Mitä lapselle lahjaksi kun sillä on kaikkea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LeLu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LeLu

Vieras
Mummot on pitäny huolen, ettei sellasta lelua olekaan mitä meiltä ei löytyisi. Onko ihan tyhmää jos vaan aattona ottaisi esiin niitä tytön omia jemmassa olleita leluja eikä ostaisi uusia ollenkaan? Meill on siis komerossa piilossa yli puolet leluista ja tyttö ei varmasti muista niitä kaikkia....

Eihän alle kolmevuotias osaa pettyä jos saa äidiltä lahjaksi vaikka vain muumilakanat?

alle 3v ei ymmärrä joulusta vielä mitään, joten varmasti muumilakanat ja vanhat lelut toimii mainiosti. Mä en itse osta omalle samanikäiselle mitään, koska tiedän, että mummeilta ja kummeilta tulee kuitenkin muutama paketti.

Jos sulla on jokapaikka täynnä leluja, niin mikset laittais niitä kiertoon vaikka Joulupatakeräyksen kautta? Mulla on ollut nyt tapana varmaan 3 joulun ajan viedä sinne aina joitakin lasten vanhoja leluja ja vaatteita.

Niin ja ei alle 3v muutenkaan niin perusta lahjaksi, meillä ainakin 2v on innoissaan vaatteistakin ym. Varmasti lakanat on ihan mieleinen juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Kuulostaa kierolta, mutta ehkä ihan fiksua.

Sen verran vielä jatkan, että ehkäpä ne samat mummot pitävät myös huolen, että lapsi saa ihan "oikeitakin" paketteja.

Se voi olla juu...vaikka oon mä yrittäny sanoo, että meille ei mahdu enempää leluja. Mut mun tyttö on ainoa lapsi suvussa 20 vuoteen niin...

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Jos sulla on jokapaikka täynnä leluja, niin mikset laittais niitä kiertoon vaikka Joulupatakeräyksen kautta? Mulla on ollut nyt tapana varmaan 3 joulun ajan viedä sinne aina joitakin lasten vanhoja leluja ja vaatteita.

Niin ja ei alle 3v muutenkaan niin perusta lahjaksi, meillä ainakin 2v on innoissaan vaatteistakin ym. Varmasti lakanat on ihan mieleinen juttu.

Mutta kun ne on kuitenkin tytön omia. Jotenkin tuntuu, ettei mulla oo oikeutta sen romuja lahjoitella eteenpäin =D Mutta mahdollisesti joo vois olla ihan toimiva ja hyvä ratkaisu!

Alkuperäinen kirjoittaja LeLu:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Mutta kun ne on kuitenkin tytön omia. Jotenkin tuntuu, ettei mulla oo oikeutta sen romuja lahjoitella eteenpäin =D Mutta mahdollisesti joo vois olla ihan toimiva ja hyvä ratkaisu!

No mä olen aina laittanut sellaisia mitkä ei ole enää niin mieluisia. Joskus ollaan jopa esikoisen kanssa yhdessä katsottu mitä leluja annetaan pois, ja poikakin on ollut innoissaan ajatuksesta kun olen selittänyt että annetaan sellaisille lapsille joilla ei ole ollenkaan/vähän leluja.

Eihän vielä alle kolmevuotias tajua keneltä saa mitäkin lahjoja. Meillä ainakin Joulupukki tuo kaikki lahjat. Kirjat on kyllä kivoja, voisi ostaa sellaisia, mitä voi lukea sitten myöhemminkin. Jos kaikkea on ja paljon niin sitten sellaista mikä "kuluu" eli esim värityskirja, kauniita piirustpapereita, muovailuvahaa, kyniä, vihkoja, sportti juomapullo kivalla kuvalla, pillimehu, keksipaketti jne. Osta vaikka halpoja lahjoja, jota ostaisit pitkin vuotta kuitenkin. Ei alle 3 vee lapsi vielä tajua rahanarvoa, hänelle on todennäköisesti vaan kiva saada lahjoja. Esim 30 sentin pillimehu voi olla tosi kiva varsinkin kun siinä lahjojen avaamisessa tulee kuitenkin jano.

Yhteistyössä