Mitä lapsenvahdille palkkioksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynvaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynvaan

Vieras
Meille tulossa ensimmäistä kertaa koskaan lapsenvahti. Mietin, että mikä on hyvä palkkio hänelle jos ei nyt rahaa. Raha tuntuu omituiselta antaa oman ikäiselleen, jollekin teini-ikäiselle tuntuisi normaalimmalta.

Hän itse tarjoutui vahdiksi. Ja arki-iltana tulee hoitamaan 5 tuntia 11kk ikäistä helppoa lasta.

Mikä olisi hyvä palkkio? Kysyin toivomuksia, mutta ei sanonut mitään. Jotain olisi kuitenkin kiva antaa.

Ajatuksia, kokemuksia..?

Onko hoitaja sun tuttu? Jos on, niin anna jotain mikä liittyy hänen harrastuksiin? Ahkeralle ruuanlaittajalle joku kori jossa keittiöön liittyviä juttuja, urheilevalle vaikka lahjakortti urheiluliikkeeseen tmv?

Minä olen paljon kavereiden lapsia hoitanut, enkä erityisemmin yhdestä kerrasta odota mitään. Sitten jos toistuvasti hoidan, niin sovitaan just esim. joku muutama lippu jumppaan tai elokuvalippu tms. Minusta se vauvan hoitaminen itsessään on ihanaa, kun omaa ei ole. Tosin ymmärrän senkin, että kiva on jotain antaa. Raha tuntuisi hassulta, eli ei sitä. Vaikka just joku pieni hekrkukori voisi olla kiva jos tiedät mistä kaveri tykkää, tai sitten joku lippu jonnekin urheilemaan tai mistä hän tykkääkin. Ei minusta tartte olla mitään isoa, koska se kiitollisuus välittyy kuitenkin niin isosti kaikesta muusta. Ja jos on kyseessä läheinen kaveri, niin varmasti hän auttaa ihan vaan kaveruudestakin.

Yhteistyössä