Mitä kehtaan sanoa kaverille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Jooh, eli tilanne on tällainen, että oltaisiin lähdössä pian ihanan kaverini kanssa vähän juhlimaan. Ongelma on siinä, että hän on vähän tukeva, eikä tunnu sitä itse osaavan ottaa huomioon pukeutumisessaan..

Haluaisi laittaa samat vaatteet kuin viimeksi meidän reissulla, eli legginssit (jotka ovat melkein yhtä ohuet kuin sukkahousut) ja yleensä alkavat roikkua haaroista hänellä kun hän ei muista nostaa niitä, ja alushousut näkyvät läpi kun tämä vaaleanpunainen paljettipaita niiden kanssa on liian lyhyt. Lisäksi paita on avoin selästä ja sieltä sitten näkyy selkään asti vedettyjä legginssejä ja rintsikat tietty... Selkä on tietysti vaalea kun hän ei tykkää ottaa aurinkoa ja selkämakkarat paistaa:/

Apua, viimeksi myötähäpeä oli kamala ja en halua toistaa tilannetta! Ystäväni on kyllä ihana kaikinpuolin ja kaunis naamastaan eikä mua haittaa hänen liikakilot, mutta tuo pukeutuminen... :(

En halua olla hänelle mitenkään ilkeä! Koitin jo vähän ehdotella että ethän sä voi samoja vaatteita pistää kun viimeks ja jos pukisit vaikka tän tai tän, mut ei kuulemma oo muuta ja ei oo nyt rahaa ostaa (ollaan opiskelijoita)... Mitä teen siis vai teenkö mitään koska vika on minussa (kun olen pinnallinen?)? :S

No jos mun hyvä ystävä olis laittamassa päälleen jotain mikä näyttää kamalalta niin kyllä sanoisin ihan suoraan että meinasitko noin lähteä :D Myötähäpeä on inhottava tunne.

Toki on hyvä ettei ystäväsi häpeä ylipainoaan ja sulkeudu kotiin, niinkuin moni tekeekin :/

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Niin mun mielestä vika on kyllä sinussa :D Ehkä sun pitäisi hankkia paremman näköisiä ystäviä?

Ja sun kannattaisi varmaan kytkeä piuhat pääkopassa, että ymmärtäisit lukemaasi.
Kyseessä EI ole kaverin ulkonäkö, vaan pukeutuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja fiu:
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Niin mun mielestä vika on kyllä sinussa :D Ehkä sun pitäisi hankkia paremman näköisiä ystäviä?
Ja sun kannattaisi varmaan kytkeä piuhat pääkopassa, että ymmärtäisit lukemaasi.
Kyseessä EI ole kaverin ulkonäkö, vaan pukeutuminen.
No kun on tarpeeksi hyvän näköinen niin voi kulkea vaikka säkissä...

Kyllä mun mielestä hyvälle ystävälle voi sanoa, että mun mielestä tuo ei sovi sulle. Kyllä ite sanoisin, samoin mun ystävät varmasti sanoisi mulle suoraan. Mutta jos hän kuitenkin ite tykkää, niin sitten ei pitäisi kellään muulla olla asiaan sen enempää nokan koputtamista!

Voipi hyvin olla, ettei hän tiedä miltä näyttää esim. takaapäin, näin on käynyt minullekin kun on paino vaihdellut... sitä vain kuvittelee näyttävänsä samalta kuin ennenkin. Ole ovela, tuppaudu laittautumisseuraksi niin kuin tuossa ylempänä ehdotettiin, ja näytä sitten kampausta peilien avulla niin, että hän itsekin näkee paidan kaula-aukosta paistavat legginsit. :P Sitten hän voi itse päättää, oliko se juuri sitä, miltä hän haluaa näyttää vai ei.

Mä sanoisin pukeutumisesti, mutta en itsekään kehtais sanoa niistä kiloista. :( Eli tossa tapauksessa sanosin siitä kuinka ne rintsikat ja lengginsit näkyy sieltä selästä ja se ei oo hyvä. Eihän sellanen näyttäs hyvältä ees hoikallakaan. Samoin huomauttaisin siitä alusvaatteiden näkymisestä. Sitä en kyllä ymmärrä, että mitä vikaa on mielestäsi siinä että on vaalea iholtaan..

itse olen lihava ja haluaisin tietää jos asuni on liian tökerö. Usein ei tule ajatelleeksi miltä takaa näyttä. Ainahan lihavat saavat ilkeitä katseita osakseen, mutta en haluaisi missään nimessä, että suurin osa ihmisitä nauraisi minulle.

Pitäkää kunnon "tyttöjen hemmottelu ekot" Siideriä, kasvonaamiot, tukanlaitto ja meikkaus kimpassa, samoin sit se pukeutuminen. Kun on jo valmiiksi sellaisissa tyttömäisissä hömpöttely-fiiliksissä, on helppoa antaa pukeutumisvinkejä. Puolin jos toisin, plus fiilis pysyy hauskana.

Alkuperäinen kirjoittaja nn.:
Pitäkää kunnon "tyttöjen hemmottelu ekot" Siideriä, kasvonaamiot, tukanlaitto ja meikkaus kimpassa, samoin sit se pukeutuminen. Kun on jo valmiiksi sellaisissa tyttömäisissä hömpöttely-fiiliksissä, on helppoa antaa pukeutumisvinkejä. Puolin jos toisin, plus fiilis pysyy hauskana.

Sellainen tyttöjen päivä,menette vaikka kirppikselle ja ostatte sieltä jotakin kivaa molempien päälle ;) meikkaatte ja laittaudutte yhdessä ;)
Ihmettelen jos ei muuta vaatetta kuin aina ne samat,
ja ei haluasi kuulla ettei ne ole kovin hmm istuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja plörö:

Sellainen tyttöjen päivä,menette vaikka kirppikselle ja ostatte sieltä jotakin kivaa molempien päälle ;) meikkaatte ja laittaudutte yhdessä ;)

Peesi! :wave:

minusta on ihan mukavaa että joku viitsii edes ajatella tällasta asiaa ja siis nimenomaan kaverin kannalta. Eihän tuo todellakaan mitään kivaa katseltavaa ole kenellekään, vaikkei meillä mitään rumuuslakia olekaan (luojan kiitos) niin silti sellainen yleinen siisteys pitäis muistaa jokaisen meistä. Ei tarvitse alkaa miellyttään muita, mutta vähän järkeä käteen ja sinne peiliin voi katsoa ihan realistisesti.

Terveisin ennen kokoa XS josta lihoi kokoon XL ja tällä hetkellä M

sano suoraan vaan, sillain nätisti kuitenkin. "hei oho, ootko huomannu et sun leggingsit näkyy täältä paidan kaula-aukosta selän puolelta! :O" "hei, nyt vasta huomasin mut sullahan näkyy alushousut läpi näistä leggingseistä!" "nosta housuja, sun pylly näkyy kohta!"

Alkuperäinen kirjoittaja lottis:
sano suoraan vaan, sillain nätisti kuitenkin. "hei oho, ootko huomannu et sun leggingsit näkyy täältä paidan kaula-aukosta selän puolelta! :O" "hei, nyt vasta huomasin mut sullahan näkyy alushousut läpi näistä leggingseistä!" "nosta housuja, sun pylly näkyy kohta!"

:laugh: :laugh: :laugh: tooosi nätisti---- sun persvakos näkyy

Alkuperäinen kirjoittaja plörö:

Minäkin kannatan kunnon kirppiskierrosta! Hauskaa iltaa teille:)

Vallankin jos ootte tuntenu pidempään, sun tavallaan kuuluis sanoa miten asia on.
Ihan rohkeasti vaan, sanot ystävällisen napakasti, samalla kuin ohimennen että
tuo ja tuo ei sovi sulle. Ja alushousuistakin voit sanoa.
Yleensä luulis että kaveri on kiitollinen kun sanotaan jos jokin ei sovi.
Mun veljetkin sanoo mulle suoraan jos mulla on karmeat vaatteet.
Kerran jopa jouduin vaihtaan vaatteet kun veljeni käski.
Kai se häpes mua.

Yhteistyössä