Mitä kuivausrummulla edes voi kuivata? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onglemia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onglemia

Vieras
Me ostettiin mieheni kanssa kuivausrumpu helpottamaan pyykinhuoltoa. Minä sitten ajattelin, että sillä sitten kuivailen kaikki tyynyt, peitot yms.

Otteita käyttöohjeesta:

"Tulipalovaaran takia seuraavanlaisia tekstiilejä ei saa kuivata kuivausrummulla: tyynyjä, peittoja tai vastaavanlaisia tekstiilejä"

"Älä laita kuivausrumpuun vaatteita tai tekstiilejä, jotka on käsitelty tulenaroilla puhdistus- ja liuotinaineilla. Kuivausrummussa saa kuivata vain vedellä pestyjä vaatteita."

Kuivaatteko te tyynyjä ja peittoja kuivausrummulla?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26679044:
Voinkohan käyttää kuivattavissa pyykeissä huuhteluainetta? En ole päässyt vielä siihen kohtaan tätä käyttöohjetta, jossa siitä kerrottaisiin :D

Voit käyttää mutta se on turhaa, kun rumpukuivaus tekee vaatteista, pyyhkeistä jne yhtä pehmeitä kuin huuhteluaineen käyttö narukuivattavista.

Meillä ei ole omaa kuivausrumpua, mutta olen ihmetellyt samaa. En rummun käyttöohjeiden kannalta vaan vaatteiden! Minusta melkein kaikissa vaatteissa on pesulapussa rruksit kuivausrummun yllä. Jos haluaa noudattaa pesuohjeita niin mitä siinä sitte voi kuivata?

Ja taloyhtiön kuivausrummussa olen kuivannut peittoa ja tyynä jonkun kerran. Ei tullut mieleenkään ettei saisi. Ja voihan olla, että teollisuuskoneissa on eri säännöt.

No varmaan se olisi kätevä lakanapyykin ja pyyhkeiden kuivaukseen mutta itse ainakin mietin kannattaako vain tuon takia rumpua ylipäätään hankkia, viehän se paljon sähköäkin sitten. Vaatteita arastelen jotenkin laittaa kuivausrumpuun, sehän kuluttaa niitä ja kutistaa...? Omat vaatteeni on kaikki sellaisia arempia tekstiileitä joita en ikinä laittaisi kuivausrumpuun. Tykkään muutenkin silittää pyykin joten ihan tavallinen narukuivaus riittänee meille.

Saattaahan se kuluttaa, mutta "tavis-vaatteiden" kanssa ei ole ainakaan minulle ongelma. Kestävät sen minkä kestävät. Ja kutistumiseen varaudun jo vaatetta ostaessa, en ota valmiiksi kittanoita vaatteita ;)

Lasten vaatteet on melkein kaikki puuvillaa, jotka kestävät hyvin rumpukuivauksen. Joku saattaa vähän kutistua, mutta ei nyt mitään katastrofia ole tapahtunut. Kuivaan kaikki käyttövaatteet rummussa, on se ohjeissa sallittu tai ei :D

melkein kaiken pyykin kuivata rummussa, jopa lenkillä kastuneet kengät laitan joskus jos pitää nopeasti saada kuivaksi.

Arkikäyttövaatteissa voi pitkällä aikavälillä huomata hiukan enemmän kulumaa, mutta mun arkivaatteet ei muutenkaan kestä muutamaa vuotta pidempää kun ostan ne ihan perus henkkamaukka ym. kaupoista.

Omille farkuilleni se kutistumisefekti on loistava, nykyään kun varsinkin pillifarkut löystyy helposti niin rummutuksen jälkeen ne on taas ihan sopivat.

Kuivausrumpu ei todellakaan kuluta vaatteita! Päinvastoin, on jopa fiksumpaa kun irrottaa vaatteista irtoavan pölyn. Siis aivan loistokeksintö!! Trikoovaatteet kyllä vähän kutistuu, mutta se on helppo ennakoida. Käytän kaikki vaatteet kuivausrummun kautta, paitsi lakanapyykit kuivauskaapissa.

Mitä järkeä hommata edes kuivausrumpu,jos sillä kuivaa vaan lakanat ja pyyhkeet?

Meil on kuivausrumpu ollu useamman vuoden ja kyllä mä olen sillä kuivannu kaikki vaatteet joita pessy.

Mä kuivaan rummussa lähes kaiken. Lakanoita en, ku ne rypistyy :D Joitain vaatteita se kutistaa, mut ostan muutenki reiluja ja itseasiassa lähes kaiken käytettynä jolloin ne on jo kutistumisensa kutistunu.

Surutta laitan kaiken rumpuun, eikä ole juurikaan kutistuneet tai kuluneet. Meillä on rummussa ohjelma vauvanpyykki/hellävarainen, sillä kuivaan ja käännän oikeastaan kaikki vaatteet nurinpäin ennen pesua.

[QUOTE="anonyymi";26679414]Niin ja ei meillä vaan oo kulumaa vaatteissa.. Ku sitten muistaa kääntää sellasen puseron nurinpäin,jossa on joku kuva..[/QUOTE]

Tämähän ei ole mahdollista palstan mukaan. KAIKKI kuluu kuivurissa. kattomatta mitä kuivaa ja miten. Meilläkään ei oo vaatteissa mitään eroa verrattuna narukuivattuihin.

Yhteistyössä