Mitä leipoisin kahville?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inspis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

inspis

Vieras
Meille tulee huomenna vieraita. Kun nuo vieraat lasketaan, mukana on 5 aikuista ja 5 lasta. Leipomuksen pitää olla vähälaktoosinen ja mielummin ei mitään marjaa/hedelmääåäälle (eli ei marjapiirakka tai omenapiirakka tms.)

Mitä leipoisitte?

Unelmatortun eli suklaakääretorttupohja ja täytteeksi voi-tomusokeri-munan keltuainen-vaniljasokeri (hyvää makua antaa myös ½ prk vaniljatuorejuustoa em. aineksiin sekoitettuna). Just keskiviikkona itse leivon. Voi pitää olla vähälaktoosista.

no tee mokkaruudut. laita päälle monenmallisia rakeita mariannecrushista turkinpippurirouheeseen jakookoshiutaleista nomparelleihin. Tulee ikään kuin useampaa sorttia.

ja minä taas en missään nimessä leipois mokkapaloja, ne tuntuu olevan ainoa leivonnainen mitä palstamammat osaa tehä, ja sitä varmaan saa aina kyläillessään.

[QUOTE="hmm";22340263]ja minä taas en missään nimessä leipois mokkapaloja, ne tuntuu olevan ainoa leivonnainen mitä palstamammat osaa tehä, ja sitä varmaan saa aina kyläillessään.[/QUOTE]

Olet oikeassa, en osaa juuri muuta tehdä. Noissa on onnistumisprossa aina 100 :) Mutta ne on niiiiiiiiiiiiin hyviä, että ei haittais vaikka joka paikassa niitä tarjoiltaisiinkin. Mutta mulla ei ole kyllä tullut niitä vastaan kuin yhdillä syntsillä.

[QUOTE="hmm";22340263]ja minä taas en missään nimessä leipois mokkapaloja, ne tuntuu olevan ainoa leivonnainen mitä palstamammat osaa tehä, ja sitä varmaan saa aina kyläillessään.[/QUOTE]

Jaaha, mä osaan kyllä tehdä muutakin :). Mikä olisi susta sitten hyvää?

[QUOTE="Sirkkeli";22340284]Olet oikeassa, en osaa juuri muuta tehdä. Noissa on onnistumisprossa aina 100 :) Mutta ne on niiiiiiiiiiiiin hyviä, että ei haittais vaikka joka paikassa niitä tarjoiltaisiinkin. Mutta mulla ei ole kyllä tullut niitä vastaan kuin yhdillä syntsillä.[/QUOTE]

Me ollaan varmaan jotenkin outoja mutta meistä ne ei ole mitenkään erityistä herkkua, tehdään niitä ehkä kerran vuodessa, tai kahdessa... Jos pöydässä ois tarjolla peruspullapitkoa ja mokkapaloja niin meillä kaikki ottaisi pullapitkoa.

Jaaha, mä osaan kyllä tehdä muutakin :). Mikä olisi susta sitten hyvää?

Toscakakku

Pohja:

2 munaa
1,5 dl sokeria
2 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 rkl kermaa
100 g margariinia

Pinnalle:

75 g mantelilastuja
75 g margariinia
1 dl sokeria
1,5 rkl vehnäjauhoja
1,5rkl maitoa

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi, lisää keskenään sekoitetut kuivat aineet, lopuksi kerma ja sulatettu margariini.

Levitä taikina voidellun piirakkavuoan pohjalle. Paista pohjaa ensin 200 asteisen uunin alatasolla noin 15 minuuttia.

Sillä aikaa kun pohja kypsyy, tee kuorrute.

Mittaa kattilaan mantelilastut, margariini, sokeri, vehnäjauhot ja maito, kiehauta.

Levitä kuorrute osittain paistetun pohjan päälle ja jatka paistamista, kunnes pinta on saanut kauniin värin.

Yhteistyössä