Mitä kannattaisi syödä? (raskauspahoinvointiongelma)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Noin tunti syömisen jälkeen alkaa etoa niin että äly lähtee ja keskittymiskyky herpaantuu. Onko se sitten verensokerinlaskua vai mitä lie. Sitten kun aikansa odottaa, niin paha olo menee ohi, mutta seuraava ateria pelottaa kun siitä tunnin päästä seuraa taas öllötys. Ja tuntuu, että jos syö tukevammin, niin olo on kohta sitä kamalampi. Yritän valita paljon kasviksia ja kohtuudella täysjyväviljaa, jotta verensokerinheittelyt olisi pienempiä, mutta toisaalta tuntuu että monet itselle mieluiset kasvikset närästää ja lisää sitä pahan olon tunnetta (mm. omena, paprika, parsakaali). Onneksi muitakin vaihtoehtoja on.

Pienten aterioiden jatkuvaa mussutusta ei kestä hampaat, ja pitäisi tosiaan syödä alle tunnin välein ettei se olo pääsisi valloilleen. Eikä se varmaan tuolla talouden taaperolle ole kovin hyvä malli, sitten hänenkin pitäisi saada napostella.

Tästä johtuen mun ei siis tekisi yhtään mieli syödä mitään, kun tiedän mitä ruoan jälkeen on tiedossa. Vissiin kuitenkin pitäisi, kun paino laskee. Onko ehdotuksia?

No ei ne hampaat muutamassa kuukaudessa pilalle mee vaikka söisit useammin. Tuo alkupahoinvointi ei yleensä kestä kun pari kk. Syö pienempiä annoksia ja sitten välipaloja päälle. Luonnonjugurtti tuntuu sopivan mun vatsalle, samoin hedelmät ja jäiset pakastemarjat on herkkua. Töissä on aina suolakeksipaketti varalla pahimpia hetkiä varten.

Mulla autto salmiakki. Tai siis kun sitä imeskeli niin ei lievitti sitä äklöä olo mitä mulla oli koko hereillä olo aika. Ei tuossa vaiheessa niitä hampaita kannata miettiä vaan sitä mikä helpottaa oloa eniten.

Yhteistyössä