Mitä kaikkea mun pitää muistaa ristiäisiä ajatellen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.huvitutti.net/arki/kastejuhla/tietopisteristiaisetlista.html

Huomasin netistä jokin aika sitten nettisivun, missä oli ihania serviettejä, mihin sai painaa lapsen nimen.
Sitten ehdoton juttu - on pieni jalka pipari. En kyllä muista mistä niitä voi tilata.

Voimia !

Ihan ensiksi menisin kirkkoon sopimaan päivän ja siellä kertovat mitä saa kirkon puolesta.
Me saatiin astiat, pöytäliinat ja tällaiset.
Itselle ei oikeestaan jäänyt kuin kutsujen lähetys ja tarjottavat. Kannattaa pyytää 2 henkilöä ketkä häärivät sitten keittiön puolella. Esim. sisko, äiti...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ihan ensiksi menisin kirkkoon sopimaan päivän ja siellä kertovat mitä saa kirkon puolesta.
Me saatiin astiat, pöytäliinat ja tällaiset.
Itselle ei oikeestaan jäänyt kuin kutsujen lähetys ja tarjottavat. Kannattaa pyytää 2 henkilöä ketkä häärivät sitten keittiön puolella. Esim. sisko, äiti...

Tämä siis jos kirkossa pidätte :)

Suosittelen muuten, että kaste suoritetaan kirkossa, pääsee itse paljon helpommalla kastepöydän järjestelyn suhteen. Siis ei tarvitse tehdä sen suhteen mitään. Meillä nuorempi kastettiin kirkossa ja kahvittelut pidettiin sitten kotona. Olisinpa tajunnut esikoisen kohdallakin tehdä niin, oli paljon vaivattomampaa.

Voi kiitos vastauksista! :flower: Piti käydä vauva syöttämässä välilä :) Mä tosissaan oon niin väsyny, että ihan oksettaa koko ajatus ristiäisjärjestelyistä ja kaikesta :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi kiitos vastauksista! :flower: Piti käydä vauva syöttämässä välilä :) Mä tosissaan oon niin väsyny, että ihan oksettaa koko ajatus ristiäisjärjestelyistä ja kaikesta :(

Hei varatkaa se kastetilaisuus pidettäväksi kirkkoon ja kahvit srk-saliin. Jokainen kummi ja mummi toi jonkun tarjottavan, pari kummia vastasi keittiöjutuista yhdessä, muutenkin oli yhdessä järjestettu juhla.

Me oltiin ihan puhki kaksostemme kanssa, ja tehtiin näin. Oli mukava päivä kaikille.

Onneks meil oli ortodoksikaste ja pidettiin kirkossa :D Maljat, vedet, pyyhkeet, kasteristi ja kaikki tuli sieltä kunhan muisti vaan nimen kertoa, pyytää kummit ja valitsi päivän koska lapsen nimpparit on :D (no toki kahvitukseen vähän jotain)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hei varatkaa se kastetilaisuus pidettäväksi kirkkoon ja kahvit srk-saliin. Jokainen kummi ja mummi toi jonkun tarjottavan, pari kummia vastasi keittiöjutuista yhdessä, muutenkin oli yhdessä järjestettu juhla.

Me oltiin ihan puhki kaksostemme kanssa, ja tehtiin näin. Oli mukava päivä kaikille.

oho, lauseet tuli vääriin paikkoihin. edelleen puhki... ;)

Yhteistyössä