Mitä lapsimessuilla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siellä on lapsille lastenlaulukonsertteja, pomppulinnoja, puuhapajoja ja muuta aktiviteettia. Paikalla on runsaasti lastenvaate- ja tavaramyyjiä, (lähinnä pienempiä) nettiputiikkeja, ja kirja+lelumyyntiä. Aika kaupalliset nuo messut ovat. Itse olen ollut 2x lasten kanssa ja lapset ovat tykänneet kovasti. Itse olen tehnyt hyviä löytöjä lähinnä lastenvaatteista. Aika monessa myyntipisteessä on tarjouksia ja poistotuotteita edullisesti. Paras aika mennä on perjantaina heti aamusta, jolloin on vähiten väkeä. Meillä on mummo ollut mukana niin olen saanut kierrellä myyntipisteitä rauhassa ja muumo on juossut lapsien kanssa leikkipisteissä.

Kannattaa, mutta menkää heti aamusta niin ei ole niin paha ruuhka. Siis heti kun avautuu. Vaunukansaa on liikkeellä runsain mitoin. Lue tarkemmin www.finnexpo.fi
Itseäni harmittaa kun en ehkä pääse tänä vuonna kun synnytän maalis-huhtikuussa kaksoset. Edellisinä 5 tai 6 vuotena olen ollut.
Lastenkirjakerhojen jäsenille on niiden pisteessä omat lahjapussukat jotka jäsenlehden kupongilla. Näytteitä, tarroja ja muuta jaellaan mielestäni paljon ja tietoa.
Nyt olis ollut kiva kaksosille katsoa kaikkea ja kysellä tietoa jne.
Ihmisiä siellä on sitten PALJON.

onko tuolla mitään mielenkiintoista vasta lasta odottavalle? mitään raskausajan juttuja? vai onko järkevämpää mennä vasta kun on lapsi olemassa?

onko tuolla mitään mielenkiintoista vasta lasta odottavalle? mitään raskausajan juttuja? vai onko järkevämpää mennä vasta kun on lapsi olemassa?

Kävin itse raskausaikana ja kyllä mielestäni oli paljonkin. Siis ei raskausjan sinänsä, mutta sen ajan kun vauva tulee. Eli esitellään eri tuotteita, joita ihan pikkuiselle vauvalle voi käyttää tai itselleen esim. imetykseen liittyen tms. Tarjouksia mm. tuttipulloista ja monia muita messutarjouksia ja näytteitä ollut mm. liivinsuojista, eri rasvoista.

jos tykkää shoppailla väentungoksessa, kannattaa mennä. ;)
noita lasten pomppulinnoja yms teatteriesityksiä varmasti löytyy lähempääkin teidän kotia.
toisaalta voihan se olla lapsillekin jännä kokemus mennä johonkin niin isoon "taloon" missä on valtavasti ihmisiä.

itse en kyllä kovin kaukaa kyseiseen tapahtumaan lähtisi, en ole mikään messufani ja kaikkea sitä krääsää saa kyllä hankittua muualtakin. Mut jos tykkää messuista niin miksipä ei, etenkin jos helsingin reissulla tehdään sitten jotain muutakin kivaa (esim korkeasaari).

[QUOTE="vieras";23011401]Kävin itse raskausaikana ja kyllä mielestäni oli paljonkin. Siis ei raskausjan sinänsä, mutta sen ajan kun vauva tulee. Eli esitellään eri tuotteita, joita ihan pikkuiselle vauvalle voi käyttää tai itselleen esim. imetykseen liittyen tms. Tarjouksia mm. tuttipulloista ja monia muita messutarjouksia ja näytteitä ollut mm. liivinsuojista, eri rasvoista.[/QUOTE]

Lisään vielä, että noita näytteitä saa kotiin mukaan. Eri vaippamerkeistä saa näytteitä ja itsestäni oli kiva kokeilla mitkä oli hyvät meille.

minä myös ekaa kertaa raskaana. kiinnostaisi tietää esitelläänkö tuolla isoja tarvittavia hankintoja, esim vaunuja ja turvaistumia? niitä olisi kiva päästä vertailemaan livenä yhteen paikkaan. Entä onko lastenhuoneen kalusteita? pikkukrääsä ei niin kiinnosta...

2 kertaa olen käynyt, hirveesti ei siellä ehdi lasten kanssa shoppailla, mutta ihan mukavasti on lapsille ohjelmaa....

paloauto, pomppulinna ja temppurata oli viimevuonna suosikit. itse ostin aventin sähköisen pumpun 70 eurolla kun taitaa olla yli 120 euroa kaupassa eli hyviä säästöjä voi tehdä jo odottavatkin äidit.

ja tosi kiva kun siellä saa ilmatteeks muksuille soseita, jugurtteja ja mehuja. :) ei tarvi välipalaa ottaa mukaan kun saa sieltä :)

ja onko siellä mitään luentoja/tietoiskuja raskaana oleville, esim synnytyksestä, vauvanhoidosta, raskausajan vaivoista, doulapalveluista? Vai onko kaikki vain kaupallista "myytävää" kamaa?

Yhteistyössä