Mitä lahjoja ylioppilaalle? Vai rahaa ja kuinka paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä päin on ollut tapana antaa esim. kaikille saman kylän uusille ylioppilaille 5 e, vaikka eivät olisi varsinaisesti tuttuja. Perhetutuille ja sukulaisille annettu 10-20 e. Lähisuku saattanut antaa 50 e, omat vanhemmat vielä enemmän.

Kummilapselleni veisin kukkia ja antaisin joko n. 50 e ja/tai sitten jonkin kivan lahjan.

kannattaa kysyä, onko lahjatoivomuksia. mua ainakin otti päähän muutama vuosi sitten ne, jotka toi jotain kuoharilaseja..mitä mä niillä teen?

samoin otti päähän häälahjaksi saadut fiskarsin aterimet; hienothan ne on, mutta sain jo yo-lahjaksi itsetoivoamiani hackmaneja kaikkia kolme rasiaa, eli yht. 18kpl haarukoita, 18kpl veitsiä jne...

eniten kyllä muistan yo-lahjoistani sekä häälahjojen antajista ne, jotka kysyivät mitä toivon lahjaksi!!

nykyään on niin paljon tavaraa ihmisillä, että oikeasti harmittaa esim nuo häälahjaksi saadut fiskars-aterimet; ne ovat meidän vaatehuoneen ylähyllyllä, ei ihan vielä viitsitä heittää niitä pois, jos lahjan antaja jotain kyselisi aterimista.. :/

mua henkkohtasesti (olen vuoden 09 ylioppilas) ei ees kiinnostanut, paljonko lahja maksaa, vaan ennen kaikkea, että teen sillä jotain....... joten kannattaa kysyä, onko lahjatoiveita!!!!

Raha on aina jees,se 50 e on hyvä.Satanen jo TODELLA hyvä!

Itsellä vähän rahapulaa näin äitiyslomalla,joten luultavasti ostan jonkun 30-40 e korun siskolle. Juhlia olen aktiivisesti järjestämässä kaverina ja myös leivon.

Satasen ajattelin kummitytölle ihan persoonattomasti antaa yhden ruusun lisäksi. Opiskelemaan lähtevällä nuorella on luultavasti hankintoja tehtävänään joten käyttäköön rahan sitten niin kuin parhaaksi katsoo.

...lahjansaajan näköinen! Tämä tuottaa tietysti päänvaivaa js juhlakalua ei tunne tarpeeksi hyvin. Silloin paras ratkaisu on jokin muu lahja. Ylioppilailla saattaa olla lahjalista (toivon mukaan myös eriarvoisia lahjoja listalla) jonka toivomuksia on mahdollisuuksien mukaan toivottavaa noudattaa. Voi myös kysellä vanhemmilta kerääkö mitään tiettyä aatiasarjaa tai haaveileeko vaikka jostakin suuremmasta hankinnasta. Raha on hieman persoonaton lahja, sillä se ei välttämättä jää lahjansaajan mieleen - kuitenkin sillä saa hankittua mitä itse haluaa. Sen vuoksi hyvä lahja onkin lahjakortti johonkin liikkeeseen. S-ryhmän kortitkin ovat näppäriä. Oma mielipiteeni on, että kyselkää lahjansaajan toivomuksia ja jos ette ole varmoja juhlakalun tyylistä, antakaa rahana. Harva halua väärää astiasarjaa tai itselle sopimattomia koruja, niistä kaapinperälle pyörimään jäävistä yo-tuotteista puhumattakaan.. tietenkin myös tulevaan omaan kotiin paistinpannut, kattilat ja kunnon kokkiveitset, paistinlastat yms tulevat tarpeeseen, mutta tässäkin kannattaa pitää mielessä lahjansaajan tyyli. Tärkeintä ei ole lahjan arvo vaan se, että muistaa! :)

"Raha on aina jees,se 50 e on hyvä.Satanen jo TODELLA hyvä!" Avioparin pitäisi siis antaa(henkilölle, jonka olemme tavanneet vain muutaman kerran) lahjaksi 100 euroa ja lisäksi kukka. Ei kiitos, valitettavasti meillä on juhlapäivänä muuta menoa...

"Raha on aina jees,se 50 e on hyvä.Satanen jo TODELLA hyvä!" Avioparin pitäisi siis antaa(henkilölle, jonka olemme tavanneet vain muutaman kerran) lahjaksi 100 euroa ja lisäksi kukka. Ei kiitos, valitettavasti meillä on juhlapäivänä muuta menoa...

ai siis pitääkö se summa kertoa juhlaan tulevien määrällä, enpä ole ikinä ajatellut noin... Naapurin lapsille on viety 50 €. Riippumatta kuinka monen hengen delegaatiolla osallistutaan.

Yhteistyössä