Mitä kaikkia närästyslääkkeitä sai käyttää raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt

Vieras
Eli nyt on närästys niin kamalaa, ettei auta enää maito, piimä, manteli, Samarin tai Rennie. Pienen avun sain Gavisconista, mutta siitäkin olen kuullut ettei olisi raskausaikana kuitenkaan sopivaa ( ? ). Eli voiko sitä käyttää raskausaikana ja onko vielä jotain muuta tehokkaampaa, jota saisi apteekista ilman reseptiä?

en tiiä onko muita mitä voi käyttää mutta mulla oli sama homma,kaikki närästi,lopuksi en sitte syöny pariin päivään muuta ku mustikkakeittoa nii helpotti se pahin närästys.

Gavinconia mä olen käyttänyt, ihan lääkäri suositteli ja sanoi ettei nuo muut sallitut (rennie, samarin) ole niin tehokkaita. Nestemäinen tehoaa mulla parhaiten, sitä annettiin sairaalassakin kun olin osastolla raskausmyrkytyksen takia.

• Tykkää
Reactions: Salla07
Viime yönäkin otin kaksi Rennietä kerralla, niin apua niistä taisi olla minuutiksi. Eli ihan sama vaikka vetäisin koko paketin päivässä, kun ei siinä vaan ole apua eikä ensinnäkään mitään järkeä. Mutta siis hyvä tietää, että Gavisconia voin hakea lisää. Se tuntui ehkä vähän paremmin auttavan. Mutta olen siitä vaan kuullut, ettei sekää olisi raskausaikana hyvää, kun siinä on alumiinia (jos nyt muistan oikein?), mut mitä se sitten tekee?

Samarinia ei ainakaan saa käyttää.. vaikka joku tuossa ylempänä niin meinasikin. Rennie on ainoa käsikauppa lääke närästykseen mitä saa käyttää raskaana.

ainakin tuossa gavisconin tuoteselosteessa lukee että mitään haitallisia vaikutuksiä sikiölle ei olla havaittu. Ja tuskin ne sitä sairaalassa antasivat jos se olisi jotenkin haitallista.

gavisconia käytin minä ja siinä on se etu rennieen verrattuna että tekee sen vaahtokerroksen mahalaukun suulle ja estää happojen nousun. Ja käsittääkseni juuri mahaportin "löystymisen" ja mahalaukun pienemisen vuoksi raskaudessa nousee happoja.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
gavisconia käytin minä ja siinä on se etu rennieen verrattuna että tekee sen vaahtokerroksen mahalaukun suulle ja estää happojen nousun. Ja käsittääkseni juuri mahaportin "löystymisen" ja mahalaukun pienemisen vuoksi raskaudessa nousee happoja.

Just näin, jotain tällaista mäkin muistelin mutta en viittiny mitää kirjottaa ku en muistanu tarkemmin.. :D

Ja etenki se nestemäinen Gaviscon oli hyvä, mä en pystyny ilman sitä menee vaakatasoon ollenkaan tai samantien alko puskee tavaraa putkia pitkin pihalle.. :x Gaivsconin kans kaikki ongelmat katos sen siliän tien! Tai siis närästyksen aiheuttamat ongelmat, ei se sentään niihin suonenvetoihin auttanu.. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Samarinia ei ainakaan saa käyttää.. vaikka joku tuossa ylempänä niin meinasikin. Rennie on ainoa käsikauppa lääke närästykseen mitä saa käyttää raskaana.

Samarinissa ei muuta kuin se, että siinä on suolaa. Ei siis ole periaatteessa raskausaikana kielletty, mutta sen suolan takia sitä ei suositella.

Turvallisia on juurikin esim. Rennie ja Gaviscon joko tabletteina pureskellen tai nesteenä. Joskus hankalissa tapauksissa reseptillä PPI-lääkkeitä eli happosalpaajia ja niistä esim. Omeprazol 20 mg, mutta mieluummin toki pärjäisi ilman. Maatuska onkin maininnut myös Ranitidin -valmisteen, jota saa myös pienissä pakkauksissa ilman reseptiä, mutta sitä siis suosittelisin ainoastaan kaikkein pahimpiin vaivoihin eli yrittäkää ensimmäisenä mainittuja.

Renniessä on muuten sakkariiniä, jota pitäisi vältää raskauden aikana. En oikein tiedä voiko sitä käyttää vai ei. Itselläni se ei ole auttanut. Lääkäri määräsi mulle rantitidinia, jota tosin ei saa käyttää kuin pari viikkoa. Eilen illalla kokeilin ranitidiniä uudestaan ja aamulla herätessä närästys vain jatkui. Paheni kun menin syömään aamupalaa(vettä ja leipää). Kaikki asennot ovat tähän mennessä tuntuneet yhtä kauheilta, nukkuminen onnistuu ainoastaan tyynyvuoren kanssa. Olen vasta yhdeksännellä viikolla ja pohdin kauhuissani loppuraskauden närästyshelvettiä... Tällä hetkellä vesilasillinenkin närästää, mutta ehkä vääntäydyn kauppaan mustikkakeiton perään.

Yhteistyössä