mitä laitatte vauvalle ulos päälle näillä keleillä?

Meillä poju suunnilleen saman ikäinen... Nukkuu just nyt rattaissa. Päällä on pitkähihainen body, puolipotkarit, fleecepaita, collegehousut, ohuet hanskat ja töppöset. Päässä ohut kypärämyssy ja sellainen kesähattu, joka tulee korville. Nukkuu makuupussin sisällä, mutta se ei ole kiinni.

Ulkona on lämmintä noin 11-12 astetta. Ei ole liikaa, mutta ei liian vähänkään. Välikausihaalari meille jo liian "paksu" ja fleecepukua meillä ei ole tällä hetkellä.

Me käytiin kylillä liinailemassa tänään. Pojalla trikoisen kantoliinan alla yllään sukkikset, body, gollegehaalari, kypärämyssy, pipo, lapaset, villasukat ja äitiyspakkauksen toppatöppöset.

meillä täällä paahtaa aurinko suoraan terassille ja tyttö 3kk vaunuissa varjon alla.Päällä body ja puolipotkarit, takki ha ohut hattu.Taljan päällä ja ohut peitto päällä.
iltasella laittaisin makkuupussin sisään samalla vaatetuksella.näin oli eilen ja ihan sopiva oli

Itse meinasin avata uuden keskustelun samasta aiheesta :) Samaa tässä miettinyt, kun tuntuu ettei osaa mitenkään pukea.

Meillä tyttö kohta 11kk ja tällaisella varustuksella mennään: body, sukat, housut, collagehousut ja takki/flleece asu, hanskat, ohuet töppöset, kypärälakki ja kevätlakki, joka tulee kaulan alta kiinni.

Niin ja nukkuu makuupussissa, joka vähän sään mukaan on auki/kiinni.

Onko muiden 11kk ikäisten pukeutuminen samanlaista?

vaatetusta on täälläki mietitty aika ahkerasti.
meillä 5kk ja päälle puin tänään ku oli jotai +8 astetta body,sukkikset,collegehousut ja -pusero,toppatöppöset/lapaset, kypärälakki ja ohut pipo ja sit vielä välikausihaalariin.
Ja siis ei oo makuupussissa enää.

Mitenkäs sitte tässä ens viikolla kun taas lupailivat hullun lämpimiä ilmoja, tänneki +17 astetta B)

Poju vajaa 5kk ja varustuksena oli tänään ohuet puolipotkarit ja body,kahdet sukat päällekkäin,ä-pakkauksen tumput,kypärälakki+nauhallinen kevätlakki sekä päällä ohut puuvillahaalari. Vaunuissa ei ole enää ollut pussia eikä mitään muutakaan peittoa. Vaununkoppa on niin tiivis ja lämmin että tuo hikihattu tarkenee! Niin ja varjossa oli yli +10 lämmintä =)

meillä tytyllä tänään ulkona nukkuessa päällä.body,housut,sukat.lapaset ja villasukat.puuvilla hattu ja ohut välikausipuku.vaunun makupussi vain jaloilla.
lämmintä varjossa n.9astetta.

On aika hankala kommentoida onko riittävästi vai ei, kun ei tiedä kuin lämmintä teillä on ja muita olosuhteita. Meillä tosiaan poika nukkuu pääsääntöisesti parvekkeella, jonka päällä on peltikatto ja ainoa tuuletusaukko on noin ikkunan kokoinen. Meille ei sinne pääse tuuli oikeastaan ollenkaan, lehtien tullessa puihin ei ollenkaan. Eilen siellä oli mittari pöydällä ja se näytti +18,5 astetta. Aurinko pääsee sinne paistamaan vasta noin viiden jälkeen (niin kauan kuin ei ole lehtiä puissa). Päällä oli collegepuvun kanssa lyhyt hihainen body, hanskat, sukat ja hattu. Pojalla selkä ihan litimärkä herätessään... Eikä ollut edes makuupussi kiinni.

Eli vaikeeta on tietää mikä riittää...

sain eilen kuulla sioitä miten yritän saada pojalle lämpöhalvauksen.
ikää on nyt 8kk ja päällä oli pitkähihanen body,puolpotkarit ja sukat tietty.äp:n hanskat,fleece puku ja fleecepipo.
vaikka oli melkjein parikymppiä lämminta niin pieniu viileä tuuli ja varjpossahan lapsi on rattaissa.
laitoin vielä ohuen pussilakanan peitoksi.

Tää kevät on samanlaista pukemisen hakemista kuin syksyllä. Sillon pelko, että tulee vaaville kylmä ja nyt päin vastoin. Eilen käytiin läheisessä kaupungissa autolla. Tytöllä oli päällä norm. päivävaatteet, käsineet, töppöset, collagepuku, kypärälakki ja kevätpipo. Jotenkin tuntuu, et kyl sitä pitää kuitenkin vielä olla vaatetta, ettei tule esim.korvatulehdus. Tytöllä oli selkä aivan märkä, kun mentii kauppoihin jne. niin ja posket helotti kuin Naantalin aurinko :)

Mistään en löytänyt kevät töppösiä. Toppatöppösiä/villasukkia ei ole enää käytetty, kun tyttö on niin lämminverinen. Ja kans tuollainen välikausihaalari on hakusessa, mutta aina toiset kerkeää ostaa just ne mitä mä haluisin :) Pitäs olla nopeempi..

olen kans miettinyt, että vois varmaan alkaa käyttämään t-paitaa/lyhyt hihaista bodya tytöllä sisällä ja sit varmaan jos näin lämmintä riittää niin siihen päälle collagepuku tms, kun menee päikkäreille ulos.

Vieläkö muut pidätte ulkoilessa tai päikkäreillä kevätlakin alla kypärälakkia?

Tää on ensimmäinen vauva niin kaikki on uutta...

Mä olen ainakin jättänyt kypärämyssyn päältä lakin pois jo pari vkoa sitten. T-paitabodyn päälle laitan ulkopuvun alle ohuen pitkähihaisen ja jalassa on pelkät puolipotkarit. Töppösinä olen pitänyt sellasia reiman minitec välikausitöppösiä. Haalarina on sellainen p.o.p.:n fleecehaalari, sellnanen kuoripuku. Peittona kantokopassa on sellainen paksu puuvillapeitto.

*muoks* Niin ja kädet on puvun sisässä ilman lapasia kun hihat saa käännettyä sellaisiksi pusseiksi. Lahkeet kyllä myös mutta pojalla menee hermo jos jalat on kokonaan puvun sisässä kun potkii niin pistän töppöset mieluummin sit.

Neiti 2kk ja hällä seuraavaa: body, sukkikset, sukat, tossut, tumput, (kypärämyssy), vuorellinen Kivat-puuvillapipo, välikausihaalari ja kovassa kopassa avonaisessa makarissa ja vaunun tuulisuoja päällä. Ei oo hiki vielä valunut, vaikka terassillamme täällä melkein Helsingissä onkin kesäkeli +15 ainakin. Aamu-unille yleensä laitan vielä pitkän paidan ja housut edellisten lisäksi, koska silloin varjoa ja viileää. Oon aika varovainen, koska kevät on tosi petollista aikaa ja en tahdo pienen tulevan kipeäksi.

Yhteistyössä