Mitä jos saisit tietää joutuvasi joskus tulevaisuudessa (mahdollisesti) pyörätuoliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En usko että etukäteen juuri mikään muuttuisi, ehkä tulevissa remonteissa valmistautuisi myös liikkumiseen pyörätuolilla tai sitten ei (ihan helppo tarvittavia muuutoksia ei tässä kodissa ole muutoksia tehty) Ehkä pyörätuolia käyttävät läheiset tulisi entistä läheisemmiksi, ja kysyisin heiltä "neuvoja". Pelkästään pyörätuolin käyttäminen asuntoa ja nykyistä työtä lukuunottamatta kovasti rajoittaisi harrastuksia ja osallistumista. Työtä ja asuntoakaan en muuttaisi etukäteen.

En usko että etukäteen juuri mikään muuttuisi, ehkä tulevissa remonteissa valmistautuisi myös liikkumiseen pyörätuolilla tai sitten ei (ihan helppo tarvittavia muuutoksia ei tässä kodissa ole muutoksia tehty) Ehkä pyörätuolia käyttävät läheiset tulisi entistä läheisemmiksi, ja kysyisin heiltä "neuvoja". Pelkästään pyörätuolin käyttäminen asuntoa ja nykyistä työtä lukuunottamatta kovasti rajoittaisi harrastuksia ja osallistumista. Työtä ja asuntoakaan en muuttaisi etukäteen.

Joo, en usko että minäkään muutan mitään etukäteen. Työnkin ehkä vasta sitten kun en enää kykene nykyiseen työhön, jossa seison ja kävelen koko päivän, istun ainoastaan 30 min tuon 8 h aikana.

Kaipa se on paras elää päivä kerrallaan. Asuntoakaan ei tarvitsisi vaihtaa, koska hissi on riittävän tilava, ja kylppäri, eikä kynnyksiä ole. Ainoastaan kylpyamme pitäisi ehkä poistaa.

Jotenkin en vaan osaa pelätä. Olen kokenut kaikenlaista, ja sopeutunut muihinkin isoihin kriiseihin ihan hyvin.

tiedän, kyllä ja kyllä.

eikö tässä kysytty mitä tekisit? ja sanoin mitä tekisin.
tunnen ja tiedän pyörätuolissa olevia ihmisiä työnipuolesta joten tiedän heidän tekemisiään ja taitojaan.

itse en alkaisi elämään pyörätuolissa, kuten ei miehenikään.

Mietin vaan, vaihtaisitko aivokasvaimen pyörätuolielämään. Tai jos vaihtoehtona olisi parantua syövästä mutta joutua pyörätuoliin, ampuisitko itsesi.

En tekisi mitään toisin!Mä eläisin niin normaalia elämää,mikä vaan on mahdollista.Mulla on rakkaat lähellä,opetteleisin uudella tavalla elämään (siis sillä rajoitteella,jonka pyörätuoli tuo).En tosiaankaan aikoisi lopettaa elämistä!

Liikkuisin mahdollisuuksien mukaan, jotta kunto pysyisi hyvänä. Muuten en usko, että tekisin mitään muutoksia, ellei tulisi jotain muuta uutta vastaan. Jos tulisi vaikka paikkakunnan vaihto eteen jostain muusta syystä, niin sitten pitäisi miettiä, että mille paikkakunnalle kannattaa muuttaa ja mikä asumismuoto on järkevin.

Jatkaisin työntekoa kuten ennenkin ja jatkaisin sitä myös pyörätuolin kanssa. Kodin muutostyöt tulisivat ajankohtaiseksi vasta sitten, kun niihin on tarvetta. Mutta jos kylppäri- tai keittiöremppaa tehtäisiin aiemmin, niin siinä vaiheessa olisi järkevää tehdä tiloista esteettömät.

No, mulla on sairaus joka voi johtaa pyörätuoliin, sokeutumiseeb tai dialyysiin. Mutta mä voin onneksi itse vaikuttaa siihen, toteutuuko noista mikään -sillä miten hoidan itseäni. Varmaan mä tapan itseni, jos sokeudun, ja siihen mulla myös sairauteni vuoksi on aseet valmiina. Mutta ei nyt ole suunnitelmissa hoitaa hommaa niin huonosti, että se tilanne tulisi eteen.
Mutta joo, kyllä mä pyöratuoliin sopeutuisin, ei estäisi mua tekemästä työtäni tai nauttimasta elämästäni.

[QUOTE="vieras";28905433]Mietin vaan, vaihtaisitko aivokasvaimen pyörätuolielämään. Tai jos vaihtoehtona olisi parantua syövästä mutta joutua pyörätuoliin, ampuisitko itsesi.[/QUOTE]mirlipiteeni ei ole asiansuhteen muuttunut mihinkään.

Yhteistyössä