Mitä jos en voi tehdä juuri tätä määrätty tukityötä mitä työkkäri määräisi vaikka se helppoa työtä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras.......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras.......

Vieras
Turussa on nyt keksineet, että pitkäaikaistyöttömät laitetaan kouluihin kouluvahdeiksi yms. tehtäviin. Minut kuulemma katsotan pitkäaikaistyöttömäksi vaikka olen ollut vasta kuukauden työttömänä, mutta tätä ennen 4-vuotta kotona lapsia hoitamassa. Ongelma tuohon työhön on se, että en voi mennä lähellekään kouluja. Taustalla on koulukiusaamista ja käytännössä pelkäänkin lapsia, koska ulkonäköni takia minulle huudellaan näiden puolesta ikäviä. En nyt tarkemmin erittele mitä, mutta näin vaan on. Jos sanotaan, että jollain on torikammo eikä voi mennä toreille niin minulla sama on koulukammo. Niin ja sanottakoon, että on vanhempi kouluikäinen lapsi jonka yhteenkään koulujuttuun en ole voinut mennä. Miltä psykiatrilta haen vapautusta tuosta työstä kun tuskin riittää työkkäriin oma selitys etten voi mennä kun pelkään? Ei ole vielä tarjottu työtä.

Kouluvahtina toimiminen ei minusta ole kovin helppoa työtä, koska vaatii kyllä hyviä sosiaalisia taitoja. Toinen juttu jos tehtävät on vaan erilaisia avustavia hommia, kuten tulostusta sun muuta. Etkö noihin jälkimmäisinkään mielestäsi kykene?

Kaikkia pitkäaikaistyöttömiä ei varmasti voida laittaa kouluja vahtimaan, eli uskoisin että on mahdollista esittää sellainen toive, että tukityöpaikka olisi jossain muualla. Vaikka minusta sinun pitäisi edes lastesi tähden koittaa päästä noista peloistasi eroon edes sen verran, että voit mennä koulun tilaisuuksiin. Avustavat tehtävät koululla olisi hyvää harjoitusta, vaikka vieraiden lasten vahtimiseen et kykenisikään ainakaan juuri nyt.

Kouluvahtina toimiminen ei minusta ole kovin helppoa työtä, koska vaatii kyllä hyviä sosiaalisia taitoja. Toinen juttu jos tehtävät on vaan erilaisia avustavia hommia, kuten tulostusta sun muuta. Etkö noihin jälkimmäisinkään mielestäsi kykene?

Kaikkia pitkäaikaistyöttömiä ei varmasti voida laittaa kouluja vahtimaan, eli uskoisin että on mahdollista esittää sellainen toive, että tukityöpaikka olisi jossain muualla. Vaikka minusta sinun pitäisi edes lastesi tähden koittaa päästä noista peloistasi eroon edes sen verran, että voit mennä koulun tilaisuuksiin. Avustavat tehtävät koululla olisi hyvää harjoitusta, vaikka vieraiden lasten vahtimiseen et kykenisikään ainakaan juuri nyt.

Tokihan osaisin tulostaa yms., mutta kun en vaan voi mennä sinne kouluun paikkana. Siis ja syynä osin se, että en pysty kuuntelemaan kommentteja ulkonäöstäni vai pitäisikö ne vaan kuunnella ja mennä sinne kuuntelemaan kun lapset saa haukkua eri näköistä. Niin ja edellisen työsuhteeni jouduin lopettamaan törkeän työpaikkakiusaamisen johdosta, joka koski juuri ulkonäköäni(olin siellä lähes 10-vuotta töissä ja se ei koulu) ja siihen ei puuttunut kukaan. Tuon johdosta menin huonoon kuntoon ja 8kk sairaslomalle ja tuon johdosta kieltämättä jännittää ne muutkin työpaikat jos siellä on samanlaista. Koulusta tiedän varmasti mitä se on, koska kuulen lapsilta huuteluita ulkonäöstäni ihan kadullakin jne. Ominaisuus on muu kuin ylipaino vaikka sitäkin on.

Ne avustavat hommat hoidetaan koulun kansliassa ja/tai opettajanhuoneessa, eihän sinun lasten keskellä tarvitse tulostaa. Jos teet normaalin mittaista työpäivää, tuskin edes työmatkalla tarvitsee lapsia kohdata, sillä menet kouluun ennen kuin oppitunnit alkaa ja lähdet sieltä kun koulupäivä on päättynyt.

Mutta ihan ihmisiä siellä työkkärissäkin on töissä, harva haluaa sadistisesti kiusata asiakkaita, joten eiköhän sosiaaliset pelkosi voida ainakin jossain määrin huomioida mahdollista tukityöpaikkaa valittaessa. Ja turha nyt ainakaan vielä stressata, kun kukaan ei ole sinua kouluun töihin määräämässä!

Eikö kannattaisi hoitaa moinen järjetön kammo kuntoon psykiatrisella? Sulla ilmeisesti on omia lapsia, ajattelitko ettet koskaan mene vierailemaan heidän koulullaan? Koskaan et vieraile kevät/joulujuhlissa, vanhempainilloissa? Lapsesi alkoi juuri säälittämään.

Vaikka enemmän tämä taas kuulostaa siltä että työnteko ei nappaa, mutta rahaa pitää saada.

[QUOTE="aada";29931458]Eivät ne lapset siellä aikuisia kiusaa. Tai jos yllättäen joku jotain sanoisi, niin määräät sen jäähylle, jälki-istuntoon ja/tai ilmoitat kotiin.[/QUOTE]

Ai kuule, olin siivoojana yhdessä päiväkodissa ja kyllä mua ne lapset kiusas.

[QUOTE="xXx";29931516]Eikö kannattaisi hoitaa moinen järjetön kammo kuntoon psykiatrisella? Sulla ilmeisesti on omia lapsia, ajattelitko ettet koskaan mene vierailemaan heidän koulullaan? Koskaan et vieraile kevät/joulujuhlissa, vanhempainilloissa? Lapsesi alkoi juuri säälittämään.

Vaikka enemmän tämä taas kuulostaa siltä että työnteko ei nappaa, mutta rahaa pitää saada.[/QUOTE]

Olen kiusaamisen vuoksi käynyt 2kertaa viikossa kahden vuoden ajan psykiatrisella ja ei se vaiva parane jos koko ajan haukutaan. Tosin sinä et ole koskaan ilmeisesti kuullut haukkumista itsestäsi, mutta muutupa minun näköiseksi niin voidaan katsoa miten psyyke kestää.

Rahasta ei ole kiinni, koska kotihoidontuella olin maksimin ja ei vaikuttanut mitenkään elämään, koska on muitakin tuloja pääomatulojen muodossa.

Ja kyllä lapseni säälittää, mutta siitä syystä, että jouduin olemaan kouluun yhteydessä kun häntä kiusattiin minun ulkonäköni vuoksi koska sattuivat näkemään minut lapseni kanssa kaupassa.

Mitä jos hakisit itse töitä itsellesi sopivaan paikkaan? Mitä nopeammin työllistyt, sitä vähemmän työkkäri hätistelee.

Minne muualle pitkäaikaistyöttömiä laitetaan? Ei kai kouluvahdin paikka ole ainoa? Ehdota siis, että menet sinne toiseen mahdolliseen paikkaan.

[QUOTE="aada";29931458]Eivät ne lapset siellä aikuisia kiusaa. Tai jos yllättäen joku jotain sanoisi, niin määräät sen jäähylle, jälki-istuntoon ja/tai ilmoitat kotiin.[/QUOTE]

Kyllä vaan lapset aikusiakin kiusaa. Osaahan ne huudella missä vain.

Yhteistyössä