Mitä kivaa voi tehdä Turussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cinnamon Lee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cinnamon Lee

Aktiivinen jäsen
26.05.2004
4 519
2
36
Mitä kivaa voi tehdä Turussa?

meillä on tarkoitus lomailla ens viikko Turussa. Onko kellään hyviä vinkkejä et mitä siellä kannattais tehdä ja mihin mennä? Meillä on 2.5v. lapsi mukana. Naantaliin muumimaailmaan ollan jo menossa, muuta ei ole vielä tiedossa.

Kivoja leikkipaikkoja tai muuta sellaista?
Joku hyvä ravintola?
Nähtävää meille aikuisille?

Turussa voi käydä Turun linnassa, Luostarinmäen käsityöläismuseossa, Suomen joutsenessa, Kuralan Kylämäessä jne (löytyivät turku.fi sivuilta) tai vaikka googlen kautta. Lapsille siellä on Kupittaanpuistossa Seikkailupuisto, Lintupuisto, Liikennekaupunki (Elämysten puistossa). Myös se löytyy googlesta.
Turussa on myös lapsille "Koiramäen lasten kaupunkiretki". Se kiertää mm. Turun linnan ja käsityöläismuseon. Käytössä on oma punainen bussi, hinnoista en tiedä, mutta retki kestää n.2,5-3 tuntia ja suositellaan 4v ylöspäin. En tiedä millainen on, en ole käynyt.
Tänä kesänä kävimme itse Turun linnassa (meillä lapset 3v ja 5v) ja ensi kesänä sitten muissa paikoissa.
Itse olen Turusta kotoisin (nyt asun pääkaupunkiseudulla) ja käynyt kaikissa edellä mainituissa paikoissa jo lapsena ja ainakin itse pidin niistä ja siksi haluan nyt aikuisena myös käydä samoissa paikoissa ja näyttää ne omille lapsilleni.
Ruokapaikoista kannatta kokeilla jokilaivoista Svarte Rudolfia (esim). Siellä on noutopöydässä paljon kaikkea hyvää ja lapset alle 4v eivät maksa mitään. Itse pidän kovasti Dennis pizzeriasta, sieltä saa parhaat pizzat koko Suomesta (ainakin omasta mielestäni) ja muutkin ruoat.

Toivottavasti tästä oli jotain apua teidän lomasuunnitelmiin.
Iloista lomailua Turussa!

Yhteistyössä