Mitä kaikkia koristeita ja asetelmia voi kuusen oksista tehdä? JÄÄLYHTY vinkit myös tervetulleita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipunen

Jäsen
23.04.2011
858
0
16
Tuli kauhea inspis värkätä joku pusikko itse kuusen oksista :D Ja siihen kirkkaat valot :) Mutta mitäs kaikkea muuta niistä voi tehdä? Kranssin kyllä tiedän, mut onko muita ideoita? Itse aattelin isoihin ulkoruukkuihin laittaa tyroksia ja siihen tökkiä pystyyn niitä oksia, kävisiköhän siihen sekaan muut oksat??

Sellanenkin idis tuli, että olisin sankoon laittanut vettä ja sinne asetellut tiheästi oksat ja antanut jäätyä sen veden, niin olisi tullut "jääruukku". Mutta mietin, että tuleekohan siitä kumminkin typerän näkönen?

Ja miten ja millasia jäälyhtyjä voi tehdä? Ainakin kakkuvuokaan, normaaliin sankoon, maitopurkeista jne. Mulla olisi 20litrasia "pitkänmallisia" sankoja, mitenköhän niissä onnistuisi jäälyhdyn teko ja pitäisiköhän niitä sitten jäädyttää pari päivää, kun normaali sanko jäätyy yli 10asteen pakkasella yhdessä yössä.
Ja onko se totta että ulkovalosarjan voi laittaa siis jo veden sekaan, että se jäätyy sinne lyhdyn sisään? :O Mun mielestä vähän outoa, tai ei ainakaan kuulosta terveelliselle sähkölaitteet ja vesi yhdessä :D Miksei siis jo jäätyneeseen voi laittaa, mutta että veteen... :rolleyes:

Jos tosiaan noita jäälyhtyjä pystyy edes jouluksi tekee, ei ainakaan mitään kauheita pakkasia ole luvannut... :/

No iha nheti en menis sähkölaitetta vetee nupottaan ja sit virtaa siihen laittamaan. Ne ei ole niin vesitiiviitä etteikö imisi vettä jostakin itteensä... Ja havuista voi tehdä myös havupallon, oasis-sienn ympärille kanaverkkoa ja sit siihen tökkii vieri viereen havunoksia. Siihen saa vlot ympärille kiedottua hyvin ja ei muutakun oksasta tai katosta roikkumaan..

Niin ja jäälyhtyjä voi värjätä punaiseks punajuuriliemellä:)

• Tykkää
Reactions: iipunen
Mä oon aina (edellisestä kyllä monta vuotta..) tehny jäälyhdyn silleen että sinne sisälle jää aukko kynttilää/valoja varten. Eli veteen upotetaan pienempi astia (esim niin että kun sangossa on veden pinta jäätyny niin painetaan pienempi astia siihen niin et pysyy paikallaan ja annetaan jäätyä kunnolla).

Sen veden voi tosiaan värjätä vaik elintarvikeväreillä,tai miksei tolla punajuuriliemelläkin. Tai sit sinne veteen voi upottaa oksia,kukkia,appelsiiniviipaleita,..melkein mitä vaan minkä ei tartte olla millilleen oikeassa asennossa =)

• Tykkää
Reactions: iipunen

Yhteistyössä