Mitä lahjaksi veljelle ja hänen vaimolleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana nyt

Vieras
eli joululahja mietinnässä, mutta tuntuu että tälle pariskunnalle ei keksi mitään... kun on jo kaikkea ja itselläkin rahaa ostaa mitä tarviivat...
Jotain olisi kuitenkin mukava antaa...

"Tuhottavat" lahjat on kivoja, niinku joku tuolla sanoi. Mie saan yl siskoilta just sellasia. Tänä vuonna aattelin lahjoo toista siskoa jalkahoito lahjakortilla ja toiselle ostan alkometrin (on puhunut että ois kätevä olla olemassa) :xmas: .

tietenkin sisaruksille ostetaan lahjat! kuuluu perinteeseen.

just nuo kulutettavat lahjat on pop! vähän "hintavampaa" kuin normaalimarketeista pitää olla..
jos veljelläsi on sauna, osta heille joku saunasetti, jossa laudeliina,saunatuoksu,pesukintaat ja vaikkapa saunatonttu! :)

Alkuperäinen kirjoittaja sopuli:
Siis ostatko sä sun veljelle lahjan? En minä vaan ole ikinä ostanut! Onko se yleinenkin tapa?

Mua on vähän ihmetyttänyt sellainen tapa että omia sisaruksia ei muisteta..
Ostetaan lahjat vain "omalle perheelle" + kummilapsille mutta ei puolison sisaruksille eikä niiden lapsille.
Onko perhesiteet niin löyhät yleisesti vai miksi ei pidetä enää sisaruksia
perheenjäseninä?
Entä jos omat lapsenne eivät lapsuuden jälkeen enää olisi läheisiä keskenään?
Minusta ydinperheeseen kuuluvat myös molempien vanhemmat, sisarukset ja heidän lapsensa, mitä te muut olette mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Siis ostatko sä sun veljelle lahjan? En minä vaan ole ikinä ostanut! Onko se yleinenkin tapa?

Ostetaan lahjat vain "omalle perheelle" + kummilapsille mutta ei puolison sisaruksille eikä niiden lapsille.
perheenjäseninä?
Minusta ydinperheeseen kuuluvat myös molempien vanhemmat, sisarukset ja heidän lapsensa, mitä te muut olette mieltä?

Lisään vielä kysymyksen, vaikuttaako oma talous perhesiteiden muokkaantumiseen? Toisin sanoen raha määrittää perheen?
En keksi muuta syytä..

Meillä ainakin lahjoja niin lapsille kuin aikuisillekin.
Lapsille toki joulu eri asia,
aikuisia perheenjäseniäkin kuitenkin muistetaan.
Esimerkiksi kynttilä-lahjapakkaus, ihonhoitotuotteita tai vaikka lahjakori miellyttäviä asioita.
Minusta/Minulle tärkeää muistaa läheisiäni;
sisaruksia perheineen, vanhempia, isovanhempia..
tietysti muistamme myös toisen puolen läheisiä, keitä ikinä he sitten hänelle olisivatkaan :)

Joulumieltä :heart:

perheenjäseninä?

Lisään vielä kysymyksen, vaikuttaako oma talous perhesiteiden muokkaantumiseen? Toisin sanoen raha määrittää perheen?
En keksi muuta syytä..

Mutta jos se on rahasta kiinni, eikö sitä rahaa voisi käyttää sitten joka lahjaan niukemmin taikka tehdä vaikka itse?
Minun mielestäni perhesiteet ei ole rahasta kiinni,
tai siis ainakaan meillä. ei lahjan tarvitse olla iso tai kallis,
kunhan muistaa jokaista tärkeää ihmistä :heart:

[Minusta ydinperheeseen kuuluvat myös molempien vanhemmat, sisarukset ja heidän lapsensa, mitä te muut olette mieltä?

No meidän ydinperheeseen kuuluu minä, mun mies ja tämä masu. Ei muita.
Kyllä silti muistan mun veljen perhettä jouluna (tosin miehen sisaruksia) ja silloin kun meen vanhemmat eli, ni tottakai niitä muistettiin. Mutta ei ne kuulu ydinperheeseen. Siis meillä.

Rahasta tuli mieleen, että ajatus se on se tärkein ei lahjan hinta. Opiskeluaikoina saatoin lahjoa läheisiä omatekoisella joulusinapilla tai ostin joulumyyjäisistä villasukat tms mitä nyt opiskelijan budjetilla sai ostettua kivuttomasti.

Uusimmat

Yhteistyössä