Mitä leivonnaisia tai muita ruokia voi tehdä karpaloista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 864
19 182
113
Saatiin tänään 2-3 l karpaloita yhdeltä tutulta. Kirpeitä ovat, mutta on ihan hauska kokeilla tehdä niistä jotain kun on ennestään aika tuntematon marja mulle. Olisiko sellaista leivonnaista, ruokaa tai jälkkäriä jossa se kirpeys ei niin haittaa, tai johon se sopii?

[QUOTE="vieras";27458986]Piirakkareseptejä löytyy, kun vaan haet. Niissä tarttee yleensä vähän taittaa sitä karpalon kirpeyttä sokerilla reippaasti. Karpalokiisseli on herkkua![/QUOTE]

Tällä viikolla tein just puolukkapiirakkaa, jossa on perus-piirakkapohja, puolukoita ja päälle tulee sokeria. Voisikohan sitä soveltaa karpaloihinkin...:)

Karpalot on just parempia kuin puolukat kun ne on niin väljiä ja mauttomia :D
Digestive+voi pohja.
Rahkaa ja kermavaahtoa ja liivatetta kerros päälle
Karpalososetta, ripaus sokeria ja liivatetta valkoisen kerroksen päälle :)
Tee vaikka uunipellille :)

Anne ja Jätkä: ihanankuuloisia ruokia, tekee mieli kokeilla noita kaikkia. Katsotaan kuinka moneen ruokaan tuo marjasatsi riittää. :)

Mä teen yleensä piirakkaa jossa muropohja, karpalot, päällä kermaviiliseos (1 prk kermaviiliä, muna, ½ dl sokeria). Kiisseli on ihanaa, etenkin jäätelön päällä :p Ja mä tykkään karpaloista sellaisenaan ihan kaurapuuron päällä.

[QUOTE="vieras";27459102]Mä teen yleensä piirakkaa jossa muropohja, karpalot, päällä kermaviiliseos (1 prk kermaviiliä, muna, ½ dl sokeria). Kiisseli on ihanaa, etenkin jäätelön päällä :p Ja mä tykkään karpaloista sellaisenaan ihan kaurapuuron päällä.[/QUOTE]

Kivalta kuulostaa tämäkin. :p

Yhteistyössä