Mitä järkeä on tehdä yli 3 lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaapa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaapa

Vieras
Sehän hipoo sairasta sairasta toimintaa. Mitä iloa sellaisesta elämästä oikein on? Olla vauvantekokone, imetysautomaatti jne jne...
Mukavampaa ja täysipainoisempaahan se on touhuilla pienemmän perheen kesken, kuin ostaa sellainen hirveä bensasyöppö maantielotko ja miettiä, mihin laittaa lapset hoitoon jos tulee sellainen tilanne eteen.

Mitä superperhe saavuttaa, mistä pienempi perhe jää vaille? Kertokaapa!

Mun perheessä on 4 lasta. Minusta on aivan mahtavaa että äitin jaksoi olla imetyskone. Nykyään hänelläkin on oma elämänsä. 4 lasta muistaa häntä. Meillä sisaruksilla on hyvät välit. Minusta on aivan ihanaa että minulla on tuki ja turva isosta perheestä!

Miksi sitten tehdä ollenkaan lapsia jos ei halua olla imetyskone?

jaa-a. Itsellä on tuo kolmonen nyt kolmen viikon ikäinen ja rakastan toimia imetysautomaattina, raskausajastakin jäi niin lämpimät muistot että milteipä alan kadehtia lestadiolaisia serkkujani jotka voivat kokea tätä kerta toisensa jälkeen ilman että tarvii vaivata päätään sillä onko nyt oikea aika ja mikä olisi meille sopiva perhekoko. :D

Näissä hormonihuuruissani olisinkin valmis jättäytymään kotiäidiksi vaikka hamaaseen tulevaisuuteen jos vain pärjäiltäisiin miehen palkalla niin että saataisiin tarpeeksi iso asunto jne... (vaikka noiden isompien, lyhyellä ikäerolla syntyneiden kohdalla muistankin miten ihana oli palata töihin kuopuksen täyttäessä vuoden)

Mä luulen että perhekoko ei ole kaikille järkikysymys vaan tunnekysymys. Mulle nämä kaksikin lasta on olleet enemmän tunnekysymyksiä kuin järkikysymyksiä.

Puhtaasti järjen kannalta ajatellen ei kannattaisi lapsia tehdä ollenkaan. Helpommalla ja halvemmalla pääsisi. Tunnepuolen jutut onkin sitten erikseen ja niistä on huono kiistellä.

Ei kai näitä asioia järjellä mietitä. Jos oikein järkeväksi heittäytyy, niin ei kannattaisi tehdä yhtään lasta, eikä varsinkaan ottaa elukoita hodettavaksi. Pelkkää rahan ja ajan haaskausta moinen. Miehen ottamisessakin kannattaisi olla vähän tarkempi. Ainakin tämän palstan perusteella moni mies kun aiheuttaa pelkkää harmia ja vaivaa, eikä edes kanna rahaa taloon.

Mitä järkeä on tehdä yhtään lasta?
Maapallo on täys kurjuutta, ylikansoitettu ja saasteet tuhoaa ympäristöä koko ajan enemmän. Mitä järkeä on tehdä näihin oloihin lisää ihmisiä kärsimään sodista, terrorismista, aivopesusta, fyysissitä- ja psyykkisistävaivoista?
Ei mitään. Siksi ihmiset lisääntyykin tunnepohjalta eikä järkisyistä.

Oletko vähän ********?
Mulla on 4 lasta, enkä ole tehtailija, jos olisin, mulla olisi jo 8-14 lasta.
Jokainen lapsi on toivottu. Ja meidän perheen raja on tässä. Mä sanon, ettei kapea katseisempaa ihmistä ole kuin sinä ap! En minäkään arvostele sinua, jos sulla on 2 lasta. Tai sen 3. Sä et tiedä meidän perheen onnesta mitään. Lapsilla on ikäeroa, jokainen on saanut omalla kohdallaan aikaa ja rakkautta, tulee edelleen saamaan!! Toinen lapseni, joka on 9v tyttö, anoo vauvaa meille. Että se kertoo jo perheen tilanteesta, lapsille jääny kuopuksesta, joka on 2v nyt, todella mieluinen kuva. Pah..miksi mä sulle edes selittelen,

Eihän se auto ole pakollinen.
Perhe-elämä on oikein antoisaa. Jokaista uutta vauvaa odotetaan yhdessä ja suurella innolla. Kuka saakaan pitää sylissä häntä? Kuka saa viedä pikkusiskon tai-veljen pulkkamäkeen tai kauppareissulle? Kuka saa opettaa uuden laulun sisarukselleen? Aina on hyvää seuraa ja kaikilla on hyödyllistä tekemästä! Jokainen jäsen on tärkeä ja tulee olemaan sitä myös yhteiskunnassa omalla pienellä tai vähän isommalla panoksellaan. Ja voi sitä iloa sitten vanhempana, kun on jo lapsilla omiakin perheitä. Varmasti riittää tukiverkkoa :)
Vaikka moni asia varmaan löytyy pienemmästäkin perheestä. Jokainen toki itse valitsee mitä elämältään haluaa. Mitä enemmän panostaa sitä enemmän yleensä myös saa asiassa kuin asiassa :)

Ei kai tässä olekaan mitään järkeä, kuten ei missään perheasioissa oikein taida olla. Jos oltaisi järkeviä, kukaan ei saisi lapsia ja ylikansoittuminen loppuisi. Sen myötä monet ongelmat.

Mulle ei ole ongelmaa siitä, että meillä on iso auto ja isot kuviot elämässä muutenkin. Miksi se olisi ongelma sulle? Mä saan niiiiiin paljon tästä irti, enemmän kuin ikinä "menetän"!

:popcorn:
No en koe olleeni "imetyskone" vaikka olen 4vuotta 34 eletystä vuodesta imettänyt. Lapsilla ikäeroa2,9v-4,5v niin ei täällä vauvoja ole ollut koko ajan.
Ai mitä järkeä? Mitäs järkeä nyt elämässä ylipäätään, mutta siitä olen varma että lapsiani rakastan, jokaista erikseen ja yhtä paljon vaikka olisi vain yksi:heart:

[QUOTE="Jaska Jokunen";22719184]Mä luulen että perhekoko ei ole kaikille järkikysymys vaan tunnekysymys.[/QUOTE]

Näin. Mä olen jo teini-iästä asti halunnut ison perheen. Nty 31-vuotiaana on yksi lapsi, mutta ehkä vielä joskus saan edes yhden lisää.

Oletko vähän ********?
Toinen lapseni, joka on 9v tyttö, anoo vauvaa meille. Että se kertoo jo perheen tilanteesta, lapsille jääny kuopuksesta, joka on 2v nyt, todella mieluinen kuva.

Kyllä munkin 6-vuotias kinuaa pikkusiskoa, mutta en nyt ihan hänen mielikseen viitsi lisääntyä ;)
Meillä on 3 lasta ja todellakin kun asiaa ajattelen niin aika järjetöntähän on ollut tehdä 3 lasta näin kamalaan maailmaan.
Mutta kun ei sitä hormoonihöyryisenä ajattele järjellä vaan tunteella "Minä haluan lapsen".
En mä ainakaan ap'n kommenteista hermostunut.

No ei kai tässä mitään järkeä ole :) Mutta meillä on tosi kivaa kun reissataan ja vietetään aikaa yhdessä! Kivat pelit saa jo kasaaan tällä porukalla ja aina löytyy kaveri josjohonkin hommaan. Minä nautin kun saan seurata lapsia yhdessä, he ovat niin sosiaalisia, omatoimisia ja fiksuja, vaikka itse sanonkin ;)

Itselläni on viisi lasta, joista jokainen on ollut kovin toivottu. Järkeä tässä ei varmaan juuri ole. Mutta missä sitten on?

Kaikki lapseni ovat hyvin erilaisia ja minusta on uskomattoman jännittävää nähdä, millaisia aikuisia heistä kasvaa, mitä sitä ennen käydään läpi. Nämä ovat minua lapsiani ja heissä on uskomattoman paljon tuttua, ihan jokaisessa <3

Enempää lapsia meille ei varmaan tule, mutta lisää lapsia kyllä voisin tehdä, jos aika ja voimavarat riittäisivät. Rakastan lapsiani, eikä oma elämäni olisi voinut saada parempaa sisältöä kuin mitä lapseni siihen tuovat.

Mitä järkeä missään on?

Toisille taas tärkeintä on nimenomaan lapset ja perhe
ja silloinhan niitä lapsia on luontevaa hankkia runsaastikin.
Kun niitä kerran on niin olkoon sitten kunnolla :)

Toiset haluavat nauttia pienestä perheestä ja siitä, että elämässä on muuutakin kuin pelkät lapset ja perhe
( jotka väistämättä vievät suurperheessä lähes kaiken liikenevän ajan oletan? )

Yhteistyössä