Mitä laskuja teille niin kovasti tulee?? Moni sanoo, että kaikki rahat menee laskuihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan ihmettelen

Vieras
mulle ei tuu kuin puhelinlasku ja sähkölasku :o

sähkölaskun saan sossuun, mutta eipä se iso olisi vaikka itekkin maksaisin. Mitä ihme laskuja teille oikein tulee??

Vakuutusmaksut(Talo, autot, lasten vakuutukset...), puhelin laskut, netti, sähkö, pari lehtimaksua, tarhamaksut, asuntolaina, jätemaksut, autojen osa-maksut.... Tuossa nyt noin ensi alkuun

päivähoitolasku olikos tuo 443 euroa, sähkölasku 150 euroa, vakuutukset, tv-lupa, puhelinlaskut ..... kyllähän noita riittää. Ja nuo kaksi jo varmaan pistäisivät sinun taloutesi sekaisin!

no öö, tämmösiä: vesilasku, nettilasku, lääkärilasku, hammaslääkäri, eläinlääkäri, lehtilasku, kotivakuutus, autovakuutus, autovero, kiinteistövero, nuohouslasku, öljylasku, jäsenmaksut, lasten harrastukset.

Mä en "saa" mitään laskua sossuun, valitettavasti. Itse tarvii maksaa netti, puhelin, sähkö, yhtiövastike, vakuutuksia vino pino jne. jne. Lehtitilauksetkin tarvii maksaa ja lapsen kirjakerho.

Vakuutusmaksut (kotivakuutus, autot), puhelinlaskut, netti, sähkö, pari lehtimaksua, Iltislasku, asuntolaina, yhtiövastike, autojen osa-maksut, liitoon tarttee kans jotain maksaa, tv-lupa, autovero ja mitäs vielä.... Tuossa nyt noin ensi alkuun.
Niin ja vesilasku tosiaan.

vuokra (sisältää veden & sähkön)
autonlainan lyhennys
autovakuutus
kotivaakutus
2 x lastenvakuutukset
2 x vanhempienvakuutukset
autovero
2 x puhelinlasku
laajakaistalasku
lastenkirjakerhomaksu
jätemaksut

Alkuperäinen kirjoittaja Laiheliini:
Mä en "saa" mitään laskua sossuun, valitettavasti.
:D Noinhan se monesti menee. Ap on tottunut sossuminimin mukaiseen elintasoon, mikä on tietysti hieno homma kun tulotkin ovat sossuminimin luokkaa. Jotenkin hurjaa vaan kuvitella, ettei ap edes tiedä, millaista elämää keskiluokka viettää...

Mullakin on aika yksinkertaset, eli vuokraan sisältyy vesi, muuten:

Sähkö
Kännykkä
Netti

Tulee kuukausittain tai joka kolmas kuukaus.

Kerran vuodessa tulee vakuutukset (koti+tytön sairauskulu)

Ja mäkin maksan itse laskuni, en alentuis tämmösessä tilanteessa sossuun menemään kun olen itse valintani tehnyt.

No tossa yllähän niitä on jo lueteltu aika kattavasti. Torstaina maksoin kaikki laskut, ja 1500 ja rapiat meni. Olen yh, enkä saa sossusta tai muualtakaan yhtään mitään, en edes asumistukea, eli palkastani maksan kaikki. Kokeiles ap joskus perässä. Siinä sinulla saattaisi ihmettelemistä vasta ollakin. :xmas:

Vakuutukset (koti-, auto-, tapaturma-, matka-), puhelimet (miehen ja mun), netti, tv-lupa, Hesari, sähkö, autovero, parin järjestön jäsenmaksut, yhtiövastike, harrastuslaskut, toisinaan tulee myös Visa-lasku ja syksystä alkaen päivähoitolasku. Asunto- ja opintolainan lyhennykset menee suoraveloituksena. Mielestäni ko. laskut ovat ihan normielämiseen liittyviä laskuja, jossa ei pitäisi olla mitään pällisteltävää. :o

Meille ei tuu muita laskuja kuin vuokra, sähkö, auton vakuutus/vero ja puhelinlaskut. Pienistä tuloista noissakin on jo ihan tarpeeks maksamista, mutta silti on rahat riittäneet elämiseen ja muihin pakollisiin menoihin.

no mä taas ihmettelen, miks valittaa täällä, että kaikki rahat meni taas laskuihin JOS niihin sisältyy kaikenmaailman kanavapaketit, hömppälehdet yms yms, miksei niitä voi peruuttaa (miks tilata ylipäänsä jos sit pitää valittaa?)

Mulle ei tulis tän enempää laskuja, vaikka saisin 4000e palkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä sä taitaisit maksaa ihan itse lapsesi päivähoitolaskun. :D Ja toivon, että maksaisit pari lapsesi harrastuslaskuakin, jos sulla olisi niihin varaa.

no mä taas ihmettelen, miks valittaa täällä, että kaikki rahat meni taas laskuihin JOS niihin sisältyy kaikenmaailman kanavapaketit, hömppälehdet yms yms, miksei niitä voi peruuttaa (miks tilata ylipäänsä jos sit pitää valittaa?)

Voisin veikata, että joutusit ite maksaa sen sähkölaskun :D Kyllä sulle kertyis muuta maksettavaa jos tienaisit enemmän ;) Vai meinaatko, että pistäisit kaiken säästöön? Jos sä nyt viet jotain laskua sossun maksettavaksi, niin mun on vaikea uskoa, että sä olet niin hyvä raha-asioiden kanssa :)

Mutta eikö sulla siis ole nettiä? Vai kuuluuko se vuokraan? Ja eikö sulla ole telkkaria? Vai ootko tv-maksupummi?

Vuokra
auto/lasten/muut vakuutukset
auto/diesel -verot
autolaina
tv-lupa
sähkölasku
puhelin/nettilasku
osamaksut pesukoneesta ja tulostimesta.

... lista on pitkä kuin nälkävuosi. Kysyjä taitaa asua miehensä siivellä.

Nooh, meille ei tuu mitään "hömppälaskuja", vaan ihan pakolliset maksut, kun omakotitalossa asutaan.

No tätä minäkään en kyllä ymmärrä. Mutta toisaalta, valittaminen antaa voimia. :)

Yhteistyössä