Mitä koirarotua suosittelet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

niinuli

Jäsen
25.05.2005
43
0
6
Eli olisi kauhea koirakuume päällä ja nyt ollaan harkitsemassa koiran hankkimista. Asumme omakotitalossa metsän laidalla kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa. Ennen lapsien syntymää meillä oli Rotikka poitsu ja bulmastiffi, jotka olivat aivan mahtavia koiria. Nyt olisi hakusessa keskikokoinen koira joka tulee lasten kanssa toimeen. Eli mitä suositteltte

Se kun ei ole kuitenkaan rodusta kiinni tuleeko toimeen lasten kanssa vaan aivan muusta.

Miten on karva hoitamisen kans? Entä koulutus/harrastustoiminta koiran kans? Hyvin vaikea noin suppeilla tiedoilla lähteä suosittamaan mitään rotua

meillä kultainennoutaja ja karvaa lähtee jatkuvasti järkyttävät määrät ja tarvii paljon ulkoilua,muuten todella levoton joten ellet halua koirankarvoja ja joka päiväistä 2x imurointia niin älä ota kultsia :D mutta on ne ihania siittä huolimatta... :P

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Ranskanbulldoggi :) Aivan ihanan lapsi- ja ihmisrakas, välillä tosin "hieman" luupäinen.

Älkää tukeko ranskanbulldogin jalostusta, sille on jalostettu niin luonnoton ruumiinrakenne, että ilman ihmisen avustusta ks. laji kuolisi sukupuuttoon, ja koira itsekin kärsii ulkomuodostaan.

Alkuperäinen kirjoittaja protest:
Ranskanbulldoggi :) Aivan ihanan lapsi- ja ihmisrakas, välillä tosin "hieman" luupäinen.

Älkää tukeko ranskanbulldogin jalostusta, sille on jalostettu niin luonnoton ruumiinrakenne, että ilman ihmisen avustusta ks. laji kuolisi sukupuuttoon, ja koira itsekin kärsii ulkomuodostaan.

toisekseen erittäin itsepäinen ja sen kans joutuu olemaan tosi tiukkana ettei ala dominoimaan ja alistamaan lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja jup:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lyhytkarvainen, pitkäkarvainen? Meillä partacollie, ihana:)

meillä taas "lassie" eli pk collie, myös ihana :heart:

Mahtava koirana mutta minusta ei lapsiperheeseen =) siis VAIN mun mielipiteeni eli collie

Kuinniin? Huono yksilö kokemuksena?

Yleisesti collie on tunnettu erittäin lapsirakkaana rotuna, ja sellainen yksilö meillekin on sattunut.

Minä taas suositan oman kokmukesni perusteella TODELLAKIN lapsiperheeseen!

Alkuperäinen kirjoittaja u:
Alkuperäinen kirjoittaja protest:

toisekseen erittäin itsepäinen ja sen kans joutuu olemaan tosi tiukkana ettei ala dominoimaan ja alistamaan lapsia.

Tähän viimeseen kyllä sen verran, että meillä ainakaan ei oo tarvinnu olla sen tiukempana kuin pitää olla koiran kuin koiran kanssa.

huomata, että liialliset yleistykset rotuominaisuuksista menee aina liiotteluksi. Toki roduilla on tiettyjä ominaisuuksia, mutta niiden voimakkuus vaihtelee yksilöillä huomattavasti.

Koirat ovat yksilöitä!

Meillä oli partacollie ja mahdollisimman huono valinta lapsiperheeseen. Ääniarka (usein ovat) ja arka karvoistaan, ei saanut vahingossakaan tallata. Arka perusluonne on ehdoton nounou lapsiperheissä. Arat koira on kaikkein vaarallisimpia. En suosittele. Onneksi oli sen verran iäkäs jo, että sai elää loppuunsa asti meillä, mutta helppoa se ei ollut.

Pitkäkarvainen muutenkin ei ole ehkä paras vaihtoehto. Mudi on hauska pakkaus, rohkea ja vaatii jämäkän kasvattamisen. Jotkin terrierit myös, ei ehkä ne kaikkein kiihkeimmät, sopivat lapsiperheeseen, koska ovat rohkeita ja avoimia.

Mahtava koirana mutta minusta ei lapsiperheeseen =) siis VAIN mun mielipiteeni eli collie

Yleisesti collie on tunnettu erittäin lapsirakkaana rotuna, ja sellainen yksilö meillekin on sattunut.

Partista suosin minäkin, jos jaksaa turkkia hoitaa ja koira saa olla "isompi"Ainakin iloluontoinen rotu välillä liiankin :D

Mä en ja VAIN mun mielipiteeni!

Alkuperäinen kirjoittaja Lalaa:
Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Mä suosittelen lapinkoiraa :)

Tälle peesaan, kivoja ovat. Lapsiperheeseen ja harrastukseenkin paimenlinjaiset on aivan mukavia.

Meidän tutuilla/kavereilla on monellakin nuita. ja mä olen ihan rakastunu siihen rotuun. Osa on herkkiä haukkuun mut toiset taas ei hauku lainkaan.

Yhteistyössä