Mitä kivaa voi tehdä sisällä?

Rouva Räpylä

Aktiivinen jäsen
09.07.2006
2 265
0
36
Vieläkään en ole löytänyt sopivia sadekelivaatteita toiselle pojalle (enkä itelle mut ne ei ole välttämättömät kyllä) ja nyt vielä toinen kuumeessa, eli ulos ei pääse. Mä olen niin tylsä etten keksi enää mitää kivaa. Piirretty on ja vesivärejä en muistanu ostaa, luettu ja laulettu kans, kangasväreillä ei suostunut kassia koristelemaan ja askarteluja en osaa keksiä. Leikitty on ja kyllästyttää jo muaki (tai mua nimenomaan...) ja videoitakin on katsottu liikaa. Et vinkkejä kiitos!? Iät olis 2.5v ja 10kk.

Tehkää oikein kunnon beduiini hönnä keskelle huonetta. Laitat kuivaustelineen päälle peittoja ja tuoleja ympärille, että teltta vielä kasvaa. Siellä on jänskä olla ja voi vaikka tehdä piknikin!
tai sit voi leipoa, tai tehdä muovailuvahaa, tai tehdä temppurata, taileikkiä kauppaa tai leikkikeittiötä. jos ei oo leikkihellaa, niin tehkää sellanen pahvilaatikosta (tai olla vielä enmpi lasten mieleen, kuin oikea..)

Joo pitääki tehdä iso maja, miten en tajunnutkaan ite. Voiko muovailuvahaa tehdä itse? Ainaki sitä vois hommata niin olis sitäki. Meillä kokataan ihan oikeasti, isompi mua auttaa aina :P mutta leipoa vois huomenna. Kiitos vinkeistä :)

Joo pitääki tehdä iso maja, miten en tajunnutkaan ite. Voiko muovailuvahaa tehdä itse? Ainaki sitä vois hommata niin olis sitäki. Meillä kokataan ihan oikeasti, isompi mua auttaa aina :P mutta leipoa vois huomenna. Kiitos vinkeistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:

Mites ois taikataikinamuovailut? Me varmaan duunataan viikonloppuna noita :)

Tee itse myrkytön muovailuvaha seuraavan ohjeen mukaan:

2 1/2 kuppimittaa jauhoja (1 kuppi, cup on n. 2.2 dl)
1/2 kuppimittaa suolaa (tärkeää, ettei homehdu!)
Karamelliväriä tai 1-2 pikkupussia makeuttamatonta Kool-Aid juomajauhetta. (Saa USA:sta ja Tampereelta: KickingAss myymälästä, American Dinersin vierestä, entisillä Tampellan fabriikkialueella--sitä tulee sekä väri että hyvä tuoksu)
3 ruokalusikallista öljyä
2 kuppimittaa kiehuvaa vettä
(kuppimittoja olen löytänyt mm. Ikeasta ja Ellokselta)

Sekoita kuivat aineet hyvin. (Jos jauhomainen karamelliväri, sekoita jauhoihin jos nestemäinen veteen.) Laita öljy keskelle kuoppaan. Sekoita nopeasti kiehuva vesi. Tässä vaiheessa tahmeaa. Anna jäähtyä. Vaivaa hyvin. Nyt se ei enää ole tahmeaa ja tarttuvaa.
kopsasin jostain kotiäidit sivulta tän äskön..

Yhteistyössä