Mitä kaikkea perhepäivähoitaja voi vähentää verotuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Liiton maksut, mutta ei juuri muita.
En saanut esim.leikkimökkiä verotukseen selityksenä että meidän oma lapsi olisi voinut sitä käyttää.(Silloin oli tilanne että kotona asui ainoastaan 15 vuotias poika :kieh: )

Kulukorvauksen katsotaan kattavan mm. lasten ruokailut, lasten osuuden sähköstä, vedestä, askartelutarpeet, petivaatteiden ja mun työvaatteiden pesun, työvaatteet sekä sisälle että ulos, kodin kulumisen, lelut, puhelinkulut, vessapaperit jne...

Meillä ei mene mikään vähennys läpi verotuksessa. Itselläni ei ole enää kotona asuvia lapsia. Vähentää ei voi edes hiekkalaatikon hiekkaa eikä työvaatteita. Vaatteet täytyy kuulemma kuitenkin olla. Itse en ostasi talvihaalareita enkä lämpökenkiä jos ei tarvitsisi talvella seistä nököttää mäen alla kun lapset laskevat, en ostaisi edes sadekamppeita kun en ulkoilisi sadesäällä, mutta nyt ne on pakko olla. Läpi eivät mene lasten kirjat eikä lelut. Kaikki on vain ostettava itse, mutta onneksi meillä on jo aika hyvät palkat.

Alkuperäinen kirjoittaja tuire:
En saanut esim.leikkimökkiä verotukseen selityksenä että meidän oma lapsi olisi voinut sitä käyttää.(Silloin oli tilanne että kotona asui ainoastaan 15 vuotias poika :kieh: )

Kulukorvauksen katsotaan kattavan mm. lasten ruokailut, lasten osuuden sähköstä, vedestä, askartelutarpeet, petivaatteiden ja mun työvaatteiden pesun, työvaatteet sekä sisälle että ulos, kodin kulumisen, lelut, puhelinkulut, vessapaperit jne...

Ihan oikeasti?Aika hurja väite
:o

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Meillä ei mene mikään vähennys läpi verotuksessa. Itselläni ei ole enää kotona asuvia lapsia. Vähentää ei voi edes hiekkalaatikon hiekkaa eikä työvaatteita. Vaatteet täytyy kuulemma kuitenkin olla. Itse en ostasi talvihaalareita enkä lämpökenkiä jos ei tarvitsisi talvella seistä nököttää mäen alla kun lapset laskevat, en ostaisi edes sadekamppeita kun en ulkoilisi sadesäällä, mutta nyt ne on pakko olla. Läpi eivät mene lasten kirjat eikä lelut. Kaikki on vain ostettava itse, mutta onneksi meillä on jo aika hyvät palkat.

Samoilla linjoilla.
Kirjasto on pph:n kantapaikka.
Ja meillä kunta on joskus kustantanut hiekkikseen uuden hiekan.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja tuire:

Ihan oikeasti?Aika hurja väite
:o

Ihan tosi. Kävin ihan verojohtajan luonakin asian tiimoilta, vaan eipä se mitään auttanut.

Minä sain aikoinaan työhuone vähennystä, kun olin pph. Yksi huoneista oli ainoastaan hoitolasten käytössä. Mies varsin laittoi mun veroilmoitukseen sen ja läpi meni.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Vähentää ei voi edes hiekkalaatikon hiekkaa eikä työvaatteita. Vaatteet täytyy kuulemma kuitenkin olla.

Luin kyllä jostain ihan vasta, että hiekkalaatikon hiekan vaihdon sai vähentää.
Oisko voinu verottajan kanta muuttua?

Tuota vaatejuttua en kans ymmärrä. Miksiköhän pph ei muka tarvitsisi työvaatteita samalla lailla kun joku maalari tai maatalouslomittajankin!

No itse olen ollut yksityisenä pph ja hoitokulukorvaus(vastaa kunnallisen hoitajan verotonta "ruokarahaa") vähennys kattaa ruoka kulut asunnonkulumisen askarteluvälineet ym.
Minulla vähennyksissä mennyt läpi yhdistyksen maksu ja kaksosten rattaat, tosin ei niitä joka vuosi voi uusia ostella en nyt muista monenko vuoden välein ne sai uusia
Kunnalinen ei varmaan voi vähennellä verotuksessa mitään koska olen käsittänyt että kunta esim lainaa noita rattaita ym omille hoitajilleen

Anteeksi, nostan tätä tosi vanhaa keskustelua. Meille pitäisi ostaa tuplat, kun hoitoryhmään kuuluu kaksi reilu yksivuotiasta parin isomman lapsen lisäksi. Toinen noista pienistä on oma lapseni. Mahdanko saada verovähennystä rattaista, ja jos satun saamaan, niin minkälaiset säännöt noissa on? Omavastuu? Kuitit (meinaan lähinnä, voinko ostaa käytetyt vai täytyykö olla uudet, että menee ehkä mahdollisesti läpi)? Olen siis ostopalvelupph.

Jelpatkaa joku...

Uusimmat

Yhteistyössä