V
"vieras"
Vieras
Lapsettomat tai yhden lapsen saaneet eivät välttämättä ymmärrä sitä, että lapset ovat erilaisia, ja kasvatustyylit erilaisia. Mikä on onnistunut jonkun yhden lapsen kanssa, ei välttämättä onnistu ollenkaan toisen lapsen kohdalla. Sain tästä konkreettisen opetuksen, sillä minulla on epäidenttiset kaksoset - ihan sama kasvatus, periaatteessa mutta lapset niin erilaisia että itsekin tajuaa ettei kaikki olekaan ihan pelkästään kyse siitä millainen minä olen vanhempana ja kasvattajana.
Toki on sitten eri asia se että lapselle ei laiteta rajoja ollenkaan, eikä kielletä mistään vaikka pitäisi. Mutta moni ei tajua että lapsen persoonakin vaikuttaa tosi paljon.
Ja se ettei ole yhtä tapaa tehdä asioita (kuten imetys, kestovaipat/kertsit jne jne)
Toki on sitten eri asia se että lapselle ei laiteta rajoja ollenkaan, eikä kielletä mistään vaikka pitäisi. Mutta moni ei tajua että lapsen persoonakin vaikuttaa tosi paljon.
Ja se ettei ole yhtä tapaa tehdä asioita (kuten imetys, kestovaipat/kertsit jne jne)