Mitä lahjaksi ylioppilaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja!

Vieras
Siskon tyttö pääsee ylioppilaaksi ja pitäsi keksiä joku lahja.

Ei kerää mitään korusarjaa. Eikä kai muutakaan.

Koru? Mikä?
Pentikin asioita, ajatellen tulevaisuutta? Olisiko joku sen sarjoista kiva mitä kerätä?

Jotain muuta?

Pelkkää rahaa ei, koska siitä ei välttämättä jää mitään muistoa.

Älä ihmeessä Pentikiä osta, jos ei sitä varsin kerää... mieluummin vaikka KoKoa, Teemaa tai muuta klassisempaa.

Muuten voisi ehdottaa vaikka laadukasta pussilakanasettiä, kylpytakkia tms. tai sitten vaikka vieraskirjaa.

Astiat on ihan hyvä lahja, mutta kysy lahjan saajalta, mitä sarjaa (ja kenen) hän haluaa tai kerää ennestään. Mikä ei ole ärsyttävämpää kuin muutama kippo jotain eri sarjaa, kuin mitä muuten on tai sarja, jota inhoaa yli kaiken, mutta jokin antaa sitä lahjaksi.

Koruistakin kannattaa kysellä, mistä pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Älä ihmeessä Pentikiä osta, jos ei sitä varsin kerää... mieluummin vaikka KoKoa, Teemaa tai muuta klassisempaa.

Olin just sanomassa ihan samaa. En ostaisi Pentikiä, ellen tietäisi että tykkää. Minulle on vaikka mitä Pentikin kamaa tullut lahjaksi, ja kamala sanoa, mutta vihaan niitä. Esim. Arabian parista sarjasta tykkään sitten taas enemmän.

Mutta vaikeahan näihin on vastata kun ei tunne lahjan saajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Vien toiselle Mariskoolin ja toiselle 3 Kivi-tuikkua. Tykkäsivät tai eivät, aivan sama.
Klassisia suomalaisia lahjoja.

Mariskoolit taitaa jakaa aika vahvasti mielipiteitä... itse olisin kyllä erittäin iloinen noista kummastakin. =) Kivi-tuikut on varmaan sen verran neutraaleja, että harva kai niitä ainakaan vihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Vien toiselle Mariskoolin ja toiselle 3 Kivi-tuikkua. Tykkäsivät tai eivät, aivan sama.
Klassisia suomalaisia lahjoja.

Mariskoolit taitaa jakaa aika vahvasti mielipiteitä... itse olisin kyllä erittäin iloinen noista kummastakin. =) Kivi-tuikut on varmaan sen verran neutraaleja, että harva kai niitä ainakaan vihaa.

Kiva kuulla.
Ja eihän niitä tarvitse katsella jos inhoo. Viekööt kirpparille tms. Mutta muistettu on ! Rahaa kun en tahdo antaa-ehkä siksi että sitä niin suureen ääneen kerjätään.
Mariskooliin laitan namiakin, sen luulisi kaikille kelpaavan.

Me ollaan aika perinteisesti ostettu ylioppilaslahjaksi kunnon laadukas satukirja. Se on tavallaan symbolinen lahja. Toivomme, ettei nuori kasva liian nopeasti aikuiseksi, kun lähtee opiskelemaan.

Meillä on tytöllä lakkiaiset tulossa ja toivoi itse Runo-sarjaa. Joten kannattaa kyllä kysyä saajan mielipidettä, kun noita astioita on niin kovin eri tyylisiä. Pussilakana on kuulemma myös tulossa. Juomalasit on hyvä lahja ja taloustavarat yleensäkin, jos on menossa opiskelemaan tai muuten muuttamassa pois kotoa. Ainakin meillä kun sukua ja vieraita on tulossa vähän, ei kannata mitään "turhia" koriste-esineitä ostaa.

Yhteistyössä