Mitä kuuluu laittaa päälle pikkujouluihin,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirsikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kirsikka"

Vieras
...joissa ohjeena on vaan miehelle annettu että puku.

Eli miehen työpaikka järjestää viikon päästä pikkujoulut joihin puolisotkin on kutsuttu. Ohje on että puku. Ja se on siis päiväjuhla, joulubrunssi, hienossa ravintolassa.

Siis mä tiedän kyllä miten pukeutuisin samaan tilaisuuteen jos se olisi illalla, mutta brunssi? Miten hienosti sinne pitää pukeutua? Käsky miehille kuitenkin tumma puku. En mä nyt missään oscar-gaala puvussa aijo lähtee, mutta kyllä vissiin pitää laittautua. Mut mä vedän niin helposti överiksi. Lähden liian hienona. Apuja kiitos.

Polvimittanen juhlamekko? Korkkarit, vai saako lähtee saapikkaissa? Pieni iltalaukku vai ihan perus iso nahkalaukku jota muutenkin raahaan esim töissä? Hitto mä en osaa.

Jos laitan hienon jonku coctailmekon, niin entä sitten jos miehen pari työkaveria on ilmottanut etteivät omistakkaan pukua ja aikovat tulla vaan jossain siisteissä- vaatteissa. (hitto mitä juntteja kun ei muka pukua omista) Mut tälläytyisittekö silti ihan ykkösiin jos tietäisitte että pukukoodista huolimatta osa aikoo tulla paljon arkisemmissa vaatteissa.

Mä vaan oikeesti ylipukeudun aina. Nytkin ostin h&m:mältä kun niillä oli niitä Lanvinin juhlavaatteita niin aika näyttävän mekon ja nyt epäilyttää että vedän överiksi kun on kuitenkin päiväjuhla

[QUOTE="kirsikka";22535335]Jos laitan hienon jonku coctailmekon, niin entä sitten jos miehen pari työkaveria on ilmottanut etteivät omistakkaan pukua ja aikovat tulla vaan jossain siisteissä- vaatteissa. (hitto mitä juntteja kun ei muka pukua omista) Mut tälläytyisittekö silti ihan ykkösiin jos tietäisitte että pukukoodista huolimatta osa aikoo tulla paljon arkisemmissa vaatteissa.

Mä vaan oikeesti ylipukeudun aina. Nytkin ostin h&m:mältä kun niillä oli niitä Lanvinin juhlavaatteita niin aika näyttävän mekon ja nyt epäilyttää että vedän överiksi kun on kuitenkin päiväjuhla[/QUOTE]

No eihän sinun tarvitse niitä Lanvineja sinne laittaa, mitä tv-mainosta katselin, ne on ehkä muualle kuin suomalaisiin firman päiväjuhliin. Joku hillitty, laadukasta kangasta oleva puolipituinen mekko? Kauniit, tyylikkäät avokkaat ja kenkiin sopiva laukku? Hiukset vaikka nutturalle niskaan jos et muuta keksi.

En välittäisi pätkääkään jos joku muu ei osaa pukeutua :) En välitä nytkään, muut menee juhliin farkuissa, minä pukeudun ja puen lapsenikin :D

Tumma puku miehellä tarkoittaa yleensä naisella jakkupukua tai mekkoa.
Tässä eräs ohje päiväjuhlaan: Tumma puku -koodi tarkoittaa naisilla päiväjuhlassa arjesta poikkeavaa, juhlavampaa asua. Koodi ei tarkoita pukeutumisen väriä, vaan perinteisesti kutsukorteissa ilmoitetaan vain miehen asu, ja naisen asu ohjautuu sen mukaan. Kun kyseessä on päivätilaisuus, hameen pituutta ei määritellä.

Yhteistyössä