Mitä kaikkea liikuntaa harrastatte lapsen/lapsien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MammaHimpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MammaHimpula

Uusi jäsen
01.06.2007
29
0
1
Niin, eli miten paljon tai mitä harrastatte lapsienne kanssa?
Oletteko sillä tyylillä saaneet painonne putoamaan? Mitä lapsi/lapset tykkää? Esitän vähän asiani huonosti, mutta toivottavasti saisin vastauksia :hug:

Olen tässä kuukauden päivät ollut kiloklubin jäsen, mutta "ongelmana" on, että olen yksin lapseni kanssa päivät ja miehen työn takia en saa omaa aikaa edes iltaisin, niin siksi ajattelin kysellä Teiltä, miten saatte liikunnan toimimaan lapsen kanssa? Tietystihän siihen laihdutukseen kuuluu myös liikunta suurena osana, ja haluaisin löytää sen kimmokkeen uudestaan...

Kiitos, kun joku kehtaa vastata!! :hug: :hug:

oikeastaan juoksu ja pyöräily (näil ei oo päässy laihtumaan..). eikä niitäkään oikein kunnolla. juoksu niin et 3v ja 5v pyöräilee ja minä työnnän rattaita, juoksen perässä ja karjun neuvoja.. tai nyt kun molemmat isommat ajaa ilman appareita, niin nuorin kyytiin ja kaikki pyöräilee, tosin se on sit melko rauhallista pyöräilyä. joten mun ratkaisu on kuntopyörä illalla kun saa lapset nukkumaan, meillä myös ukko poissa paljon kotoa, joten on harrastettava kotona ja illalla.. ehkä stepperi tms. jota vois kokeilla unien aikaan? yhden kanssa tosin pääsee, kunnon pyörälenkillekin. ja mulla ei oo ajokorttia joten on pakko harrastaa hyötyliikuntaa, kauppareissut, postit yms. on liikuttava omalla moottorilla ;)

Mulla on ajokortti, muttei autoa käytössä. Ja olen tosiaan sitä pyöränostoa harkinnut, tosin eriasia on, milloin on niin paljon rahaa... :laugh:

Tuo meidän neitokainen on nyt 2,5v, joten ei vielä kannata edes harkita oman pyörän ostamista hänelle... Ja toinen on sitten rullaluistelu, samalla vaunuja pukaten.. Mutta olen siitä saanut niin kauheita kommentteja, että esim: "Hullu olet jos lähdet vaunujen kans rullailemaan..." jne.... :ashamed: :ashamed:

Kai sitä hullu sitten on, mutta kyllä tässä on pikkuhiljaa pakko alkaa kehittelemään uusia harrastuksia tuon ainaisen kävelyn sijasta.

Meillä on yksi lapsi ja hän oppi itse ajamaan pyörällä 2v ikäisenä. Tosin appareilla eli voin vain juosta perässä ja työntää mäissä jos lähdemme hänen pyöräillessään lenkille.
Muuten liikumme paljon pyöräretkillä lapsi istuimessa tai käymme pari kertaa viikossa juoksurattailla juoksulenkillä. Rullaluistelu ei ole mua varten joten siitä en osaa sanoa mitään.

Uimassa on käyty vain kastautumassa eli siinä ei ole tullut sitten paljoa liikuntaa. Jumppakerhot yms. jossa yhdessä juostaan jumppasalissa ja hypitään ovat myös kivaa. Kun käyttää lasta punttina ja nostelee ja pyörittelee saa itsellekin ihan hyvin treeniä. Ja mikä onkaan lapsesta hauskempaa kuin tulla pyöritetyksi tai roikutetuksi (pää alaspäin).

Talvella hiihto ja luistelu, siinä tulee äidille kummasti voimaharjoittelua. Ja hyvää mieltä. Ja jopa hikikin!

Niin, me muuten ostettiin kakkosfillari just kirpparilta, 5 euroa ja siihenkin turvaistuin, 2 euroa. Säästin rahat tuohon ostokseen menemällä bussin sijaan töihin fillarilla. =) Fillarin pitää kyllä olla ehdottomasti rungoltaan omalle vartalolle sopiva että lapsi kulkee kevyesti mukana. Liian iso on kiikkerä ja liian pieni epävakaa.

Itseasiassa olen käyttänyt paljon leikkipaikkoja voimaharjoittelun välineenä. Raskaassa keinussa lasta keinuttaen ja koko ylävartalolla vauhtia antaen saa hyvin treenattua vatsa- ja selkälihakset. Mukaan jalkakyykyt ja hiekkiksen reunalla punnerruksia niin salille ei tartte enää lähteä. Lapsi tykkää kun saa leikkiä hippaa ja piilosta ja siinä saakin sitten juosta pihan taaperoita kiinni.

Nuoren suomen sivuilla on hyvät liikuntakoulun toimintaohjeet. Jos ideoi lapsille pihalla liikuntakoulun ja treenaa siinä itse samalla mukana niin saa monipuolisen harjoituksen. Ja lapsethan rakastavat sitä, että saavat aikuisen huomiota ja aikaa yhdessä tekemiseen. Lisäksi liikuntakoululla saa hyvin motivoitua lapset liikkumaan.

Meilläkin lapset alkaneet liikkumaan pyörällä itse n. 2.5 vuotiaana, mutta apukeinona käytettiin narua.Vedin siis pyörää niin kuin pulkkaa... Esikkokin täristeli aina appareilla perässä (narun avulla), kun pikkukakkosta vaunuilla lykin samaan aikaan. On muuten hikistä hommaa :kieh: ja kalorit palaa varmaan moninkertaisesti verrattuna tavalliseen kävelyyn... Toisaalta on myös turvallisempaa näin, ettei pyöra karkaa lapselta vaaratilanteisiin...

Kuntopiiriä tehdään lasten kanssa yhdessä, tyttö kohta 8v tekee jo ihan kaikken mitä äitikin yhden kierroksen ja poika 2v innostuu kovasti joistain liikkeistä ja hänestä saa kivasti lisäpainoa tarvittaessa. Kuntopiirissä tulee helposti tehtyä eri lihasryhmät ja lapsikin viihtyy kun liikettä vaihdetaan tiuhaan. Käydään me myös pyöräilemässä ja sitten kans juoksemassa niin että poika istuu rattaissa ja tyttö pyöräilee.

Yhteistyössä