Mitä kertoisin pojalle partiosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sari

Vieras
olisi alkamassa täällä partio, ja ajattelin että voisi olla hyvä harrastus pojalle, vaikka en kamalasti partiosta tiedäkään :)
mitä kertoisin siitä, että mitä siellä tehdään? millaista partiossa on?

Älä ainakaan sano, että "nooo, siellä mennään retkille metsään ja opetellaan tekemään solmuja". Näin olen itse innokkaasti markkinoinnut takavuosina teinitriolle partiota ja saanut osakseni pelkästään halveksivia katseita.

Ja kolme teinipoikaa, jotka harrastavat melkein kaikkea muuta kuin partiota.

Sano, että siellä on paljon kavereita ja kivaa tekemistä. Kivoja leirejä ja teltassa nukkumista. Teltta on monelle jännä juttu ;)

Mä sain partiosta elinikäisiä ystviä ja aviomiehen. Eli suosittelen.

Puuhataan yhdessä samanikäisten lasten kanssa kaikkia erilaisia puuhia, leivotaan, leikitään, ulkoillaan, retkeillään, askarrellaan, veistellään, pysytytetään telttaa, tehdään nuotioita, kuunnellaan musiikkia. Tullaan toimeen ihmisten kanssa ja selviydytään itse vaikeistakin jutuista.

Siellä oppii juomaan viinaa ja polttamaan tupakkaa sitten teini-iässä:saint:. Noinhan se tosin taitaa olla monessa muussakin harrastuksessa, jossa nuoret hengailee keskenään.

poika on tosiaan ekalla, täyttää tammikuussa 8v. ja ei ole kovin urheilusta kiinnostunut niin kun näin ilmoituksen niin ajattelin jos hänelle tuo sopisi, harrastusta on kuitenkin miettinyt

Partiossa oppi myös ottamaan toiset huomioon,erätaitoja,kotikunnasta ja sijainnista riippuen lippukunnalla voi olla myös oma purjevene.Ainakin täällä Varsinais-Suomen alueella on ja on muuten poikien lippukunta!Kesällä siisti juttu!

Yhteistyössä