MItä lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos veisit hiukan isompia vaatteita, esim. kokoa 68? Ite oisin ollut tosi iloinen vaatteista kun esikoisen sain, mutta moni luuli just, että kyllä se on niitä jo saanut... Just semmosia vaaleensinisiä/poikamaisia olisin kaivannut, kun kaikki raskausaikana ostamani olivat neutraaleja...

Tämä voi kuulostaa oudolta, mutta vie vauvalle lahjaksi pehmeä ensilusikka. Itse nauroin moiselle, kun laitoksella sellaisen sain, ihan kuin vastasyntynyt nyt lusikalla söisi. Mutta lusikka tuli melkein heti käyttöön, kun piti alkaa antamaan lääkkeitä ilmavaivoihin ja d-tippoja. Äidille voi tietysti jotain omaa ostaa jos haluaa, vaikka päiväkirjan tms.

Mulla tuli mieleen, et monesti sanotaan just, et vie jotain äidille... Mutta itellä ainakin oli semmonen ongelma esikoisen synnyttyä, että kaikki aika ja mielenkiinto meni esikoiseen, itseen en niin ehtinyt keskittyä ja laehdetkin jäi lukematta, koska vapaa-aikana(jos semmosen sain) nukuin mielummin... Eli kaikki lappuset ja lehdet, mitä jo sairaalassa sain, niin jäi kyllä aika pitkälle lukematta... Eli kannatan joko suklaata(tai muuta herkkua äidille) tai sitten ihan vauvalle jotain poikamaisia juttuja:)

Itse olen viikon sisällä tuore äiti ja mietin, mitä MINÄ haluaisin ystävättärieni tuovan, jos jotain tuovat...hmmm...mulle kelpaisi kukat kun en ole allerginen :)

Periaatteessa ei tarvitse tuoda mitään. Mutta jos jotain tuo, niin onnittelukortti olisi jees...ja vaatteita olen saanut nyt niin paljon, että jos niitä haluaa tuoda, niin mielummin sitten vähän isompia, eli vaikka niitä 68 senttisiä. Joku lelu vauvalle? Semmonen perinteinen narusta vedettävä ""unisoittorasia"".
Sitten olisin iloinen jos vierailija toisi vaikka omat eväät....eli tuoreelle äidille vähän limpparia tms. ja pullat/itse tehtyä piirakkaa yms. Ja vielä ennen lähtöään korjaisi kahvikupit astianpesukoneeseen :)
Sellaiset huomionosoitukset uppoisi täällä päässä!

Vie kunnolliset vanhan ajan rotinat eli pullaa/leipää/kakkua tai kaikkia niitä kahvin kanssa herkuteltavaksi. Ei tuore äiti jaksa vääntää paakkelsia pöytään tai ehdi käydä kaupalla niitä ostamassa. Imettävällä äidillä on myös aina jano, joten joku mehua tai jotain muuta hyvää juotavaa on mukava saada.

Lapselle ostaisin jopa 80 cm vaatteen, sillä kaikki tuovat yleensä niitä ihan pieniä. Tokihan se vaate näyttää aluksi tosi isolta (eli ei voi vielä pitää päällä), mutta niin ne vaan lapset kasvaa tuohonkin mittaan tosi nopeasti. Siinä vaiheessa ei sitten kaapista enää löydykkään muiden tuomia vaatteita, vaan itse ne pitää ostaa. Ja niin kuin tuossa moni muukin on todennut, niin vaatteen sijaan joku lelukin ilahduttaa :).

Yhteistyössä