Mitä jos mä lopettaisin opiskelun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Siis apua. En olis ikimaailmassa uskonut että haluaisin luovuttaa. Mutta kun mulla ei vaan ole sitä tarvittaa motivaatiota. Ei oo oikeastaan ollut missään vaiheessa. Heti alkuun huomasin miten rankkaa on olla perheestä erossa iltaisin.

Muutenkin. Mä oon kaikki kouluni käynyt (peruskoulua lukuunottamatta) työn ohessa ja nyt en vaan jaksa. Ja koska tuolla opinahjossani pitäis jo oikeesti tehdä töitä että pärjää.

Olisko ihan kauhea paikka jos laittaisinkin opinnot telakalle? Jos vaikka katsois tilannetta uudelleen joskus myöhemmin? Mahtaisinkohan ikinä antaa itelleni anteeksi jos nyt luovutan?

Tai jos vaan jatkais silleen "vasemmalla kädellä" opiskelua ja kattois kehittyykö tää fiilis tästä. Hitto kun on vaikeeta ja sit poden huonoa omaatuntoa kun ei jaksa :|

elä luovuta!!!!mulla vielä puolivuotta opintoja jäljellä ja tuskaa tekee!yritän ajatella pätkä kerrallaan ja miettiä sitä tunnetta kun saa todistuksen käteen! Työn ohessa opiskelen ja kyllä on aika kortilla kun haluan pärjätä hyvin ja saada kunnon paperin kouraan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
elä luovuta!!!!mulla vielä puolivuotta opintoja jäljellä ja tuskaa tekee!yritän ajatella pätkä kerrallaan ja miettiä sitä tunnetta kun saa todistuksen käteen! Työn ohessa opiskelen ja kyllä on aika kortilla kun haluan pärjätä hyvin ja saada kunnon paperin kouraan.

Musta vaan tuntuu etten pääse alkua pidemmälle. Mulla siis oikeesti aivan naurettavan vähän vasta opintopisteitä ja 1,5 vuotta opintoja takana :ashamed: . Toisaalta mulla on myös ollut sangen vaikea raskaus ja nyt vauva, joten takuulla saan pidennettyä opintoja (eli siis saan jatkoaikaa kyllä).

Oi kun oliskin puoli vuotta jäljellä.... vaikka toisaalta tuokin on hankala vaihe kun pitää vielä loppurutistus pinnistää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä opiskelet? Saatko pitää paikan kuinka pitkään, jos nyt jäät tauolle?

Tradenomiksi ammattikorkeassa. En saa pitää välivuotta kun olen aikuisopiskelija. Mutta jatkoaikaa saan kyllä anoa. Ja toisaalta voihan sitä myöhemmin sit hakea uudelleen opiskelemaan jos nyt lopettais.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Ei yhtään paha. odotat sitä motivaatiota, silloin opiskelusta saa paljon enemmän irti. jos se on pakkopullaa, se vaan kuormittaa.

näin.

No nyt kyllä kuormittaa. Eikä yhtään helpota se että mies kovasti toivois etten opiskelis. Ei sen takia,ettei haluais tsempata mua. Vaan sen takia ettei ymmärrä miksi "kiusaan itseäni" tuon koulun kanssa.

Toisaalta mä olen jo vuosia haaveillut tuosta opinahjosta ja nyt sitten ihmettelen miksi se on pakkopullaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

Musta vaan tuntuu etten pääse alkua pidemmälle. Mulla siis oikeesti aivan naurettavan vähän vasta opintopisteitä ja 1,5 vuotta opintoja takana :ashamed: . Toisaalta mulla on myös ollut sangen vaikea raskaus ja nyt vauva, joten takuulla saan pidennettyä opintoja (eli siis saan jatkoaikaa kyllä).

Oi kun oliskin puoli vuotta jäljellä.... vaikka toisaalta tuokin on hankala vaihe kun pitää vielä loppurutistus pinnistää.

opiskelu ei koskaan taida olla helppoa kun on jotyö, perhe ja pienet lapset. mä oon ahertanut itsekkäästi välillä ja välillä väkisin vääntäytynyt tietokeneelle!Nyt odottaa valtaisa tehtävä jota en millään jaksaisi tehdä.mutta pakko! kannattaa varmaan ottaa pieni tauko tjtn ja jatkaa sitten. elä ihmeessä keskytä kokonaan. *muoks* et siis saa pitää taukoa!!Onpa hullua!

Toisaalta mä olen jo vuosia haaveillut tuosta opinahjosta ja nyt sitten ihmettelen miksi se on pakkopullaa.

Mut joskus aika vaan on väärä... Jos sä kerrot, et opintoja takana 1,5 vuotta ja oot ollut raskaana ja saanut vauvan, niin mä en ainakaan ihmettele et opiskelu ei nappaa.

Hetken mielijohteesta ei kannata keskeyttää. Mutta jos asiaa olet vakavasti ja huolellisesti harkinnut ja edelleen olet sitä mieltä niin ei ole mitään järkeä hakata päätä väkisin seinään. Työn ohella opiskelu on rankkaa varsinkin perheelliselle eikä keskeyttämisestä pidä kantaa huonoa omaa tuntoa jos siihen ratkaisuun päädyt. Jos sitä jatkoaikaa saa niin paljon että opintoja voi keventää riittävästi niin se on kans yksi ratkaisuvaihtoehto jota kannattaa harkita.

Tradenomiksi ammattikorkeassa. En saa pitää välivuotta kun olen aikuisopiskelija. Mutta jatkoaikaa saan kyllä anoa. Ja toisaalta voihan sitä myöhemmin sit hakea uudelleen opiskelemaan jos nyt lopettais.

Monesko vuosi menossa?
Mulla on samat fiilikset, kolmas vuosi meneillään, joulukuussa -09 pitäisi olla opinäytetyö kansissa, aihekin on jo.

Nyt vai alkoi SAP:it ja SW:t ja minusta tuntuu että se vähäinenkin mielenkiinto on mennyttä. Toki todettiin koko ryhmä että viimeiset viisi kilometriä taitavat todellakin olla pitkät. Yritysrahoitustentti torstaina enkä ole lukenut yhtään, eikä kiinnosta.

Älä nyt lopeta, kun minäkin sinnittelen.

Eikö muka saa pitää välivuotta ees mammaloman takia? :o Mä oon kans opiskellut aikuislinjalla, mutta siellä ei mun mammalomat ollut mikään ongelma...

Omasta kokemuksesta voin kyllä sanoa että kannatti käydä loppuun vaikka motivaatio oli välillä totaalisen hukassa :hug: Koita jaksaa!

Onpa mukavia vastauksia, kiitos! Ja juu, taidan olla vähän armoton itseäni kohtaan myös. Oon vaan aina ollut melkoinen työmyyrä ja siksi valtavasti ihmettelen tätä laiskuuttani nyt.

Mä luulen että taidan "kuoria kermat päältä", eli kerätä opintopisteitä helpoista aineista ja semmoisista jotka kiinnostaa. Ei kait se hukkaan mene vaikka ei edes koskaan valmistuisi. On kuitenkin tietty määrä suoritettuja opintopisteitä paperilla.

Ja JOS tää motivaatio tästä kasvaa, niin tsemppaan paremmin koulussa. Niin ja yritän parhaani olla potematta morkkista asiasta...

Ota kans huomioon että jos nyt lopetat ja joskus aloitat uudestaan, voi olla ettet saa enää kokonaan/ollenkaan aiempia opintokokonaisuuksia eduksi jos perusteet tai systeemi muuttuu välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:

Monesko vuosi menossa?
Mulla on samat fiilikset, kolmas vuosi meneillään, joulukuussa -09 pitäisi olla opinäytetyö kansissa, aihekin on jo.

Nyt vai alkoi SAP:it ja SW:t ja minusta tuntuu että se vähäinenkin mielenkiinto on mennyttä. Toki todettiin koko ryhmä että viimeiset viisi kilometriä taitavat todellakin olla pitkät. Yritysrahoitustentti torstaina enkä ole lukenut yhtään, eikä kiinnosta.

Mutta mitä mä muistan, niin sullahan on hienosti edistynyt opiskelu. Kyllä sä klaaraat sen loppuun asti, aivan varmasti.

Mulla on vasta alkumetreillä omat opintoni. Siis opintopisteitä aivan naurettavan vähän kasassa ja ne vähäisetkin huonoin arvosanoin. En edes tiedä onnistuuko se,että näin kauan opinnot kestää...

No, kyllä kait tää tästä, tai sitten ei. Mutta okei, en mä luovuta :D.

Tosin tänään menen tenttiin kirjoittamaan vaan nimeni. Ei jaksa edes perehtyä koko aiheeseen (organisaatio-oikeus).

Monesko vuosi menossa?

Mutta mitä mä muistan, niin sullahan on hienosti edistynyt opiskelu. Kyllä sä klaaraat sen loppuun asti, aivan varmasti.

Mulla on vasta alkumetreillä omat opintoni. Siis opintopisteitä aivan naurettavan vähän kasassa ja ne vähäisetkin huonoin arvosanoin. En edes tiedä onnistuuko se,että näin kauan opinnot kestää...

No, kyllä kait tää tästä, tai sitten ei. Mutta okei, en mä luovuta :D.

Tosin tänään menen tenttiin kirjoittamaan vaan nimeni. Ei jaksa edes perehtyä koko aiheeseen (organisaatio-oikeus).

Katso edes kysymyksiä, voi olla ett pystyt säveltämään vastaukset. Minä lähdin operatiivisen laskentatoimententtiin lähes lukematta ja sain säveltämällä nelosen.

Se että olen kerännyt hyviä arvosanoja on luonut lisäpaineita, kun kolmonen ei enää riitä....... *suuruudenhulluutta*

Älä ota siitä stressiä! Todellakin teet vaan niin, että opiskelet ne helpot ja mielenkiitoiset kurssit, muut voit käydä myöhemmin :D Mäkin opiskelen ja käyn vaan sellaiset kurssit jotka kiinnostaa ja jotka voi suorittaa "helposti" eli verkkokurssit tai parin sivun essee tms. Ei kannata vaatia itseltään liikoja. Tekee nyt sen minkä pystyy ja myöhemmin lisää.

hei mä seuraan mielellään sun laihdutusprojektia, miksei ole tullut tekstiä pitkään aikaan`? :wave: :D

ja opinnot voi tietenkin lopettaa jos ei jaksa :hug:

no kun sekin on ollut vähän telakalla :snotty: .

Mikä lie laiskuuspuuska, mutta kyllä tästä noustaan (tai mieluummin lasketaan painon suhteen) :D

Oletko muuten suorittanut pakolliset Averko-kurssit; EU, urasuunnittelu ja informaatiolukutaito?

Tuo EU on aika raskas ja Urasuunnittelu suorastaan typerä, kolmas vielä hoitamatta.

noup. auts :/

Jos pistät sähköpostis yv:nä voin laittaa sulle EU kysymykset jotka oli kurssilla joka loppui 3.12.08

Yhteistyössä