Mitä laktoosittoman kakun väliin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos kakun pitää olla laktoositon, valitse vain laktoosittomia tuotteita. Jos riittää, että kakku on vähälaktoosinen, voit käyttä Hylaa ja vastaavia. Mutta kaikille laktoosi-intoleranssista kärsiville ei vähälaktoosisetkaan tuotteet käy vaan pitää olla täysin laktoositonta, jos ei halua istua loppuiltaa vessassa.

Virpikermaa ja rahkaa ainakin saa laktoosittomana. Marjat ja hedelmät on aina hyvä täyte kakkuihin, ei ole mikään pakko edes laittaa kakkuun maitopitoista täytettä.

Minä tykkään laittaa Alpro Soja -merkkistä vaniljavanukasta, on tehty soijasta ja siis täysin maidoton. Ei tarvi vispailla tai mitään, senkun vaan lusikoi kakun väliin.. Ja vaikka banaaniviipaleita sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Minä tykkään laittaa Alpro Soja -merkkistä vaniljavanukasta, on tehty soijasta ja siis täysin maidoton. Ei tarvi vispailla tai mitään, senkun vaan lusikoi kakun väliin.. Ja vaikka banaaniviipaleita sekaan.

Se vispautuva soijakerma oli yllättävän hyvää. Mä luulin sitä pahemmaksi. Ei se toki samalle maistu kuin oikea vispikerma mutta kyllä sitä kakun päällä syö.

Helppoa:) Laktoosittomana löytyy, kuten jo mainittu, kermaa, rahkaa ym. Laitat sitä samaa, mitä muutenkin. Mutta EI Hylaa eli vähälaktoosista. Silloin teet vääränlaisen kakun, jos pitää laktoositon olla!

maidottomaan minulla menee jotakin hilloa tai sitten mansikkaa viipaleina. joskus sekaan ihan vähän go greenin vaniljakastiketta tai sitten vähän maidotonta suklaakastiketta.
Mutta laktoositon on paljon helpompi kun kuohukermat ja muut löytyy laktoosittomana

Yhteistyössä