Mitä kauhistelemista kulkukoirien tappamisessa muka on??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyhhyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai mitä se haittaa? No totta helvetissä se haittaa kun ei nämä kehitysmaiden ihmiset osaa lopettaa eläimiä asiallisesti, vaan niille aiheutetaan turhaa kärsimystä, kidutetaan, hakataan, potkitaan jne.

Tajuatko että sinultakin on viety rahaa tuonne Romaniaan ihan kohdistettuna tuohon koiraongelmaan, mutta ne pässit eivät edes tuota asiaa osaa hoitaa, edes muiden kustannuksella!

Jos naiivisti kuvittelit että siellä kauniisti siirretään Musteja vihreille niityille loikkimaan, niin morjens, olet kyllä hölmön tittelin ansainnut.

Pidempään kulkukoirat kituvat varmasti ilman kuoleman nopeuttamista. Loiset, muut taudit ja nälkä vaivaavat koko niiden elämän ajan, niin se sitten on mukavaa vai.

Ap ei näemmä ole ihan tilanteen tasalla.

Koirat tapetaan täysin vaillla inhimillisyyttä, kiduttamalla yms. Vika ei ole koirissa, vaan ihmisissä, jotka aina vain ottavat uuden koiran ja jättävät entisen heitteille. Tää on ihan arkipäivää Romaniassa. Se ihana pentu, ku ei ole enää pentu, nii sit se jätetään kadulle.
Meillä on tuolta pelastettu koira. Aivan mahtava luonteeltaan ja kerrassaan niin ihana koira.

Romaniassa sterilisoidaan koiria, mutta se pieni panos ei riitä. Sterilisaation tekemistä pitäs opettaa siellä enemmän, samoin ihmisille pitäs opettaa koirista enemmän ja rajottaa sitä eläinten ottamista.

[QUOTE="a p";29118849]Pidempään kulkukoirat kituvat varmasti ilman kuoleman nopeuttamista. Loiset, muut taudit ja nälkä vaivaavat koko niiden elämän ajan, niin se sitten on mukavaa vai.[/QUOTE]

Sairaat kulkukoirat on saanut aiemminkin tappaa, mutta nyt siellä joukkotapetaan terveetkin.
Ja koiria ei tapeta säädyllisesti, vaan kiduttamalla.

Sterilisaatio olisi täysin toimiva keino, mutta eihän nuo apinat sitä osaa toteuttaa, vaikka EU syytää sinne rahaa asian hoitoon.

Koko koiraongelma on yleensäkin ihmisten luoma, se johtuu siitä että ihmiset hylkäsivät koiransa luontoon muuttaessaan kaupunkeihin.

Tämän lisäksi tämänhetkisen koiratuhoamisen syynä on raha, ja miten sitä rahaa saadaan viranomaisten taskuun paljon.
Jokaisen koiran tuhoamisesta maksetaan veronmaksajien rahoista näille kiinniottajille 120€/per koira (valtava raha romaniassa), ja tietenkin nämä viranomaiset ovat ko. kiinniottofirmoissa osallisina ja tienaavat valtavat setelitupot taskuunsa jo köyhien veronmaksajien kustannuksella.

Ällöttävää, että tuollaisia huonoja maita otetaan edes EU:hun, käsittämätöntä.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Olen ollut siellä. Myrkyssäkin nuukaillaan, eivät raaski antaa tarpeeksi joten koira kuolaa sätkii ja kituu pahimmillaan useita tunteja. Koiria saatetaan sulloa elävänä häkkeihin niin paljon että ovat siellä päällekäin jopa niin että ovat pinossa, alimmaiset saattavat tukehtua ja litistyä. Loput tapetaan sitten potkimalla tai huonoilla myrkyillä. Säästetään koska elämällä ei oo arvoa. Itse olen myös sitä mieltä että sairaat koirat joilla ei mahiksia saada kotia tulee lopettaa, mutta ilman hirveitä kärsimyksiä!!! Menkää itse katsomaan tai lukekaa ennenku kirjoitatte tämmöisiä aloituksia asiasta joihin ette oo perehtyneet kuin yhden puolikkaan ajatuksen verran..

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Itseäni ei haittais pätkääkään jos koirat tapettais nopeasti ja siististi, joko piikillä tai telotettaisiin osaavasti luodilla.

Mutta ei, kun on vain pakko kiduttaa niitä ressukoita niin paljon kuin vain on mahdollista. Mikä niitä ihmisiä oikeasti vaivaa jotka nauttivat niiden koirien kiduttamisesta?? Jos on mahdollista tappaa eläin nopeasti, niin mikä se syy on että näin ei vain tehdä?

Niin, ja tuollahan nyt varastetaan hihnassakin olevia kotikoiria ja kidutetaan nekin kuoliaaksi. Mitä järkeä siinä on?

Jos aloittaja on viestinsä kanssa tosissaan, on kyse empatiakyvyttömästä, kylmästä, välinpitämättömästä ihmisestä. Luepa nuo edelliset viestit, joissa kerrotaan, miten epäinhimillisellä tavalla niitä kulkukoiria siellä "lopetetaan" - ehkä sitten tajuat, mitä kauhistelemista siinä touhussa todellakin on. Todennäköisesti et kuitenkaan tajua, koska et siihen kykene...

Onhan koko homma eettisesti kestämätön. Ensin ihminen itse aiheuttaa kulkukoiraongelman, ja sitten niitä koiria kidutetaan ja tapetaan täysin epäinhimillisesti. Ja kaiken kukkuraksi kulkukoirien joukkolahtaus ei edes ratkaise ongelmaa, koska ne pässipäät (=ihmiset) ottaa aina vaan uusia ja uusia koiria, jotka hylätään. Ja kun näistä koirien kiinniottamisesta vielä maksetaan rahaa, niin sen tietää minkälaisia ongelmia se tuo mukanaan moisessa köyhässä ja moraalittomassa maassa: varastellaan kotikoiria yms. Saadaan rahaa ongelman hoitoon ja koirien lopettamiseen, mutta ne saadut rahat käytetään johonkin ihan muuhun. Ihan oikein että moiseen ihmisen vastuuttomuuteen ja julmuuteen puututaan, ja siihen pitäisi puuttua paljon rankemmalla kädellä. Mitä jos täällä sivistysvaltiossa toimittaisiin noin?

En halua uskoa, että täältä äitipalstaltakin löytyy "ihmisiä", jotka eivät näe mitään väärää järjettömässä kiduttamisessa. Miten tuollainen voi lapsiaankaan (toivottavasti ei ole eikä tule, mutta jos on vahinko käynyt...) opettaa inhimillisiksi, kun ei itse näe kiduttamisessa mitään väärää ja kauhisteltavaa?

[QUOTE="Nuuh";29119310]Aika hyvin on meillä asiat jos tuhoeläinten lopettamisesta saadaan tälläinen poru aikaan.[/QUOTE]

Kysehän ei ole siitä lopettamisesta, vaan siitä, miten se lopettaminen tehdään ja kuinka asia on lähteny käsistä ja kuinka myös viattomatki koirat tapetaan, jotka ovat jonkun lemmikkejä.

Sä et nyt näe niinku sitä asian ydintä!

[QUOTE="Nanna";29118899]Olen ollut siellä. Myrkyssäkin nuukaillaan, eivät raaski antaa tarpeeksi joten koira kuolaa sätkii ja kituu pahimmillaan useita tunteja. Koiria saatetaan sulloa elävänä häkkeihin niin paljon että ovat siellä päällekäin jopa niin että ovat pinossa, alimmaiset saattavat tukehtua ja litistyä. Loput tapetaan sitten potkimalla tai huonoilla myrkyillä. Säästetään koska elämällä ei oo arvoa. Itse olen myös sitä mieltä että sairaat koirat joilla ei mahiksia saada kotia tulee lopettaa, mutta ilman hirveitä kärsimyksiä!!! Menkää itse katsomaan tai lukekaa ennenku kirjoitatte tämmöisiä aloituksia asiasta joihin ette oo perehtyneet kuin yhden puolikkaan ajatuksen verran..[/QUOTE]

Surullista, oon kuullut paljon tälläistä. Näännyttävät myös hevoset luurangoiksi. Teettävät niillä pitkät päivät töitä ja palkkioksi eivät sitten edes anna ruokaa ja vettä. Miten tommonenkin maa on eu:ssa... Ja vielä surullisempaa on se että jotkut ihmiset täällä sivistysvaltiossa eivät näe tossa touhussa nitään väärää. Täytyy jo olla päässä vikaa, tunnehäiriö tai jotain..

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29119301:
En halua uskoa, että täältä äitipalstaltakin löytyy "ihmisiä", jotka eivät näe mitään väärää järjettömässä kiduttamisessa. Miten tuollainen voi lapsiaankaan (toivottavasti ei ole eikä tule, mutta jos on vahinko käynyt...) opettaa inhimillisiksi, kun ei itse näe kiduttamisessa mitään väärää ja kauhisteltavaa?

Eiköhän kaikki näe siinä sen väärän ja epäinhimillisyyden, vaan missä ratkaisu? Ei se auta jeesustella ja huudella miten väärin se on, kun ei ole käytännössä mitään järkevää tarjota tilalle. Tekopyhyys kunniaan. Samalla tavalla täälläkin hylätään ihan hitosti vuosittain eläimiä pitkin pihoja ja katuja, ne vain lopetetaan (toivottavasti inhimillisemmin) kaikessa hiljaisuudessa.

Moniko täällä haluaisi elää tilanteessa, jossa kulkukoiria pyörii kaduilla sadoittain, tulevat ja varastavat ruokaa, käyvät pahimmassa tapauksessa ihmisten päälle, tappelevat verissäpäin keskenään ruuasta ym.? Ei se auta mennä sinne sanomaan että tehkää toisin, ratkaisu pitää käytännössä tarjota konkreettisesti valmiina, näyttää että näin teette tällä resurssilla ja homma on hyvä. Vaan eipä niitä resursseja oikein tunnu olevan?

Yhteistyössä