Mitä järkeä on työttömänä ollessa käydä tekemässä satunnaisia työkeikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja + - 0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26560157]Minä en puhunutkaan mitään aapeesta vaan kerroin miksi minä teen töitä ;)
Ja opiskellessakin tienattu euro vähentää 50 senttiä päivärahasta mutta ehkäpä juuri aapeen kaupungissa on eri säännöt kuin täällä.[/QUOTE]

Miten mun kaupunki tähän liittyy jos liiton työttömyyskassa mulle maksaa päivärahaa? Ja nyt opiskellessani työssä tienattu euro vähenti euron päivärahastani.

Miten mun kaupunki tähän liittyy jos liiton työttömyyskassa mulle maksaa päivärahaa? Ja nyt opiskellessani työssä tienattu euro vähenti euron päivärahastani.

Sitä vaan että kai siellä sinun kaupungissa on omat säännöt kun täällä pätee tuo 1 euro-50 senttiä. Tarkistettu silloin kun olisin alkanut opiskelemaan ja olisin silti tehnyt välillä töitä...

Työttömyysturvan ainakin pitäisi olla viimeinen oljenkorsi. Ihmisen kuuluisi hankkia töitä ja jos ei mitenkään onnistu, niin vasta sitten tukeutua yhteiskunnon elätykseen. Tottakai jos töitä saa niin niitä tehdään jos työtön on! Itsestään selvää. Siis niin ainakin olen luullut... :/

Minä jäin työttömäksi ja läksin sitten opiskelemaan liiton päivärahoilla. Koulua on jälkellä vielä useampi vuosi. Ajattelin, että opiskelujen aikana olisi hyvä tienata vähän extraa kun muutenkin työttömänä ollessa ei tulot päätä huimaa verrattuna aiempaan palkkaani. Mutta ilmeisesti ei rahallisesti mitään järkeä opiskelun ohella käydä keikkatyössä kun ne rahat viedään samantien.

[QUOTE="vieras";26560230]Sitä vaan että kai siellä sinun kaupungissa on omat säännöt kun täällä pätee tuo 1 euro-50 senttiä. Tarkistettu silloin kun olisin alkanut opiskelemaan ja olisin silti tehnyt välillä töitä...[/QUOTE]

Meinasitko, että ne siellä liitossa katsovat, että mistä kaupungista kukakin on, että minkä verran vähentävät päivärahoja jos keikkailee?

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;26560289:
Sulla käynyt niin että palkka on syönyt koko tuen. Jo reilulla tonnilla ei saa enää mitään tukea. Kyllä se niin menee, että jokainen ansaittu euro vähentää tukea 50 sentillä kunnes se tuki syöty kokonaan.

No ei ole. Olin kaksi päivää työssä. Yhteensä 16 tuntia. Se ei paljoa ole eikä sillä paljoa saanutkaan. Mutta kummasti se on vähennetty kokonaan päivärahoista.

Taitaa ap. vähän huijjata meitä? Täällä voi käydä laskemassa miten soviteltu päiväraha lasketaan ja maksetaan, kun maksajana on mikä tahansa työttömyyskassa.

[QUOTE="vieras";26560329]Jos et tosiaan ymmärrä niin sanotaan suoraan. Joko olet tienannut reilusti tai sitten jauhat paskaa.[/QUOTE]

Kun en todellakaan ole tienannut kuin 16 tunnin palkan. Ja se on kokonaan vähennetty päivärahasta. Ja liittoon nyt ei tänään voi enää soittaa ja kysellä asiasta kun päivystysaika menee kiinni 11.30.

Alkuperäinen kirjoittaja soviteltu päiväraha;26560359:
Taitaa ap. vähän huijjata meitä? Täällä voi käydä laskemassa miten soviteltu päiväraha lasketaan ja maksetaan, kun maksajana on mikä tahansa työttömyyskassa.

Niin missä voi käydä laskemassa? Laskisin ihan mielelläni, sillä tässä tulee hieman kusetettu olo. Huomenna voin vasta soittaa liittoon ja selvittää asiaa.

Eikös vasurin mielestä pitäisikin ajatella sitä yhteistä hyvää, joka saavutetaan työtä tekemällä. Vai eikö kommarin mielestä ITSE koskaan pidä tehdä mitään?
Kun tukia maksellaan niin ihan sama?

Loiset.

Jos on ahdollisuus, mutta et tee, vahvistat uhrileimaasi.
Jos on mahdollisuus ja teet, vahvistat henkilökohtaista voimaasi.
Tehdä vain koska on tilaisuus.
Ei arvitse mennä tekemään vain siksi että SAA jotain HYÖTYÄ.
Oletko vain rahaa itkevä ihminen, joka ei tee mitään kuin rahasta, vai oletko aktiivinen ihminen joka voi tehdä vain huvin ja hyödyn ja muun hyvän vuoksi?

Se on laiskuuden naamio, ettei muka kannata, kun ei saa hyötyä.

"Hei työnantaja! Tulin tekemään töitä, koska saan siitä rahallisen hyödyn. En olis ellei kannattais."
"Hei työnantaja! Tulin hoitamaan hommat!"

On parempi mielikin, jos saamansa rahan eteen on tehnyt töitä, vaikka saman voisi saada ilmankin. Vai haluaisitko lisää rahaa ilman työvastiketta? Tosi kiva sitten mökötää, kun olis voinu tehdä töitä, mutta ei tehnyt, koska yhyy EI ANNATA kun SAMAN SAA ILMANKIN!

Jokainen päätös vahvistaa valitsemaasi suuntaa. Vetäydytkö. vai aktivoidutko. Mitä enemmän vetäydyt, sitä syvemmälle suohon uppoat. Mitä enemmän aktivoidut, sitä enemmän mahdollisuuksia aukeaa. Sitten ku on siellä syvällä, turha syyttää systeemiä. Itse päätät teetkö vai etkö. Jos et muuten, niin tee töitä vaikka ihan huvikseen, vaikka saman rahan saisi muutenkin.

Yhteistyössä