Mitä kannattais syödä aamulla ennen salille menoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsuum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsuum

Vieras
Meen kuntosalille yleensä klo 8-8.30 aamulla ja turha usein on jäänyt syömättä ennen sitä. Sit tietty treenin aikana tulee pirun paha olo, jota mukana oleva 0,5l vesipullo lievittää. Mä oonki nyt päättänyt, että jotain pitäis ehtiä joka ikinen kerta syömään ennen salille menoa, ei siitä muuten mitään tule.

Käyn salilla tällä hetkellä pari kertaa viikossa ja kummallakin kerralla teen koko kropan läpi. Crossailen ensin 10-15min ja sit teen lihaskuntotreenin (n. 10-15 toistoa x 3). Tunnin verran salilla menee aina kerrallaan aikaa.

Mitä kannattaisi syödä ja mihin aikaan ennen salille menoa? Entä mitä syön/juon salitreenin jälkeen?

mä oon syöny jonkun karjalanpiirakan tms. jotain hiilaria sinne salitreenin alle.
vaikka puoltatuntia ennen tai sitten tunti aikasemmin jos tuntuu että ettei se puolikas tunti riitä.
tärkein ateriahan on salitreenin jälkeen,noin tunti siitä reenistä.
proteiinipitosta ruokaa.kanaa ja täysjyvä pastaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä syön ihan normaalin aamupalan (puuroa ja maitoa). Olen salilla yleensä noin tunnin aamiaisen syönnin jälkeen.

Oho, tajusin saman tien, että ei taida olla ihan selkeää mun ilmaisu tänään... siis aamiaisen ja treenin aloittamisen välissä on noin tunti.

Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Minä en menisi sinne salille aamulla. Aamu avataan aerobisella.

Mulla ei ole aikaa kuin aamuisin (ja mä tykkään aamutreeneistä...), kun perheeseen kuuluu kolme lasta ja mies, ja miehellä sekä kahdella vanhimmalla lapsella oman lajinsa harkkoja iltaisin.

Ja siksi taas aamuisin kiire, kun pitää saada kaksi nuorinta hoitoon pph:lle ja pk:iin sekä esikoinen lähetettyä kouluun. Opiskelen tällä hetkellä, joten nuo aamutreenit sopivat senkin puolesta aikatauluuni. Toisekseen salilla ei tarvi jonotella laitteisiin, kuten pitäisi sitten iltapäivisin/iltaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Siis et kerkeä syömään ennen klo 8.00? Tee illalla voileivät valmiiksi jääkaappiin :D

Kanttaa tosiaan syödä enne treeniä, ei kasva lihaksetkaan jos ei syö ;)

Kuten tuossa tuolle urheilijalle vastasin, mun pitää aamusta hoitaa kolme lasta eri suuntiin; yksi kouluun, toinen eskariin (pk), kolmas pph:lle. Useimmiten vielä joudun viemään nuo lapset kävellen eli ennen salille pääsyä tulee käveltyä sellaiset 3km. Mä oon myös suht aamu-uninen, joten ei huvittaisi nousta ylös klo 05...

Mulla elää ohjelma aika paljon, mutta esim. huomenna menen lenkille klo. 6 ja matkana on 4km. Siihen päälle kunnon aamiainen ja töihin.

Seuraava treeniaika on kello 11, jolloin on vuorossa punttisali. Tähän päälle lounas.

Kahden kolmen välillä otan välipalaa ja kello 16.15 olen altaassa. Tähän päälle otan palkkarin, koska pitää lähteä ruokakauppaan ja päivällisen syön vasta kotona. Illalla venyttelen.

Aamu on mitä parasta aikaa salille! Itsekin olen saanut tosi hyviä tuloksia nimenomaan aamulla.
Niinkuin onkin jo sanottu, niin syö jotain nopeasti imeytyvää hiilaria alle, ei nyt pullaa kuitenkaan :). Pari palaa leipää ja esim. rahka. Tärkeintä on syödä riittävän kauan ennen salia, niin ettei ruoka paina vatsalaukussa ja tule sitäkautta huono olo.
Treenin jälkeen palautusjuoma on todella kätevä ja se kannattaakin juoda ihan heti pukkarissa. Näin ollen seuraavalla aterialla ei ole ihan niin kiire, vaan riittää kun syöt sen 2h sisällä. Palautusjuoman tulisi olla sellainen, jossa olisi myös hiilaria, eikä pelkästään vain proteiinia. Lihas palautuu paljon paremmin treenistä kun annat kropalle myös hiilaria.

Yhteistyössä