Mitä joulukukkia ostatte itsellenne / kylään ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkia!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukkia!

Vieras
Niin, siinä se kysymys. Onko tänä jouluna jotain trendiä tai uutta erikoista kukkaa markkinoilla?
En aina haluis viedä vaan sitä punaista joulutähteä.
Oletteko miettineet mitä ostatte tai mitä olette jo ostaneet?
Tänään pitäis kukkakauppaan lähteä viemiset ostamaan..

Amarylliksiä on useampia, eri värejä. Meillä ei ole tuoksuista haittaa, joten hyasinttejakin on monta. Joulutähdestä en pidä, mutta jos sellaisen saan, koitan sitä parhaani mukaan hoitaa. Tulppaaneja ostan monta kimppua. Luultavasti en osta nyt kukkia lahjaksi tänä vuonna.

Kotiin en osta mitään, kun ei täällä jouluna ollakaan. Tykkään punaisesta joulutähdestä, siitä tulee joulun tuntu.

Äidille ja anopille olen vienyt valkoisen jouluruusun, jonka voi kesällä nakata kukkapenkkiin. Mies vie äidilleni perinteisesti valkeita tulppaaneja aaltovaasillisen.

Jouluruusu on tämän joulun hitti. On ollu vissiin markkinoilla jo jonkun vuoden mutta nyt tullut suositummaksi. Kaunis valkoinen kukka, tosiaan jos erilaista haet niin se olisi yksi hyvä vaihtoehto. On kuitenkin aika arvokas. Luin jostain että jouluruusun kasvatus siemenestä kukkivaan kukkaan kestää yli vuoden, siksi kallis. Mutta tuo lisäarvoa ja eksotiikkaa siihen!

Alkuperäinen kirjoittaja Jouluruusu:
Jouluruusu on tämän joulun hitti. On ollu vissiin markkinoilla jo jonkun vuoden mutta nyt tullut suositummaksi. Kaunis valkoinen kukka, tosiaan jos erilaista haet niin se olisi yksi hyvä vaihtoehto. On kuitenkin aika arvokas. Luin jostain että jouluruusun kasvatus siemenestä kukkivaan kukkaan kestää yli vuoden, siksi kallis. Mutta tuo lisäarvoa ja eksotiikkaa siihen!

Kuulostaa kukalta, jonka minä tappaisin katseella :ashamed: En osaa pitää mitään kukkia elossa. Leikkokukat ovat minua varten oivallisia, ne kun ovat tapettuja jo valmiiksi :ashamed: Amarylliksen olen nyt kai oppimassa pitämään hengissä ilman, että se kasvaa äkkiä hujopiksi ja kaatuu.

Nätisti koristeltu amaryllis, sellaiset vien kaikille. Myös firman puolesta viedään amaryllikset yhteistyökumppaneille. Kukkii pitkälle ens vuoteen ja voi kasvattaa uudelleen.
Ei kannata ostaa halpaa marketista, ne ei ole laadukkaita.

Jouluruusu on suht helppo, kastelee vaan runsaasti ja pitää valossa.
Jos on piha mihin istuttaa se keväällä, on myös monivuotinen.

Ei toimi minulle :D Muille varmaan toimii. Äitienpäiväruusukin kuolee kun joutuu kynnykseni yli. Vaikka itseasiassa viime vuotinen jäi eloon, kun se laitettiin ulos kesän alussa. Tulimme kuukautta myöhemmin reissusta ja se turkales oli kauniissa kukassa :o :D

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jouluruusu on suht helppo, kastelee vaan runsaasti ja pitää valossa.
Jos on piha mihin istuttaa se keväällä, on myös monivuotinen.

Ei toimi minulle :D Muille varmaan toimii. Äitienpäiväruusukin kuolee kun joutuu kynnykseni yli. Vaikka itseasiassa viime vuotinen jäi eloon, kun se laitettiin ulos kesän alussa. Tulimme kuukautta myöhemmin reissusta ja se turkales oli kauniissa kukassa :o :D
Samanlainen hortonomi täällä :wave:
Viimeisin murha kohdistui anopinkieleen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Samanlainen hortonomi täällä :wave:
Viimeisin murha kohdistui anopinkieleen :ashamed:
Meillä on kyllä paljon isoja viherkasveja, mutta ne ovat ihan täysin miehen alaa. Minä en muuta kuin käskystä kastelen niitä joskus, esimerkiksi nyt, kun mies taivu kumartelemaan.

Mä ostan yleensä itselleni sitruunasypressejä pallon muotoon leikattuna (sellaisia limenvihreitä), niitä saa aina etsiä kissojen ja koirien kanssa. Toinen on sitten valkoinen amaryllis. Niitäkin on harvakseen marketeissa.

Marketti- ja kukkakauppakukkien kukissa on hieman eroja. Kukkakaupasta olen saanut selvästi upeammin kerrottuja amarylliksiä. Mutta tänä vuonna en metsästänyt sitä täydellistä, mutta tuuristahan se on kiinni. Jos ei tiedä tarkalleen, mitä lajiketta pitäisi hakea.

Vien samoja kukkia usein lahjana. Ja perinteisen suomalaisen kauralyhteen.

Meillä on aina punainen amaryllis (mies haluaa). Tänä vuonna ostin jouluruusun (on tosi kaunis eikä tuoksu). Hyasinttejä inhoan hajun vuoksi, enkä koskaan osta niitä viemisiksikään, jos en ennalta tiedä, että saaja pitää niistä. Yleensä kukaan ei myöskään niitä meille tuo, mutta tänä vuonna sain sellaisen työkaverilta (kolme korissa).

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Sypressi on siinä mielessä kiva vieminen ja kodinkin koristus kun se ei tuoksu. Rakastan hyasintteja, mutta valitettavasti tuoksu liian voimakas.

Haluaisin vain muistuttaa, että sypressi on aika voimakkaasti allergisoiva, vaikka ei tuoksukaan.

No ostan niitä mitä edullisesti saa, tänä vuonna:
- amaryllis 2e
- kaksi hyasinttia 0.75e/kpl (vp ja sininen)

Koitan vielä löytää pari hyasinttia lisää, ainakin valkoinen (kun nuo olleet jo pari viikkoa ja alkaa kukinta olla ohi jouluksi) sekä ainakin yhden joulutähden.

Tykkään perusjoulukukista. Yleensä ei vielä kukkia, ei niin paljon kyläillä paikoissa minne viedä ja toisaalta esim. joulutähti on niin arka kylmälle että helposti kuolee jos kuskailee pakkasilla.
Harvoin saadaan kukkia keneltäkään, mutta kaikki kelpaa, jaa no sellaisia ylikoristeltuja sypresseja tms (Missä ei paljon itsekasvia hopeasprayn ym alta näy) ei niin mielellään haluta.