Mitä lasten tekemää joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Oisko jollain ideaa, mitä vois mummille ja ukille lapset tehä lahjaksi? Kun kaikkee heillä jo on ja tiedän, että tykkäisivät jostain lasten tekemästä.. Tyynyliinoja jo tehty liikaakin!

Me ollaan tehty näitä:

lapset piirtäneet keraamiikka tusseilla yksivärisiin mukeihin kuvan
painettu pesukintaaseen kangasväreillä kuvia
patalappuun samoin...
tehty koristeltuja pipareita
maalattu auto/ katuharja sopivilla maaleilla
Mä olen tehnyt valokuvakirjan lapsista

Mulle kelpais laudeliinat, kuva kivoissa kehyksissä, kuusenkoristeet ja herkut, esim. yksi iso pipari kivoilla koristeilla. Piparitalo on ehkä liian haastava, piparikoirankoppi ;)?

Mä aion 3v9kk tytön kanssa huovuttaa mummuille pannunaluset. Ei ole teknisesti monimutkaista, ja sellainen n. pariin patalappuun riittävä huopapallero maksoi Tiimarissa alle 3e. Sen lisäksi ei tarvitse kuin vettä ja mäntysuopaa.

Toinen, mitä tehdään pakettikorteiksi, on askartelumassasta kuusenkoristeita. Ostan valkoista massaa ja siitä piparimuotilla kuvioita, joihin tehdään ripustusreikä ja niitä voi vielä koristella tikulla kuvioita tekemällä.

Viime vuonna tehtiin pipareita ja annettiin sit semmosessa kannellisessa kauniissa hillopurkissa niitä.
Toissa vuonna askartelumassasta tonttukoristeita. Mukia, jääkaappimagneettia menee tänä vuonna. Ja viidennen kerran mummo ja pappa saavat seinäkalenterin lastenlasten kuvilla. Mä teen sen ja miehen veljet laitto mulle kuvia spostilla. Siitä on mummo ollut aina tosi onnellinen :)

Yhteistyössä