Mitä kannattaa syödä kun keventää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei muuta kuin kerran päivässä popit soimaan ja hikijumppa.
Mulla toimi ainakin. Kolmessa kuukaudessa putosi 8 kg ja se jumppa ei kestäny kun jotain 20 min päivässä.
Aika nopeesti alko myös kunto kohota. Tein vatsoja ja erilaisia hyppelyjä mitä mieleen tuli! :D

[QUOTE="a.p.";29936000]Tässä vaikka mun tyypillinen päivän menuu:

Aamupala klo.6.30: Kupillinen All Bran regular-muroja maidon kanssa tai mysliä jogurtin kanssa
töissä n.klo.10.00: omena tai vähän pähkinöitä (usein tää jää väliin kokonaan)
Lounas klo.12.00: Kanaa, kalaa tms kasvisten kanssa tai joskus kaupasta eines esim pinaattikeitto, lisäksi rahka tai raejuustoa.
Päivällinen klo.17.30: kotiruokaa esim. tummaa spagettia, lihaa kasvisten kanssa, jauhelihakeitto tms. Reilu osa ruoasta kasviksia. Juomana vettä tai piimää.
Iltapala klo.20.00: banaania ja marjoja maustamattoman jogurtin kanssa. Jo snälkä niin sekaan mysliä. Joskus syön illalla pelkän banaanin.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä, ettei tämä kuulosta yhtään hullummalta, ja noiden mittojesi perusteella olet aika pienikokoinen, joten vaikeahan siitä on nipistää. Mutta: juuri myslistä tulee helposti niitä "liikakaloreita", jotka pitävät yllä lievää ylipainoa. Jos et ole jo kokeillut, punnitse se mysliannoksesi ja katso paljonko siitä tulee kilokaloreita. Myslit ovat nimittäin aika petollisia ja ajan mittaan niistä todellakin kertyy kiloja, esim. mysli + jogurtti voi olla todellinen kaloripommi. Pastakin kannattaa punnita pari kertaa niin tiedät suunnilleen, miltä kohtuullinen annos näyttää.
En osaa ehdottaa aamupalaksi muuta kuin kananmunia ja smoothieita, itse kun en syö ennen kuin lounaalla, mutta katso vielä niitä määriä. Jonkun jo ehdottama myfitnesspal on hyvä.

[QUOTE="a.p.";29936125]Ei pitäis olla mitään terveydellistä häikkää..
Yritän urheilla jotenkin lähes päivittäin. Jumppaan kotona tai käyn juoksulenkillä.

Oon huono laskemaan kaloreita ja kulutuksia.
Jaksaisitko laittaa esimerkin sun päivän menuusta jos syöt vaan 1000-1200 kcal päivässä? :)[/QUOTE]

About tuhanteen kaloriin mahtuu onneksi aika paljon ruokaa, kun painottaa kasviksia ja prodeja :)

- aamupalana on yleensä smoothie (purkki rahkaa, pakasterasiallinen marjoja, sokeritonta mehukeittoa - puolet aamulla, puolet välipalalla tai illalla) tai kaupan juotava proteiinijugurtti + pieni leipä tai hapankorppu päällysteineen
- lounaalla työpaikkaruokalasta esim. kanaa/kalaa ja kasviksia, keitto + salaatti tai ruokaisa salaatti
- päivällinen kuten lounas
- iltapala jää yleensä väliin kun syön päivällisen niin myöhään, mutta esim. omena tai puolikas smoothie

Kiitos taas vinkeistä.

En tosiaan syö mitään ylimääräisiä välipaloja/herkkuja. Jos syön niin omenan tms.

Joku ehdotti rahkaa mehukeiton kanssa. Sitä söin jossain vaiheessa enemmänkin, mutta ei oikein pidä nälkää..kaipaan aina jotain pureskeltavaa. Tulee täydempi olo jotenkin.

Mansikka-skyr olis hyvää, mutta vissiin nykyään makeutettu keinoaineilla ja ne ei sovi yhtään mun vatsalle.

Täytyy katsoa toi myfitnesspal.

Ehkäpä tämän hetkinen ongelma on juuri nuo murot ja myslit. Koitan vaikka lisätä smoothieta ja semmosia. Voihan se olla, että nekin pitää nälkää kun vatsa jotenkin tottuu siihen ettei saa enää kuituja niin paljoa?

[QUOTE="a.p.";29936207]Kiitos taas vinkeistä.

En tosiaan syö mitään ylimääräisiä välipaloja/herkkuja. Jos syön niin omenan tms.

Joku ehdotti rahkaa mehukeiton kanssa. Sitä söin jossain vaiheessa enemmänkin, mutta ei oikein pidä nälkää..kaipaan aina jotain pureskeltavaa. Tulee täydempi olo jotenkin.

Mansikka-skyr olis hyvää, mutta vissiin nykyään makeutettu keinoaineilla ja ne ei sovi yhtään mun vatsalle.

Täytyy katsoa toi myfitnesspal.

Ehkäpä tämän hetkinen ongelma on juuri nuo murot ja myslit. Koitan vaikka lisätä smoothieta ja semmosia. Voihan se olla, että nekin pitää nälkää kun vatsa jotenkin tottuu siihen ettei saa enää kuituja niin paljoa?[/QUOTE]

Smoothieen voi heittää leseitä tai kaurahiutaleita sekaan, jos tuntuu että kuidut on ongelma. Ja skyrejä on sekä sokerilla että keinoilla makeutettuja :)

[QUOTE="a.p.";29936117]Tää on hyvä idea! Murustelen välillä tummaa leipää pinaattikeiton sekaan, mutta jogurttiin vois myös kokeilla :)[/QUOTE]

Sellainen vinkki vielä, että maitorahka/maustamaton jugu tai niiden yhdistelmä kannattaa makeuttaa niillä sokerittomilla fun light tms mehuilla. sanoit ettei vatsasi kestä keinotekoisia makeutusaineita mutta mehua ei tarvitsisi kuin pieni loraus. tämä on hyvä kikka jos vatsa kestää ja johan tulee makiaa :)

Mut kananmunaa ei saa syödä kuin 2-3 kpl viikossa, siis koko kananmunaa tarkoittaen. Tai siis saa, mutta ei suositella :xmas: Vai onko se suositus jo vanhentunut? :)

Kananmunat on hyvää ravintoa ja ne kyllä on viisainta syödä keltuaisineen päivineen. Eikä niiden syöntiä tarvitse rajoittaa.

Pelkkien valkuaisten syöminen on aivan älytöntä, valkuaisten proteiini tarvii sen keltuaisenkin.

Yhteistyössä