Mitä kampaajat tykkäävät, jos asiakas antaa "vapaat kädet"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epävarma

Vieras
Tilanteeni on sellainen, että en jaksa näitä nykyisiä hiuksiani. Enkä oikein tiedä, millaisen mallin päähäni tahtoisin. Minulla on ollut pitkät, on ollut lyhyet ja nyt on sellainen vähän venähtänyt polkka. Hiuslaatuni on hyvin ohut ja päätä pitkin kasvava, joten mistään kuohkeasta kampauksesta on turha haaveilla.

Ajattelin varata ajan kampaajalle, löhähtää tuoliin istumaan ja antaa kampaajan leikata kuten hän parhaaksi näkee.

Ammattitaitoinen kampaaja osaa heti kysellä vähän reunaehtoja ja ehdotella sitten niiden mukaan sopivia malleja. Joskus olen törmännyt sitten sellaisiinkin kampaajiin, jotka alkavat narisemaan, että "no enhän minä tiedä millaisen mallin sinä haluat, kai sinulla nyt jokin ajatus on.." Enpä toistamiseen ole erehtynyt sellaiseen paikkaan asiakkaaksi.

[QUOTE="aapee";25663133]Niin, ajatukseni olisi, että kampaaja käyttäisi ammattitaitoaan ja osaisi leikata kasvonpiirteisiini sopivaa hiusmallia.[/QUOTE]

Sähän voisit aikaa varatessa jo mainita, että haluat yhdessä mietittävän sopivaa mallia.

Mä olen pariin otteeseen antanut ja molemmilla kerroilla he ovat ensin kertoneet visionsa, millaisen haluaisivat tehdä ja hyväksyttäneet sen minulla. No, olen hyväksynyt ja tuloskin on ollut kiva :)

No moni kampaaja saattaa ehkä toivoa sitten vähän lisäaikaa siihen suunnitteluun. Siis että jos aikaa varatessa on antanut ymmärtää että vähän latvoja tasoitetaan, mutta paikan päällä ilmoittaakin haluavansa kokonaan uuden mallin, niin siinä voi mennä aikataulu tiukille. Mutta siis pääsääntöisesti ammattitaitoinen kampaaja kyllä varmaan ilahtuukin siitä, että saa toteuttaa omaa visiotaan ja kyselee tosiaan, mitä ei missään nimessä saa olla jne. Oma kampaajani on ainakin innoissaan sellaisista, pitää haasteista muutenkin ja on tosi hyvä tyyppi.

Mä olen antanut vapaat kädet useaankin otteeseen.
Kampaaja on sanonut, että "vapaat kädet" -tilanne on kiva; saa toteuttaa välillä sitä omaa ammattitaitoansa ilman, että joku suoraan sanelee, että ota sentti tuolta ja tuolta. Piristävää vaihtelua siis :)

Mutta mutta... En ehkä antaisi vapaita käsiä täysin tuntemattomalle kampaajalle, joka ei tunne minua laisinkaan. Olen käynyt tällä minulle muutoksia tehneellä kampaajalla kauan, joten hän tietää luonteeni piirteet ainakin osittain ja osaa siis arvioida miten räväköitä juttuja suvaitsen :)

Yhteistyössä