollaan itse askarreltu siihen heinäpaaleja :D, telkkarista lastenohjelmat, kirjat, soiva laulukirja

pikkulegot kiinnostaa kovasti mutta ei voi antaa valvomatta kun tuo pureskelee niitä :( muovailuvaha on myös hyvä, muttta jos en valvo koko aikaa, sitä löytyy joka paikasta, kiva kaivella jostain duplojen sisältä...

Noita hamahelmiä aloinantaa kun vauva syntyi, poika oli 2v2kk, ja niillä jaksoi tehdä ihan uskomattoman pitkään. kippaan valmiista työstä usein helmet kulhoon ja takaisin käyttöön, koska tulisi kalliiksi silittää kaikki mitä tuo tekee :)

Meillä tyttö tykkää autoista ja sellaisesta lasten leluläppäristä. Sai synttärilahjaksi mummolta ja nyt osaa jo yhdistää kirjainten äänneasun itse kirjaimeen.. Itse en ollut kovinkaan innostunut tuosta lahjasta alussa, mutta kaitpa tuosta jotain hyötyäkin on. :)

Sitten dublot ja brion junarata, mutta niissä kaipaa aikuisen apua ja seuraa. Sitten ihan tavallinen piirtäminen, vesivärit, sormivärit. Kippoa ja kuppia vedellä lehrailuun. Noilla taitaa viihdyttää eniten itseään sisällä.

Alkaa tekemään yksinkertaisia tavallisia palapelejä.

Itse en uskaltaisi antaa käteen mitään sottaavia värejä, jos itse imettäisin samaan aikaan. Sellainen piirtotaulu tai Aquadoodle on hyvä vaihtoehto!

Sitten voisi tutkia löytyykö tarrakirjoista sellaisia, joissa on vähän kookkaammat tarrat. Myös sellaisista muovisista kestotarroista.

Alkuperäinen kirjoittaja jälkeenjäänyt?;28795732:
eeh? Meillä teki 6kk noita. Kyllä 2v tekee jo 100 palan palapelejä ihan ongelmitta, 120 tarvitsee vielä jonkin verran apua.

No eiköhän lapset ole erilaisia, toiset tekee nuppipalapelejä vielä 2v. toiset 12 palan pelejä toiset 50 ja joku sadan.
Voin sanoa että oma 2,5 vuotias ei todellakaan onnistuisi ikinäkoskaan 100 palan pelistä ja ei tosiaankaan ole mikään jälkeenjäänyt! Omani tekee hädin tuskin 12 palan itsenäisesti mutta uskon että joku voi olla noin etevä lähempänä kolmea ikävuotta.

Yhteistyössä