Mitä kaikkia "kestotuotteita" teidän perhe käyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mä taidan hurahtaa moisiin enemmän ja enemmän ja nyt kaipaankin vinkkejä arkipäiväiseen kestoiluun :)

En usko että minkään tuotteen kohdalla siirryn täysin kestoilijaksi, mutta osittaista kestoilua (ilman paineita siis) haluaisin mahdollisimman paljon kokeilla.

Eli mitä muuta on kuin:

-kestovaipat
-kestorätit (lasten naaman puhdistukseen)
-kauppakassit
-kestohedelmäpussit

Kestositeiden ja kuukupin olemassaolon tiedän, mutten niitä tarvitse, kun en omaa kuukautisia.

Alkuperäinen kirjoittaja hp:
Kestotiskirätit ja vaihtopää tiskharja&vessaharja mmmmmmmmmmmmmm

kestotiskirätit kanattaa kutoa bambusta ja jostain muusta (en muista mistä kun sain lahjaksi), imee hyvin ja on tehokkaita, itse laitan astianpesukoneeseenkin välillä peseytymään, ovat kestäneet.

Alkuperäinen kirjoittaja rättisuti:

kestotiskirätit kanattaa kutoa bambusta ja jostain muusta (en muista mistä kun sain lahjaksi), imee hyvin ja on tehokkaita, itse laitan astianpesukoneeseenkin välillä peseytymään, ovat kestäneet.

Mä en osaa kutoa...eli pitäisi olla helpompi keino :ashamed:

Kestositeet ja kuukuppi on itselläni käytössä.
Lapsilla on ollut kestovaipat käytössä vauvasta asti. Tosin nyt se aika on ohi, kun kuopuskin käyttää enään öisin ja ulkoillessa varmistusvaippaa. Eli ekaa kertaa ollaan siltä osin täysin kestottomia.
Kestorättejä käytetään välillä tiskirätteinä , toisinaan taas kertakäyttöisiä.
Siivousliinat on aina kestokäyttöisiä.
Kauppakassit on kestokasseja, tosin välillä ostetaan kaupasta muovipussejakin.
Hedelmäpussit on kertäkäyttöisiä, ellei kaupassa ole biohajoavia, jotka kierrätämme sitten biojätteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja rättisuti:

Mä pesen kyllä ihan tavallisia tiskirättejäkin pesukoneessa 60 asteessa valkopyykin mukana.

Juotteko kahvia? Kestosuodatin siinä tapauksesssa.

Tää taitaa olla vähän niin, ettei sitä onneksi tajuakaan missä kaikessa käyttää automaattisesti kestoa. Palasaippuahan olisi parempi kestoltaan kuin nestemäinen, mutta hygienian puolesta ei hyvä. Talouspaperiahan ei ole pakko ollenkaan käyttää. Lapsiperheissä se vaan on melkoinen pelastus. Kahden asuessa pärjättiin vielä ilman.

Oikeestaan ei mitään. :)

Leivinpaperiksi mulla on semmonen silikonijuttu, mut en tykkää siitä. Liivinsuojuksia kokeilin, mut ne ei toiminu mulla (tuli läpi, joten hyöty 0). Rätteinä kyllä käytän pestäviä mikrokuituliinoja, lasketaanko se kestoiluksi? Tosin nyt oon keittiössä käyttäny välillä myös poisheitettävää, mut...

Tämä ei nyt tavallaan liity tähän, mutta jos haluaa luontoa säästää niin puisia kauhoja yms. Tietääkö joku miten vois estää puisia välineitä värjäytymästä?!? Käyttäisin itse mutta menee niin helposti ihan törkeen näkösiksi.

Yhteistyössä