Mitä Jo Frost sanoisi teidän perheestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannamaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hän pitää rajana kolmea vuotta. Ja jossain ohjelmassa (?) sanoi, että se kolmevuotiaskin alkuun 2 min jäähylle ja vähitellen siihen 3 min (eli ikävuosien mukaan).

Miten sitte 2v:n "rankaisu" hoidetaan. Ei saa tehdä- käsky ei tehoa. Ei mtöskään tajua miksi ei saa heittää toisen päälle hiekkaa tai lyödä. pkkohan esim. toisten töniminen on saatava pois karsittua. MUTTA MITEN???

Mä sanoisin, että olla lähellä ja ennakoida. Eli olet kokoajan vierellä ja heti ennnenkuin lapsi ehtii tehdä tuhmuuksia puutut asiaan. Jos lapsi on jo sen verran iso, että ymmärtää eli ainakin sen 2v, niin sitten voi myös tehdä niin, että aina kun lapsi tekee tuhmaa, pyytää anteeksi ja lähdetään pois (vähintään 3 kerran jälkeen). Jos ei sisarusten vuoksi pois voi kokonaan lähteä, niin jäähypenkin sijaa istuu sitten vaikka sen muutaman minuutin äidin/hoitajan sylissä... Täs nyt ainakin muutama esimerkki.

Jo Frostilla ei ole omia lapsia, mutta hän on naimisissa Nick Frostin kanssa ja hänen miehensä myös kuvaa tuota supernanny ohjelmaa. Ja hyvä ohjelma mielestäni, opit toimii meillä erittäin hyvin ja lapset eivät viitsi enään juurikaan kiukutella kun tietävät mitä siitä seuraa..

Sanoisi varmaan yhtä ja toistakin. Mies saisi pyyhkeitä siitä, että sopisi ottaa lapsiin enemmän kontaktia ja touhuta heidän kanssaan, sekä hermostumisesta ja ei riittävän selkeistä ohjeista. Minä taas siitä, että kilahdan vuorotellen kaikille perheenjäsenille ja rähähtelen. Ja siitä, etten jaksa olla johdonmukainen esim. lelujen keräämisen kanssa, ja siitä, että itse säntäilen esim. uloslähtötilanteissa hakemaan milloin mitäkin, mikä näkyy esikoisen pukemisongelmina (jumittuu kun ei saa riittävän selkeää ohjeistusta).

Kiitosta voisimme saada selkeistä iltarutiineista, ruoka-aikoina syömisestä (eivät ole kellontarkkoja, ja nälkäänsä voi harkinnan mukaan saada terveellisen välipalan jos ei ole just ruoka tulossa, mutta ei lahjota herkuilla tai anneta lasten syödä milloin sattuu), siitä että luen lapsille paljon ja pidän sylissä, ja että ruutuaikaa on max tunti päivässä lapsilla. Ja että annamme esikoisen askarrella itse ja toteuttaa luovuuttaan (toki rajat pitäen, seiniin ei saa taiteilla eikä vaatteita leikata koristeiksi ;)), sen sijaan että ostaisimme ylettömästi leluja valmiina.

Heh, näitähän on ihan terveellistä miettiä, tulee omiakin oivalluksia :).

Se mitä en tuossa ohjelmassa tajua, on valtataistelun tekeminen syömisestä. Miksi lasta pitää painostaa syömään ja passittaa jäähylle jos ei suju? Itse ajattelen, että lasten lautaselle laitetaan kaikkea, mutta aina on tarjolla jotain mitä "pystyy syömään" (tosin omilla lapsilla helppoa, kun tavallinen ruoka pääosin kelpaa), ja jos lapsi valitsee olla syömättä, ruoat korjataan pois, ja seuraava ateria tarjotaan muutaman tunnin päästä. Huonolta syöjältä jättäisin sokerihötöt ja mehut kokonaan pois. Sitten jos ei ruoka alkaisi maistua (siis yksittäisiä inhokkeja lukuun ottamatta, niihin pitää mielestäni olla oikeus niin lapsilla kuin aikuisillakin), veisin lääkäriin ja sulkisin pois elimelliset syyt ruokahaluttomuuteen.

"Se kuopus ei ole enää vauva eikä taapero, se on liian vanha nukkumaan teidän kahden välissä, älkää hellämieliset antako sille aina periksi!"

No ainakin tahtoisin tietää miten saa teinin muuttumaan vähemmän materialistiksi...kaikki pitäisi saada mitä mieli tekee,mielellään heti ja mahdollisimman paljon.Rahanarvosta ei niin mitään hajua.
Ja hamstraa myös.Sellaistakin mitä itse miellän roskaksi.