Mitä lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kvk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kvk"

Vieras
Sukulaispojan 2v synttärit tulossa ja mietimme mitä lahjaksi. Leluja, vaatteita tms on riittämiin. Haluaisimmekin antaa jotain mikä säilyisi aikuiseksi asti. Voisi olla myös jotain sellaista josta ymmärtää vasta aikuisena. Ostamme porukalla joten budjetti noin 100 €. Ideoita? Onko teidän lapsenne saaneet jotain sellaista mitä vanhemmat osanneet arvostaa?

2-vuotiaalla ostaisin vaikka jonkun ensipelin, josta lapsi saa heti "nauttia". En tuon ikäiselle ostaisi vielä mitään ns. kovin kummoista tai mitä sitten aikuisena voi käyttää (jos on tavara niin helposti vaan unohtuu jonnekin kaapin perukoille). Ja onhan sillä lapsella ne synttärit taas vuoden päästä, joten miksi juuri 2-vuotislahjaa pitää miettiä noin vaikeasti? Ja äitinä toivon, että lapsen saamat lahjat ovat lapselle mieluisia eikä mulle tai lapsen isälle.

Meidän pojalle kummi keräsi näitä. Ovat mielestämme tosi kivat! Tuolla summalla saisi jo pari...

http://www.kultajousi.fi/fi/kultakeskus-hopea-hopeinen-aino-kahvilusikka/E647/dp

lapsi saa kuitenkin kymmeniä erilaisia leluja, vaatteita, dvd:tä jne, joten miksi ei ostaisi jotain minkä muistaisi aikuisenakin. muistatko itse mitä sait 2v lahjaksi? eikö olisi kiva jos jotain jäisi mieleen? yksi idea olisi alkaa keräämään hopea-ateria sarjaa, mutta kaipaisin muitakin ideoita.

Minulla on aina ollut tapana kysyä lapsen vanhemmilta. Jos joku budjetti on, niin olen maininnut senkin. Vanhemmat tuntevat lapsensa parhaiten ja tietävät, minkälaisista asioista lapsi pitää.

Meillä esikoinen sai pienempänä jatkuvasti legoja, vaikkei koskaan ole ollut innokas rakentelemaan niillä. Niitä oli useampi paketti kaapissa avaamattomana, kun poika ei edes halunnut avata niitä. Nyt pikkuveli on on saanut kaikki veljensä legopaketit. Hyvä, että edes jotain käyttöä on ollut :)

Tyttö 10v. on saanut joka ikisenä syntymäpäivänä yöpuvun yhdeltä sukulaiselta. Kerran siitä mainitsin hienovaraisesti, ettei meillä kukaan ole käyttänyt yöpukua vauvaiän jälkeen. Sukulaisrouva totesi, että voihan joskus tulla se hetki, että lapsi alkaakin käyttämään.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Äitee";28970178]Meidän pojalle kummi keräsi näitä. Ovat mielestämme tosi kivat! Tuolla summalla saisi jo pari...

Kultakeskus hopea: Hopeinen Aino kahvilusikka[/QUOTE]

Ja nyt jo teini-ikäsenä poika osaa näitä itsekin arvostaa ja kattaa ne mielellään pöytään jos tulee vieraita. Saamiaan astioita tykkää käyttää myös. Olen näin äitinä sitä mieltä että "nykyajan lapset" hukkuvat krääsään ja heille voi oikeasti hankkia jotain kivaa, joka on myös hyödyllistä. Itse kerään sukulaislapsille muumimukeja. Ja ei, en ole 60v täti, vaan vasta hintsun päälle 40v...

Yhteistyössä